Gå til innhold
Fiskersiden

tfo


fluen
 Share

Recommended Posts

...og for ordens skyld er det vel greit for meg å presisere at MIN oppfatning av "kosteskaft" er de råeste stengene til castinggutta, lengdekast...:-) så vi nytter nok kanskje begrepet innenfor hver vår ramme, men det er jo greit.

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av JanM

...og for ordens skyld er det vel greit for meg å presisere at MIN oppfatning av "kosteskaft" er de råeste stengene til castinggutta, lengdekast...:-) så vi nytter nok kanskje begrepet innenfor hver vår ramme, men det er jo greit.

Mvh. Jan.

Er for så vidt enig der, men hva casting gutta bruker kan ikke kvalifiseres som fluestenger heller da [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror mange misforstår litt også når det er snakk om "kosteskaft".

jeg for min del blir jo imponert når jeg tar i en helt ny stang for første gang og pælmer ut hele lina så backing knuta skreller igjennom stangringene.nevnte vel i det opprinnelige innlegget at det blåste bra og det gjorde valget egentlig ganske lett ettervært.

byttet på å prøve de to stengene mange ganger før jeg fant ut at ticr x var stangen for meg når det blåser. tror vel at flere en meg bruker forholdsvis stive stenger når det er en del vind og vind er det en del av ved kysten her i norge.

så det nye kosteskaftet mitt heter TFO TICR X (skulle stått windbreaker bak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Siden dere allerede er så godt igang med diskusjonen om tfo og st.croix.

Jeg er på utkikk etter en ny ørretstang, og kansje også til bruk på smålaksen. Jeg ringte destination i dag, og la av en St.Croix Avid #4. Er det noe greier å ha på? Finner jeg noe bedre stang på høst salget, ja bortsett fra st.croix elite...??

Takker

Ellers er jeg ganske lei av mjuke og slafsete stenger i dag. En reservestang Shimano Professional #5 klarte jeg å tvinne fem ganger rundt halsen under fisket, samt mistet jeg halve flueboksen. Selvfølgelig med de aller grommeste fluene. Så jeg er ikke noen kjempe tilhenger av mjuke og treige stenger i dag. Tjaa...litt morro å kjøre fisk på den da. Men hel***** heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Akkurat...

Det blir 4 delt. Jeg pratet jo med disse destination folka, og de fortalte at St. Croix Imperial stangen var mye mjukere enn Avid'n. Aviden var det mer pounch i. Men Aviden blir allikevel litt mjuk..??

Legend ultra, dobbel pris, men dobbelt så god? Takk for tipset, men tror nok ikke det blir en slik med det første.

Drar en liten tur ut i kveld for å se om det fortsatt finnes noe havabbor på Karmøy, på denne årstiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.