Gå til innhold
Fiskersiden

Laue


Recommended Posts

Jaggu er det ikke ei krøkle! Og jeg som har vokst opp ved Drammenselva og aldri fått arten...me wants! Seriøst: hvor fikk du denne? Hvordan? Har lest at det skal være krøkle og til og med anadrom krøkle i Drammenselva, men har tvilt siden jeg aldri har sett de selv. Enda en art jeg skulle prøvd meg på i sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette lagesild da? Jeg har ikke fått det, men krøkle, og da var jeg sikker pga. tennene - kjente du noen tenner? Hvis ikke, vil jeg tippe lagesild, da krøkle skal ha en kort sidelinje som forsvinner ut i intet før bukfinnene, og denne har hel sidelinje. Hvis det er lagesild må jeg jaggu prøve der en tur etter hvert, for den mangler.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu er det ikke ei krøkle! Og jeg som har vokst opp ved Drammenselva og aldri fått arten...me wants! Seriøst: hvor fikk du denne? Hvordan? Har lest at det skal være krøkle og til og med anadrom krøkle i Drammenselva, men har tvilt siden jeg aldri har sett de selv. Enda en art jeg skulle prøvd meg på i sommer...

Må le litt av dette SMS, husker en diskusjon tidligere hvor det ble benyttet bibelske sitater ang. denne arten. Fra i dag av er vel du en praktiserende kristen vil jeg tro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sammenligner med avataren din, så tror jeg jammen det er en wobler uten kroker du har fått....

(og beklager så mye for å bringe usakligheten inn i debatten, men det er søndag kveld og jeg har ikke fisket siden onsdag, så humøret svinger i sinuskurver her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste bildene ser ut til å være soleklar laue ja, men er du helt sikker på at det er samme art som fisken på det første bildet? Synes nemlig ikke det likner i det hele tatt! Sjekk størrelsen på øyet, på skjellene, sidelinjen...kan da umulig være laue på det første bildet i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første er vel lagesild og den andre er laue.

Jeg mangler lagesild, så jeg får ta en til ut på Gilhusodden. Det er vel i Drammensfjorden og ikke i elva som du skrev. :rolleyes: Hva tok du lagesilda på?

Takk for sist forresten, har vært der ute en gang til uten og få noe mere rødhai.....

Jarl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå heller tro at du har fått en liten sik, da Drammensfjorden er full av disse (har fått haugevis på isen i lauestørrelse) men lagesild skal ikke finnes i elvesystemet. Fisken har typisk overbitt, noe som er typisk for sik. Lagesilda har heller underbitt. Krøkle er det ikke! Den andre fisken er derimot en typisk laue.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå heller tro at du har fått en liten sik, da Drammensfjorden er full av disse (har fått haugevis på isen i lauestørrelse) men lagesild skal ikke finnes i elvesystemet. Fisken har typisk overbitt, noe som er typisk for sik. Lagesilda har heller underbitt. Krøkle er det ikke! Den andre fisken er derimot en typisk laue.

Enig med deg, Cato.

Syntes også at det så ut som en mini-sik med en gang. :D:D:blink:

Lagesild burde jo jeg kjenne igjen. :lol::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.