Gå til innhold
Fiskersiden

215 måter å knekke stanga på ( + noen til ?)


Rolf.B
 Share

Recommended Posts

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

116. Første tur med ny stang: flua hektet seg opp på ryggen, og tuppen på fluestanga knekker. I det jeg strekker armen bak for å få løs fluen, faller mobilen ned på brygga og ut i vannet. Fikk heldigvis ny stang.

117. samboeren kom hjem, stolt som bare det, fordi hun hadde klart å kjøpe seg fiskeutstyr selv... Jeg: Var ikke den litt tynn, da?--------> Knekk... og så avgårde for å kjøpe henne en ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

118. jeg vil ta en for Kaospiloten også; han hadde tidligere fått demonstrert en Shimano beastmaster (som ikke skulle knekke) hos Gero. En dag han skulle teste stanga sjøl - hos Gero, bøyde han stanga rundt og pang... der røyk den også gitt. Kan godt tenke meg de følelsene som han hadde der og da...!

Ellers er det det å anbefale dere som kjøper stenger... test stanga godt, med god belastning FØR dere kjøper stanga. Produksjonsfeil finnes på de fleste merker og det er utrolig surt å dra på fisketur med nyervervelsen bare for å oppdage at stanga knakk i et av de første kasta.

Utover det tror jeg jeg er en av dem som har knekt flest stenger; men det er i "embeds medfør" i og med vi knekker alle stenger som kommer inn etter reklamasjon, før vi kaster dem. Dette blir gjort fordi den gangen vi lå i Thv.Meyersgt. kom junkiene inn med stenger vi hadde bare kasta for å få en reklamasjon til... så solgte dem vel stengene for å få litt mat?... eeh.. kanskje heller litt stoff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

119. Syv meter teleskopstang pent stilt opp mot takrennen på hytten et vindkast blåser den ned traff en stein, done..

120. Kjørte en sjøørret på litt over kiloen på MiloSeatrout Xs 13 nære land sa det bare knæk, fisken ble reddet og jeg fikk ny tupp.

121. Legge dorgestang/Multiplikatorstang i båten som kompisen satt seg på.

122. Legge Femmeter langs bakken under agning som en kompis trår på.

123. Brukte tuppen av en matchstang som "valpinne" under makrellfiske bandt bare sena til tuppen, ****** smart.

124. Sykle med to stenger i henda mens jeg holdt i styret var ikke til å unngå at den ene gikk i hjulet...

Er jeg så klønete???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

125. brokket 7-25grams stang i et tilslag.

126. brokket 3-15 gr,på sykkel.

127. brokket 13-i testing av mykhet:P

128. satt fast i bunn, og her brakk fluestanga i røske metoden.

129. stanga satt fast i et tre når jg hadde den i sekken.

130. denn bare brakkk rett av, aner ikke ossen.

131. prøvde å løfte toppknytt meitestang etter tuppen.

132. brakk ismeite stang i en t bane dør.

det er vel alle... ikke værst for en 12åring:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

133. Lånte Nano stanga med Ula snelle til en rund nordlending på jobben. Han fikk det travelt når han så en stor sjøørett vake og dermed gikk han på ryggen i fjøresteinene. Stanga knakk på 2 steder og snalla ble totalvrak...

[V][V]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Ami

125. brokket 7-25grams stang i et tilslag.

126. brokket 3-15 gr,på sykkel.

127. brokket 13-i testing av mykhet:P

128. satt fast i bunn, og her brakk fluestanga i røske metoden.

129. stanga satt fast i et tre når jg hadde den i sekken.

130. denn bare brakkk rett av, aner ikke ossen.

131. prøvde å løfte toppknytt meitestang etter tuppen.

132. brakk ismeite stang i en t bane dør.

det er vel alle... ikke værst for en 12åring:P

Ami, her kreves skjerpings! [ ;) ] Ellers kan det bli mektig dyrt før du nærmer deg min alder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

sitat:Opprinnelig postet av Ami

125. brokket 7-25grams stang i et tilslag.

126. brokket 3-15 gr,på sykkel.

127. brokket 13-i testing av mykhet:P

128. satt fast i bunn, og her brakk fluestanga i røske metoden.

129. stanga satt fast i et tre når jg hadde den i sekken.

130. denn bare brakkk rett av, aner ikke ossen.

131. prøvde å løfte toppknytt meitestang etter tuppen.

132. brakk ismeite stang i en t bane dør.

det er vel alle... ikke værst for en 12åring:P

Ami, her kreves skjerpings! [ ;) ] Ellers kan det bli mektig dyrt før du nærmer deg min alder!!

det sier pappa oxo!!! men tar mere vare på utstyret mitt nå! synes jg i verfall:P Jeg har oxo brokket en 5-20grams i et kast med fluedupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

135 Min første fluestang knakk da mitt søskenbarn satte seg på den i båten!

136 Merket ikke att en todelt fluestang (Orvis T3) løsnet i skøten under kasting...knak og knekk!

137 Tredde en Sage stang, dro ut fortommen slik jeg har gjort en million ganger før...bang!

138 Satte meg fast i et Ku-gjerde under gjedde dorging i glomma, sterk strøm, motorstopp og for hard brems...smell og Berkly-stanga knakk på to steder!

139 Knakk stanga til min søster på et bunnnapp, hun var ikke blid!

140 He he, i mine ynger dager skulle jeg teste en selvlaget stang for første gang. Hadde eksprimentert litt med "Nr.135" og bygget en lettspinn stang av den. Hadde store forventninger og hadde skrytt no veldig av denne stanga til en kompis. Kork håndtak og snelle feste på stanga var byggd utenpå ett stivt alu.rør. Karbonet var tredd inn i alu røret og limet. Kompisen så på, første kast, litt stor wobbel og knekk i sjøten av alu-røret selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

142. Hadde fotografert sjarken fra slepejolla. "Skipperen" ga meg stanguppen på min Wonderrod for å dra meg tilbake, og presterer deretter å legge denne oppå taukveilen til jolla. Inn å gi gass, og "svupp" Byebye. Ligger på 200m dyp.

143. Skulle bare dra ut litt mer line fra snella, litt vass vinkel for en 10 fots Gaula. Knakk som vått dopapir 1 cm. under toppringen. Fixer denne med ny toppring. Har dessuten to tupper til denne.

Er det virkelig mulig å knekke en Tjøstheim Wonderrod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

144. Såg at det lå en bukse og fløt ut på vannet og jeg måtte kaste på den. Jeg fikk på buksa og sveivet den og da jeg skulle se om jeg klart å løfte den op med stanga brakk den.

145. Senen hadde surret seg rundt øvste leddet på tele sokpstangen og da jeg tok litt i for å løyse senen brakk stangen.

146. Kompisen skulle få en 100grams fisk litt høyere i vannet for å unngå sivet og da brakk han Vangen Green Afforden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vil tro det er noen av de senest ankomne medlemmene som ikke har fått fylt ut med sine uhell, så her er det potensiale for å øke på listen.

Jeg får komme med en til:

151. Kompis som skal få lov til å være anonym fikk plutselig til et lengre fluekast enn vanlig og satte flua i buskene på den andre siden av elven. Klok av tidligere stangknekk pekte han stangen rett mot fluen og trakk i snøret og gikk bakover. Fluen satt godt og da den endelig løsnet kom 30 meter fluesnøre som var skikkelig spent opp susende med grei fart og mesteparten av dette traff stangen i toppen som knakk på 3 steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

152. jeg satte fast i bunnen og prøvde alt mulig for å få den løs, men til slutt ga jeg opp og skulle dra for å ryke snøret, og dum som jeg er , gikk jeg ikke bakover mens stanga peker mot sluken, men drar så stanga går i bue og så "knekk",. må legge til at dette var en gammel og utslitt stang som jeg hadde arvet.

153. jeg eksprimenterte litt og fikk repparert den, da skulle jeg teste om den tålte en manual-vekt på 1,5 kilo og da var det i alle fall slutt på slutt på stanga .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

156. Har kun tatt knekken på ei stang i min kariere som sportsfisker.

Skulle kaste med ei 2-12grams aurestang og snøret hadde tydeligvis satt knute på seg selv oppe ved toppringen.

Med vanlig kraft på kastet ble det fort Kræsj[ :o )]

Der satt jeg med tre deler, to timer hjemmefra[ ;) !]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.