Gå til innhold
Fiskersiden

Nipigga stingsild


SMS
 Share

Recommended Posts

Ble guida på telefon av Ole-Håkon i ca en halvtime fra jeg var få km unna til jeg sto ved bekken, ikke det enkleste stedet å finne i verden mao... Rekognoserte først uten fiskeutstyr pga tett vegetasjon, og fant til slutt denne fossen:

9481_s.jpg

...med denne kulpen ovenfor:

9482_s.jpg

Gikk tilbake til bilen og henta utstyr for å fiske med krok 32 og rekerogn. Var vrient å få så liten fisk til å sitte på kroken, men fikk til slutt en liten tass:

9483_s.jpg

9484_s.jpg

Å dra så langt for en så liten fisk er det suverent særeste jeg har gjort noen gang, been there done that!

Tok et par poseringsbilder med beistet til slutt også:

9485_s.jpg

9486_s.jpg

Ble dårlige poseringsbilder siden beistet sprella rundt så jeg ikke fikk tak på det.

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok faktisk bilder på vei tilbake nettopp mtp at sikkert flere idioter der ute også vil prøve, hvis det er greit for Ole-Håkon, som fant plassen, så legger jeg ut veibeskrivelse inkludert bilder i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok faktisk bilder på vei tilbake nettopp mtp at sikkert flere idioter der ute også vil prøve, hvis det er greit for Ole-Håkon, som fant plassen, så legger jeg ut veibeskrivelse inkludert bilder i denne tråden.

Ittno problem :) Tror ikke jeg kommer til å satse så mange flere pass der.... :):D

Endret av OLHEI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å prøve å få tråden tilbake på sporet igjen legger jeg ut veibeskrivelse:

Fra NMU-forum (av Ole-Håkon Heier):

"Solbergelva er grensevassdraget mellom Vestby og Frogn kommuner, altså sørgrensen i Frogn. Stingsilda finnes ovenfor den sjøørretførende delen av bekken, dvs. ca 500 meter+ oppstrøms utløpet. Du kommer dit ved å kjøre langs Rv152 mellom Ås og Drøbak, og tar av til venstre fra denne og kjører ned mot Solbergstrand."

Kjør i retning NIVA og Solbergstrand, veien er smal og liten!

Ta til venstre her:

9504_s.jpg

Ta opp til venstre ved dette skiltet:

9505_s.jpg

Parker her:

9506_s.jpg

Gå til høyre her:

9507_s.jpg

Gå på skrå mot venstre tvers over denne enga:

9508_s.jpg

Gå ned til venstre gjennom løvkrattet 3-4 m til høyre for området med mer rødbrun vegetasjon. Let opp og ned langs bekken så finner du kulpen og fossen som det er bilde av lenger opp.

"Haha hehe ho, de gærne har'e godt!" - Prima Vera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Både "Fredrik-posering" OG "Karmøy-posering" med samme fisk burde i seg selv vitne om kanonfangst! (Tok meg selv i å le høyt her faktisk!)

..og gratulerer! Til nå topper veibeskrivelsen listen over tidligere veibeskrivelser postet i forumet!

(Tips: Tror Blenda søker modeller - skader jo ikke å ringe å sjekke ut neste audition... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mobbing av sommerbleke stipendiater må jeg be, ikke så ofte de slipper meg ut! Når det er uorganisert fotballtrening med gutta må jeg alltid være på laget med t-skjorter, får ikke lov lov å ta av meg t-skjorta og forslaget om brunkrem falt ikke i god jord...

En liten advarsel:

Man bør være forsiktig når man klatrer i bekken! Tryna sjøl og fikk en kraftig smell i leggen, så rett inn på benhinna, ble infeksjon, men har begynt å gro nå. Har hatt "sove-følelse" i stortåa siden også, sikkert en nerve i klem, galskap! Uansett; dette er ikke stedet å drite seg ut i så måte, og om du skulle greie å ringe etter hjelp så er det jo ikke akkurat videre enkelt å forklare hvor du ligger heller. Eventuelt: ring ambulanse og henvis til denne tråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.