Gå til innhold
Fiskersiden

fiske i Kroatia, Adriaterhavet


Moons
 Share

Recommended Posts

Fisket litt fra land når jeg var i Kroatia i forfjor. Fikk noen fisker som liknet på "ovrata" og noen "salpa"

Samtlige var latterlig små. Så en del større fisk grytidlig om morgenen som liknet ovrataene.

Fiskene var svært glade i brød, og kom i mengder når man kastet loffbiter i sjøen. Særlig når brødet hadde drevet utenfor kastehold. Små kroker og strandsnegler eller loff som agn fungerte.

Jeg betalte aldri noe for å fiske i sjøen, det virket som om ingen hadde peiling på hvordan reglene egentlig var. Når jeg spurte i informasjonen mente de at, jo, man trengte tillatelse, men de visste ikke hvordan denne skulle skaffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia i august/september er toppsesong for bluefin tuna. Det er tatt 9 stk. så langt i aug. September er regnet som beste måned. Jeg veit ikke hvor du skal, men det finnes charterbåter på øya Murter 1 t nord for Splitt. Jeg husker ikke prisen, men det er billig i big game sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia i august/september er toppsesong for bluefin tuna. Det er tatt 9 stk. så langt i aug. September er regnet som beste måned. Jeg veit ikke hvor du skal, men det finnes charterbåter på øya Murter 1 t nord for Splitt. Jeg husker ikke prisen, men det er billig i big game sammenheng.

jeg skal til split ja. Split, Dubrovnic og øyene mellom der. Kanskje jeg leier en charterbåt da, de leier jo sikkert ut utstyr til storfisk også, det har jeg ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen kompiser som drar nedover på søndag og blir borte ei drøy uke. Men de skal neppe fiske fra land...

Ellers har jeg sett mengder med til dels stor multe i havnebassenget i Split og Dubrovnik. Har fisket litt fra land der ved flere anledninger, men det har stort sett blitt småfisk som er omtrent like morsom å få som bergnebb her hjemme. Imidlertid skal det være mulig å få havål fra land der, samt anstendig havabbor. Kun sistnevnte er aktuell dersom du har planer om å begrense deg til å denge sluk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.