Gå til innhold
Fiskersiden

Steinbruvannet leverer!!!


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

19082006004031KhD6CXngi85c.jpg?95

Hehe, hadde håpet på noe litt større da jeg og en kompis + nevøen hans dro dit i kveld. Men det ble bare små mort og små abbor. Masse folk der som fisket, badet, var på telttur, drakk øl, jogget rundt vannet osv, så ngen tvil om at det er et populært "rekrasjonsvann".

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat unikt :) Bor rett ved, og har tatt en del turer der tidligere med et par kompiser.

Mort er mulig, men ikke specimen fisk av noen art tror jeg... Er vel gjedde, mort, abbor og noen ørretslengere der stort sett? Har inntrykk av at fisken(med litt størrelse) holder seg i dypere partier pga all støyen fra tobente. Synd det ikke er bedre fiske der, for "flytebryggene" som ligger flere steder rundt vannet er jo helt geniale å fiske fra! Går vel 10-15 meter ut fra land vil jeg tippe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 years later...

Jeg fresher opp en gammel tråd, i stedet for å starte en ny ...

Testa Steinbruvann for første gang i går, med en liten tur på isen med to barn. At det var første besøket hit, er egentlig litt pussig, for Google meldte om 11 minutters kjøretid da vi startet ... :wacko:

Isen var nok minst 50 cm (40-45 runder med 115 mm bor). Men det var opp imot 10 grader og steikende sol, så enten må det komme kuldegrader, eller så svekkes den nok raskt. 

Fisket kan rapporteres kort - vi hadde ikke napp. Jeg utstyrte barna med balansepilk i håp om små-gjedde eller kurant abbor, og småfisket selv med mormyskja og pimpel. Hadde jeg vært alene, skulle jeg kjørt "konkurranse-modus", og fiska vannet rundt. Men det får bli en annen gang. 

Men etter å ha lest meg opp litt om vannet, vurderer jeg å komme tilbake etter isgang for litt wobblerdorging med kano en kveld eller to. Det virker jo som et spennende, om enn noe vanskelig vann. Om ikke annet rimelig lavterskel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.