Gå til innhold
Fiskersiden

Gjedde og abborkonkurranse 30.sept til 1.okt


Recommended Posts

18.mai i vår hadde vi en liten uhøydtidlig konkurranse mellom jerkere og fluefiskere

Vi snakket da om at vi kanskje skulle prøve å få til noe igjen på høsten og da ta med flere fiskemetoder.

Og nå er det vel på tide å se om intressen er tilstede.

Jerk,flue,trolling og meiting kan jo være de fire fiskealternativene.

Sted: Steinsfjorden.

størst og mest på gjedde og abbor.

For at det skal bli nogelunde rettferdig på mest fisk kan vi jo dele antall fisk på antall stenger som blir brukt pr fisker.

Kom med forslag innspill til hvordan vi kan gjennomføre dette og om du/dere ønsker å være med.

og om dere kanskje vet om noen overnattingsmuligheter, eller om vi bare skal ta det på en dag. Hadde jo vært trivelig med en kveld/natt der vi kan være litt sosiale. Premiering skal vi få til.

Så fyr løs !!!!!!!!!!!!!!

Vist intresse :

Trym (jerk)

Erik (båt-jerk)

Gabrielsen (flue)

MP (flue)

Michael (teppebåt -jerk)

Thilesen (båt-trolling/meite)

Tommy (flue)

Brutus (båt-meite)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Overnatting er flott, men da må nesten konkurransen ta pause mellom f.eks 22:30 og 06:00 eller noe slikt slik at folk tar seg tid til å være sosiale + sove.

Skal vi ha med abbor bør vi ha minstemål, er jo ikke noe poeng i at vi skal konkurrere om å dra opp mest mulig hektosabbor. Kan godt ha minstemål på gjedda også. F.eks: 35 (30?) cm på abbor og 80 cm på gjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i utgangspunktet motstander av både minstemål og abbor.

Flest fisk er flest fisk... dersom man velger å bruke tid på plukke små så får man jo direkte mindre tid etter de store.

Med 2 konkurranser gående (mest og størst) kan man velge hva man vil gå etter for å hevde seg.

Deling av antall fisk på antall stenger var ingen dum idè. :)

Vurderer sterkt å bli med denne gangen, om alt passer og klaffer.

Men vet ikke helt i hvilken leier jeg stiller.

Jerk - kunne være moro å jerke sammen med noen med litt mere erfaring enn meg (egentlig føles det helt feil å skrive akkurat det der, men dere skjønner at det er fiskeformen jeg snakker om...)

Meite - det er digg og slappe av og vente på fisken i stedet for å aktivt søke den opp med maaange kast. Lage kaffe, sitte i godstolen, sende grisete sms...

Flue - har ikke utstyr og må da låne, og de aller felste vil se på meg som en sabotør. hahahaha

Overnatting med tilhørende sosiale aktiviteter høres hyggelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med dette med abbor, mest abbor er kanskje ikke noe mål. Det vi kunne ha gjort var å sette opp to flotte pokaler for størst abbor og størst gjedde. Vandrepokaler. Så har vi en slik konk her på Østlandet vært år.

3 napp så er pokalen i fiskerens eie.

Og så har vi premiering for flest gjedder.

Pause i konken er jeg enig i Gabbe. Vi må jo rekke å ha det sosialt.

Tror dette kan bli utrolig trivelig hvis vi blir noen folk, det kan være mange flotte kvelder ut over høsten.

Flott båtrampe er det jo også, så det å få ut og opp båter er inga problem.

Er i utgangspunktet motstander av både minstemål og abbor.

Flest fisk er flest fisk... dersom man velger å bruke tid på plukke små så får man jo direkte mindre tid etter de store.

Med 2 konkurranser gående (mest og størst) kan man velge hva man vil gå etter for å hevde seg.

Deling av antall fisk på antall stenger var ingen dum idè. :)

Vurderer sterkt å bli med denne gangen, om alt passer og klaffer.

Men vet ikke helt i hvilken leier jeg stiller.

Jerk - kunne være moro å jerke sammen med noen med litt mere erfaring enn meg (egentlig føles det helt feil å skrive akkurat det der, men dere skjønner at det er fiskeformen jeg snakker om...)

Meite - det er digg og slappe av og vente på fisken i stedet for å aktivt søke den opp med maaange kast. Lage kaffe, sitte i godstolen, sende grisete sms...

Flue - har ikke utstyr og må da låne, og de aller felste vil se på meg som en sabotør. hahahaha

Overnatting med tilhørende sosiale aktiviteter høres hyggelig ut.

Du er jerk, og du har plass i min båt (hvis ikke du ikke har andre alternativer) sammen med meg og Michael.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått smaken på meite dette året så kanskje jeg skal stille i meite klassen.

Pause i fisket må til, overnattingen skjer antageligvis i båten for min del.

Kommer til å sette ut igjen all fisk, så bilde dokumentasjon samt godkjent vekt bør holde.

Bilde dok. holder det hadde vi også på sist konkurranse.

Setter deg da opp på meite/trolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at det er i oktober,så rekker jeg å planlegge. noen formening om hvor vi skal campe?

blir spennende ,sosialt og sikkert gøy å vinne over alle andre :mellow:

he he jeg kommer sikkert på jumbo plass,men jeg er knallflink til å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket ut litt overnattingsmuligheter. Alt av camping er steng i okt. så da er det hotell.

Jeg har kranglet med frem til noen priser så får dere komme med komentrarer rundt dette.

Hotellet som er billigst er Sundøya fjorhotell. Dette hotellet ligger ved brua mellom Tyrifjorden og Steinsfjorden.

Så til tilbudet.

enkelt rom uten middag,dessert og kaffe men med frokost 645,- pr.pers

dobbeltrom uten middag,dessert og kaffe men med frokost 445,- pr.pers

enkeltrom med middag,dessert, kaffe og frokost 795,- pr pers

dobbeltrom med middag,dessert, kaffe og frokost 595,- pr pers

Da vil dette bli enten fra

lørdag 07.09 til søndag 08.09

lørdag 14.09 til søndag 15.09

lørdag 21.09 til søndag 22.09.

Vi får tillgang til båtplasseer og vi får tilgang til et rom der vi kan oppevare fiskeutstyr.

Jeg vet ikke hva dere synes, men det hadde jo vært kjempetrivelig å kunne ta en middag på kvelden etterfulgt av en bartur, eller kanskje en maxitaxi til Hønefoss på kvelden.

Men det finnes jo billigere alternativer som telt/lavo der vi ordner oss selv, og gatekjøkkene er jo oppe.

Hva synes dere, kom med innspill.

Kanskje vi bare skulle bruke en dag og så heller avtale å møtes i byen i Oslo eller noe lignende for premieutdeling mm.

Hva synes dere ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telt frister liksom ikke med oktober vær,så hvis noen kunne stikke innom kirken og avtale været?

Jøss for noen hotell priser :P Høysesong?

Eget rom til fiskeutstyret er bra.

Bytur er gøy,men blir litt laidback neste dag.Nytter ikke å stå opp kl 0600 da. Hotell og bytur blir ca 2 høvdinger,kan få mye marsmellows og drikkevarer for den prisen.

Gapahuk,kokekaffe,bål,grilla fisk,Irish coffe,fiskehistorier,jug og planlegging av neste dags fiske :D

Noen som veit om god plass til å strekke opp pressenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber nå med nye hytteleie noe som ser ut til å være veldig trivelig, kommer tilbake når jeg vet mere.

da skal vi se her.

Hytter på Utvikacamping

det tar ca 15 minutter med en 15 hk fra utvike i Tyrifjorden til Steinsfjorden.

Hytteleie se hyttene her !!

http://www.utvika.no/hytter.html

Priser for 4-5 manns med felles saniter 450,- hyttene 1-6 blir da max 112,50 pr pers

priser for 4-5 manns med eget totalt 750,- hytte 7-10 blir da max 187,50 pr pers

stabburet 6 manns 750,- blir da 125,- pr pers.

De har en båt til utleie for 350,- frta lørdag til øsndag. med 15 hk.

Så tar vi et felles innkjøp av mat/grilling på kvelden ???

Dette høres vel ikke så dumt ut.

Da blir dette helgen 30 sept til 1.okt.

Da er det bare å komme med innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber nå med nye hytteleie noe som ser ut til å være veldig trivelig, kommer tilbake når jeg vet mere.

da skal vi se her.

Hytter på Utvikacamping

det tar ca 15 minutter med en 15 hk fra utvike i Tyrifjorden til Steinsfjorden.

Hytteleie se hyttene her !!

http://www.utvika.no/hytter.html

Priser for 4-5 manns med felles saniter 450,- hyttene 1-6 blir da max 112,50 pr pers

priser for 4-5 manns med eget totalt 750,- hytte 7-10 blir da max 187,50 pr pers

stabburet 6 manns 750,- blir da 125,- pr pers.

De har en båt til utleie for 350,- frta lørdag til øsndag. med 15 hk.

Så tar vi et felles innkjøp av mat/grilling på kvelden ???

Dette høres vel ikke så dumt ut.

Da blir dette helgen 30 sept til 1.okt.

Da er det bare å komme med innspill.

30/9- 1/10 høres ut som midt i brunøyet for meg det <_< Hadde også vært koselig om vi hadde fått til å leie et par hytter, med det som hører til! Jeg er med på hytte jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med på hytte, men hadde ikke hatt noe imot å sove i telt ute på en av øyene.

Datoen er forresten helt sinnsyk <_< ! Siste helga i laksesesongen i Drammenselva (Hellefoss) !!! Føles vel ikke helt riktig å bruke den til å fiske gjedde. Men, men - jeg blir med likevel. Tror dette kan bli en svært trivelig tur.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med på hytte, men hadde ikke hatt noe imot å sove i telt ute på en av øyene.

Datoen er forresten helt sinnsyk :D ! Siste helga i laksesesongen i Drammenselva (Hellefoss) !!! Føles vel ikke helt riktig å bruke den til å fiske gjedde. Men, men - jeg blir med likevel. Tror dette kan bli en svært trivelig tur.

fisk abbor da hehehe. nei da flott gjort Svein, du har jo noe å forsvare, størst gjedde.

<_<:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.