Gå til innhold
Fiskersiden

Bra brasmer fra Drammenselva


SMS
 Share

Recommended Posts

Bunnmeita etter brasme natt til 21.7 og natt til 1.8, tre stenger og mark/mais som agn. Løsfora med mais første kvelden, og hadde egentlig vel så mye stor stam i tankene som brasme, men det var brasmer det blev, en på 3020 rundt midnatt og en på 2350 i 3-4-tida. Andre natta var det kun brasme som var målet, hadde blanda 10 l tørt for, dynka med brasme-gurba fra Sensas, gikk med 4 kg mais ila natta også. Fiska med glidetakkel først, men veldig mye forsiktig napp skapte pipekonsert, og jeg begynte å mistenke at det var for mye motstand i glidetakkelet til at brasmene ville ta ordentlig. Kroka en brasme i 2330-tida, men mista den etter et par sekunder, og det ble helt stille på swimen etterpå. Når nøyaktig det samme skjedde igjen i 0100-tida bestemte jeg meg for å knyte om takkelet på alle tre stengene i mørket, gikk over til PN med relativt lange fortommer til krok og søkke, noe som virket som det fungerte mye bedre. I 0300-tida ble det aktivitet igjen, opp kom først en på 3130, og ikke før denne lå i håven peip det på en annen stang, og jeg kunne snart håve en på 2980 mens jeg hadde den på 3130 i håven. Brasmene mine oppførte seg som vederbuk, så det får være unnskyldningen for at det ikke ble all verdens bilder denne gangen. Heller dårlige bilder av fisk halvveis nedi en veiesekk enn at de begynner å flakse rundt i sanda.

9510_s.jpg

3020

9511_s.jpg

6 kg brasme i håven

9512_s.jpg

3130

Drammenselva har potensiale for bra brasme, finnes garantert fisk over 3,5 kg og overveiende sannsynlig over 4 også i elva. Hadde vært gøy om noen hadde mulighet til å prøve stalking etter gytebrasmer i Herstrømbukta på våren, har tenkt på å gjøre dette selv de siste 12 årene, men det har aldri blitt noe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.