Gå til innhold
Fiskersiden

03.10.04 1850gr, burde vært 2800 - 3000


Remy
 Share

Recommended Posts

Etter en noe misslykket Karpe/Suter tur før på dagen, bestemte vi oss (meg og Remy) for å prøve SØ i Drøbaksundet. Kl. var vel 19-19:30 før vi endelig hadde vadet oss ut og var klar for skikkelig fisk...

Skulle vel gå 7-8 min. før jeg forsto at det var fisk i området. Remy sto nemlig stokk stiv på min venstre flanke og sa høylytt: "Så du det? Så du det, Cato?" . Det gikk vel 10 min. til før Remy igjen var i kontakt med fisk. Men nei, kun et napp. 5 sek. etter det, hugg det kontant i flua mi! Fisk! Fighten som fulgte var veldig bra, med 2-3 alrighte utras.

Målene var, som Remy skrev, 64cm. og "bare" 1850gr. Synd at den var så tynn, men det var morro fordet. Fisken ble tatt på Killer #6.

Det mest morsomme var de 2 som hadde dorget 3-4 ganger forbi oss, uten å få noe. Idet jeg slapp fisken ut igjen, kom de igjen forbi og sa: "Se der`a. F***! Det er jo Sjøørret!"

Denne storyen beviser vel (igjen) at flua er det mest effektive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp.

Tynn???

Beklager å strø salt i såret, men den fisken burde vært mye tyngre før den ble tatt opp. Fasongen ligner på det vi kaller Støing og er overvintret laks, den er fredet, burde vært det samme for sjø ørret også. Du får ta den til våren heller, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JP: Hva tar du oss for? Og tror du jeg tar med meg noen på mine sø plasser og lar de ta fisk større enn 1,5 kilo ANYWAY? Tror jeg er den største C&R friken av alle sjøørretfiskere. Denne fisken svømmer fint i fjorden og spiser seg opp til matchvekt, 3kg.

KIS: Hadde man kunne dekt det samme antall kvadratmeter som man gjør når man dorger, med flua, da hadde man fått mer, det er jeg sikker på. Og Hvor mange turer tror du ikke dorgere har som de blanker på og, eller kun får en eller to fisk? Torsdag 18 mars tok jeg 13 sjøørret med flue fra land, minste 850gr, største 2800.

Og alt annet til side, det var en perfekt kveld etter sjøørreten. Det var deilig orhold ute, ikke så kaldt som det har vært de andre kveldene, rolig lett bris og god temp i sjøen. Det var faktisk utrolig deilig å stå i vaderene igjen i fjorden, for det var lenge siden nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var fisken tynn Remy??? Hvis dere (ikke alle) hadde lest innlegget litt nøye, så ser dere at jeg HAR skrevet at den er tynn. Har også skrevet at den ble sluppet ut igjen. Men nei, her er det 10 klør ute så fort man ser noe som kan "ta" personer på...

Og da er det vel ikke så rart, Karl Inge, at jeg ikke legger inn hver fisk jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.