Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er dette?


Recommended Posts

Suter ja... igrunn så langt fra brasme som du kommer blant karpefiskene

Jeg så at det ikke var noen brasme, men hva slags annen fisk det kunne være var jeg ikke sikker på da jeg igrunn aldri har sett noe særlig slik fisk levende, med unntak av en mikro suter jeg fikk i Flesjøvannet for ca. 10 år siden.

Suter ja... igrunn så langt fra brasme som du kommer blant karpefiskene

edit : 3,3.. den vekta bør vel dobbeltsjekkes ja

Han hadde målt den med poser på en svingstang, og med 3 kg mel som metvekt, så duppet den såvidt over mot melet, så rett i underkant av 3 kg stemmer nok ganske så bra. Er dette da, hvis man får veid den på en skikkelig vekt, noe for AoF konkurransen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da lurer man jo litt på hvorfro den døde ?

(regner med at det er en god grunn)

Tja noen slår ihjel alt de får.....og den kunne jo blitt tatt livet av andre grunner da...skader eller for lenge på fotto session osv

"smartass"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da lurer man jo litt på hvorfro den døde ?

(regner med at det er en god grunn)

Jeg må understreke at jeg ikke var med, for da hadde den nok levd, men grunnen er vel ganske enkel. Fiskeren er ingen CR fisker. Nå har han vært innom en bensinstasjon (etter behørig masing fra meg), og den ble veid til 2957 gram.

Her er ett bilde til. (han til høyre er fiskeren.)

XXXKJAI.Jpg

Endret av EWalle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Suter en veldig skjelden fisk, ettersom alle her blir så lei seg for at den er død?

Jeg leser i Per Pethons Store Fiskebok at Suter ble satt ut i Norge for 150 år siden, av tyske og nederlandske gruvearbeidere. Det var i Solbergvannet ved Øyestad. Nå skal det finnes bra bestand i enkelte vann på østlandet. Han skriver også at Suteren er en fin matfisk, som særlig i Tyskland oppnår høy pris. Boken er fra 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RexHunt
Er Suter en veldig skjelden fisk, ettersom alle her blir så lei seg for at den er død?

Trådstarter skriver jo at det er meget tvilsomt at fisken blir spist så da er det jo totalt unøvendig å kakke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter skriver jo at det er meget tvilsomt at fisken blir spist så da er det jo totalt unøvendig å kakke den.

På den andre siden har vel de fleste kakket fisk som ikke skulle spises en gang i tiden før vi lærte bedre.

Mao melding til fiskeren: Fin suter, bra fangst, men vi synes at den neste du fanger skulle settes tilbake. Tamed vekt og kamera på turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre siden har vel de fleste kakket fisk som ikke skulle spises en gang i tiden før vi lærte bedre.

Mao melding til fiskeren: Fin suter, bra fangst, men vi synes at den neste du fanger skulle settes tilbake. Tamed vekt og kamera på turen!

Enig med Ståle her, mange kakker fisk selv om de ikke har tenkt å spise den. Jeg innrømmer at jeg gjorde det selv tidligere. "Oi, stor fisk, vil ikke spise den, men må vise den frem."

Dette gjør jeg ikke lenger, og har jeg glemt kameraet og vekta, så får det heller være at noen kanskje ikke tror meg. Jeg vet hva jeg har fått, og jeg har hatt opplevelsen!

Og jeg er enig i at vi her på Fiskersiden.no heller bør oppfordre til c&r av neste fisk, istedet for å kjefte på den som ikke er vant til å sette fisk tilbake. Kjefting i disse tilfellene vil heller virke mot sin mening, og heller skremme vekk nye brukere som ville dele en flott fiskeopplevelse med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er enig i at vi her på Fiskersiden.no heller bør oppfordre til c&r av neste fisk, istedet for å kjefte på den som ikke er vant til å sette fisk tilbake. Kjefting i disse tilfellene vil heller virke mot sin mening, og heller skremme vekk nye brukere som ville dele en flott fiskeopplevelse med oss!

Veldig riktig Gstrike, oppfordring/veiledning funker mye bedre en ren kjeft. Kjeft er vel kanskje det minst konstruktive her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.