Gå til innhold
Fiskersiden

"It's a bone alright"


CC
 Share

Recommended Posts

Var på backpacking sammen med dama i sommer og turen gikk blant annet innom Belize. Var jo nødt til å forsøke fluefiske når jeg først var der. Vi bodde på Caye Caulker, og det var flere som tilbød fisketurer. Mye litt useriøst. Fant frem til en engelskmann som satt meg i kontakt med en guide. Kostet 400 Beliziske dollar som ca er 1200 kr for 4 timer. Ettersom jeg ikke hadde noe utstyr med meg, var jeg nødt til å låne utstyr av guiden. Ikke akkurat spitze, men det funket. Etter en liten stund med spotting på forskjellig steder tok vi turen ut på "the flats". Fikk på en rundt 2,5-3 kg. Utrolig sterk, og uerfaren som jeg er holdt jeg snøret litt for lenge, så fisken røk fortommen tvers av. Fikk hvertfall i gang blodpumpa.

Etter en del kjøring av fisk på 1,5 kg som jeg selvfølgelig mistet. Var jeg begynt på den 5. timen. Da jeg trodde alt håp var ute, satt det endelig en fisk på. Selv om den ikke var videre stor, hadde den relativt godt med krefter. Jeg fikk hvertfall bonefish på en tur som i utgangspunktet ikke var en fisketur og er kjempefornøyd med det.

Vet ikke helt hvordan jeg legger ut bilde på forum, men skal uansett få lagt de inn på galleriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.