Gå til innhold
Fiskersiden

Hvorfor "vaker" torsken


 Share

Recommended Posts

Har vært noen kveldsturer langs med indre Oslofjord i det siste og lagt merke til noe som har forundret meg en del:

Hvorfor f.eks en spekkhogger hopper i vannet og deiser ned på den ene siden har jeg fått med meg. Men hvorfor driver småtorsken og er opp stemningen på samme måten? -Jeg er helt sikker på at dette ikke er sjøørret, men går med på at noen kan antyde sei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsk som vaker er intet nytt, heller ikke torsk som slår med halen. På vinteren, når det er kaldere enn kaldest, da kan man ta torksken på tørrflue til og med. Men hvofor de har den attferden med å holde på i overflaten vet jeg ikke. Kanskje er det noe smått de går og spiser på??

Men fikk ikke med meg at de hopper og hiver seg på siden. Det vil som de andre ikke tro er torsk. Sei, sjøørret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Kan ikke huske å ha fått en eneste lyr i Oslofjorden, men så har jeg fisket mest helt innerst, kanskje ikke der det er mest av dem?

Er det store lyr? Har du fått noen over 2 kilo? Eller er det bare mikro?

Kanskje jeg har fått lyr forresten, men bare tenkt at det sikkert er "brunhvitting" og slengt det ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.