Gå til innhold
Fiskersiden

Conger nok en gang


Oz
 Share

Recommended Posts

Så var jeg endelig hjemme igjen. Det ble et par timer urolig søvn i morges før jeg måtte stå opp i halvsvime og dra på besøk med Merete og guttene til en venninne av Merete på Bjorøy utenfor Bergen. Gratulasjons-smser har tikket inn i hele dag og jeg var spent på hva som var kommet på FS om den utrolige turen vi hadde i går. Jeg er fremdeles i en slags sjokktilstand, og synes dette virker nesten utrolig.

At vi skulle klare å få 4 Conger på land i løpet av 4 timer og 15 minutter skal jo normalt ikke være mulig.

Jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at jeg i ren pur glede skulle stå å klemme en av mine fiskekompiser som om vi skulle vært nyforelsket og kun hadde øyne for hverandre.

Dette er det mest fantastiske sportsfiskeøyeblikket i mitt liv. Tenk gamle Hunter klarer å få på land en Conger på 13410 gram. Jeg måtte rusle meg en lang tur for meg selv etterpå. Jeg klarte ikke fiske mer. Det føltes som om jeg drømte og levde i en annen verden.

Det som gjør meg enda gladere er at 3 av 4 fikk fisk. Eneste nedtur var at Øyvind mistet sin. Det hadde vært prikken over Ien.

Som så mange ganger før må jeg bare takke dere utrolig herlige fiskekompisene mine. Fy flate vi har hatt mange fine turer i løpet av året og jeg håper at det skal bli mange flere.

For å roe meg ned i dag ruslet jeg ned i fjæren på Bjorøy og prøvde litt microfiske. (Store kontraster). Jammen ble det ikke noen nye arter på meg i dag også. Mulig 4 - 5 nye arter, men trenger litt hjelp til identifisering. (Lager egen tråd senere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke for å være frekk gutter, men jeg tenkte å legge ut litt bilder av hvordan vi egentlig såg ut når dyrene kom på land. En liten bildeserie av hvordan stolte havålfiskere med 200 B) i puls ser ut før de konser om å "pene" ut :(

9456_s.jpg

9455_s.jpg

9454_s.jpg

9452_s.jpg

9451_s.jpg

9449_s.jpg

9448_s.jpg

EKTE FISKEGLEDE / FRYKT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt fiske og rapport (det var en fryd og lese)... men jeg er glad jeg er fettfinnefisker. Ikke i h...... om jeg hadde tatt i de dyrene der... :D

Jeg kan love deg at det er krefter i en slik fisk. Da jeg løftet den opp for fotografering slo den til meg i leggen med halen slik at det gjorde skikkelig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og Oz brukte glidende, og Øyvind brukte pulleytackler med sirkel (eg hadde ikke flere Cox&Rawle Meat Hooks, men de kommer) tror faktisk Hunter brukte paternoster.

Fikk den første, forrige uke på sirkel, men den var jo bortpå 4-5 ganger før den satt, vil absolut anbefale glidende med 8/0-9/0 J-kroker til dette fisket, congeren er vel omtrent den eneste fisken i våre farvann som trenger et ordentlig tilslag, og tilslag med sirkel går jo rett vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J-krok er nok det fornuftige. Ser man på munnen, mangler den jo nærmest munnviker som sirkelen kan klore seg fast i.

Kan bli mange omstendlige avkrokinger under fremtidig vrakfiske av lange og brosme...

Når det gjelde Hunter-bildet må vel teksten bli "Hva i all verden...?". Han ser ihvertfall noe overrasket(eller overveldet?) ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.