Gå til innhold
Fiskersiden

Conger nok en gang


Oz
 Share

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var jeg kommet meg sørover igjen. Ser dere har hatt et helt greit fiske mens jeg har vært borte gutter :D

Svein: Den fisken har du fortjent gamlefar! Helt rått at det var du som fikk den, trodde nesten ikke mine egne øyne eller ører når mld tikket inn. Bildet av deg skal jeg jaggu henge på veggen et eller annet sted :blink:

Erling: Grattis med enda en over 10kg! Dette er jo helt rått, hadde ikke trud det var sant hvis jeg ikke hadde vært med den første kvelden.

Oz: En sinnssyk rapport, er den råeste jeg har lest noen gang, kjente pulsen øke til faretruende nivåer gjentatte ganger mens jeg satt her å sippet i meg morgenkaffen... Må heller ikke glemme å gratla deg også med en rå fisk!

Øyvind: Da er det bare oss to igjen da. Var det i natt vi skulle gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tackar.

På tide at du viser deg som mann og røsker opp en slik en du og, eller hva? Gjelder forsåvidt deg og Øyvind...

Ser ut til å gå mot en svart natt nå gett. overskyet og fint. Har trua på nattens tur. Blir spennende og se om vi får prøvd noen nye plasser og, må nok det, siden godplassen vår blir invadert av karmøybuer og trøndere i natt.

Mvh Oz

EDITTTTTT: Morgenkaffen??!?! MORGENKAFFEN!?!?!?

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt sent inn i tråden her.. Ferie og greier..

Må bare si at jeg er storslagent imponert over, og tar av meg all verdens hatter over denne fangsten. Congeren min fra i fjor blir jo som en hyssing å regne.. Og dette er tatt fra land!!! Det som særskildt gjør dette så stort i min bok er at fiskene er tatt under målrettet fiske!! En slenger kan mange dumpe opp i, og det er selvfølgelig også utrolig morsomt. Men å gå ut for å ta Conger, for deretter å ende opp med 4 av arten det er stort!!!

Store gratulasjoner til dere alle!! Dette var helt Conge!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg er visst på en liten nostalgitripp og sender denne opp igjen og jeg.

EDIT:

Gratulerer!

Huffselige greier, jeg hadde vurdert å kappe snøret :)

Mvh

Arild

Denne kommentaren var jo litt morsom. Sett i lys av ettertiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer gutter. Fin fangst! (jeg har lest tråden igjennom og finner ingen kommentar fra meg selv, så nå tenker jeg det var på tide. Mulig jeg var så misunnelig at jeg enkelt og greit ikke klarte å trykke på knappene på tastauret).

Ellers er det morsomt å se at stordmennesker også brukte denne tråden til å snakke om havålfiske på stord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette var artig å lese :)

Jeg har aldri drevet noen form for sportsfiske...for meg har det vært 'matfiske' fra tid til annen.

Som mang en sunnmøring, så vokste jeg opp i fjæra og med fiske fra svaberg.

Jeg kunne vel neppe vært mer enn 6-7 år, men jeg husker en av fisketurene spesielt godt. Jeg var med far på noen svaberg på ytre søre sunnmøre. Pga vanskelige forhold, var det han som fisket med vanlig kastestang, og jeg som kikket på.

Jeg husker ikke så mye av hva som skjedde før 'beistet' brøt overflaten...men jeg husker ennå det nøyaktige stedet, hvordan steinformasjonene ser ut, og hvor han dro den inn. Ikke minst husker jeg rullingen fisken hadde for seg, og at den var diiiiger. Jeg husker også at far ville holde meg på avstand fordi fisken var farlig.

Her snakket vi skrekkblandet fryd fra øverste hylle ;)

Jeg fikk vite at det var havål, men i min uvitenhet, så har jeg ikke forstått nå i ettertid, at dette var den sagnomsuste congeren jeg har hørt omtalt...ikke før jeg leste denne tråden og så bildene :o

Et eller annet sted, så har jeg fortsatt bildet som ble tatt. Jeg, min far og en 1,8 m lang havål...hjemme i hagen (For 30-35 år siden tror jeg ikke engang det var noen som hadde hørt om 'catch and release', ihvertfall ikke her omkring)

Men moro å skjønne at denne mye omsnakkede congeren blant sportsfiskere...er den samme som jeg fikk være med på for laaaang tid siden. 1,8 m lang, garantert godt over 10 kg, tatt på vanlig kastestang, trolig med en 0,35 mono og stingsild eller møresild...på høylys dag ;)

Men den flotte beskrivelsen av turen, gjør at jeg blir nødt å prøve på egenhånd...for dette vil jeg oppleve...sånn på egne ben, liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.