Gå til innhold
Fiskersiden

Gjedde og abborkonkurranse 30.sept fritt fiske 1.okt


 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er mulig at Team Teppeslikkere eller hva vi heter stiller med ei dekkspike.

Har snakket med hennne og hun ønsket å bli med i katas-trofe teamet, var snakk om noe større vinner muligheter ønske om å være med i en vinnerbåt mm. Ble jo gla , men jeg ba henne ta det med deg først.

:D:D:D:D

Skal si du steller istand Erik!

og så blir du itte med, kjipern. Nå er det vel bærre å hæva sæ i bilen å komme. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette har sklidd ut :

ingen diskusjoner rundt treffet i denne tråden, bare påmeldinger.

Diskusjoner tas her.

http://fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=17737&st=0

Har snakket med hennne og hun ønsket å bli med i katas-trofe teamet, var snakk om noe større vinner muligheter ønske om å være med i en vinnerbåt mm. Ble jo gla , men jeg ba henne ta det med deg først.

:D:D:D:D

Jeg fortalte henne om team katta... og hun trodde at det var der hun kunne diskutere sminke og sånn ettersom team medlemmene der var slike som sitter på huk når de tisser...

Etter å ha forklart at det var nok riktig det... men det er fisking som står i fokus ville hun ikke leke med dere lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du pustet veldig lett ut før i dag når jeg sa HVIS jeg kommer så SKAL jeg fiske i TYRIFJORDEN og etter ØRRET

det betyr at jeg/vi er untatt konkuransen da?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at ørret teller som gjedde i denne konkurransen. At en 8kilos ørret går foran en gjedde på 7 men kommer bak en gjedde på 9.

Da kan tittelen være "største rovfisk" . Men siden abboren ikke blir så stor er det egen klasse for den. For min del hadde ikke abbor behøvd å være med - men greit nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at ørret teller som gjedde i denne konkurransen. At en 8kilos ørret går foran en gjedde på 7 men kommer bak en gjedde på 9.

Da kan tittelen være "største rovfisk" . Men siden abboren ikke blir så stor er det egen klasse for den. For min del hadde ikke abbor behøvd å være med - men greit nok :blink:

du er sprø

en 8 kilos ørret i Tyrifjorden er omtren like lett som å ta en 15 kilos gjedde

pikkopath hadde en fin "fordeling" ang hvem fis som var bedre ihht str til hverandre.....husker du den ennå Pedro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre å ikke være med i konkurransen da?

Skjønner jo selvsagt at det er sykt mye bedre å få en ørret på 8 enn en gjedde på ni, men dette var et forslag som ville gjøre at du både kan dorge det du har lyst til og samtidig være med i konkurransen.

garrantert at gjedda kommer til å bite i Tyrifjord og da

Steinsfjord er plankton vann i forhold

jeg mener at fisket skal gjelde i Steins/Tyri/Hols og Nordfjord

mer morro det

selv er jeg overbevist at gjeddefisket er bedre i Nordfjord enn Steinsfjord (like langt begge plasser fra Utvika ca)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen regler og info om treffet.

legger ut dette nå slik at dere får litt tid på dere.

Det blir som tidligere nevt kaptein og matrosmøte kl 1045 på Utvika camping, der vi kommer til å gå nøyere igjennom reglene.

Alle båter må ha vekt og målebånd.

Flytevester skal være med, en pr. person.

Et dig.kamera pr. båt (håper alle har muligheten til det). Det skal være innstilt på riktig dato og tid.

Noe mer en dette tar jeg ikke nå, hvis det er ting jeg kommer på så legger jeg det ut.

Betaling foregår ved ankomst.

Jo alle tar med seg en pakke med mentos og en flakse 1 1/2 liter cola light. :D:D

Må si jeg gleder meg stor til dette minitreffet vårt.

Kan si litt om forholden de siste dagen. Abboren har vært virkelig bitevillig og fisk opp mot kg har ikke vært umulig. Gjedda har vært helt fraværende (for min del) men i går virket det som om den var mere på hugget.

Når det gjelder været så er det jo litt tidlig å si men det ser ut som vi får en fin onsdag, en noe fuktig torsdag og en lettere overskyet fredag. Gradene vil variere mellom 20 og 15 grader.Når det gjelder lørdag så er det litt tidlig å si noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten status på bettet i fjordene.

Var i Steinsfjorden etter gjedda på fredag, og 5-6 timers trolling ga 1 liten fis på ca halvkilon og et napp fra en sikkert kjempesvær en :D Dødt for flere andre der også.

Lørdag prøvde vi Tyrifjorden med enda dårligere resultat. 8 timers trolling ga null kontakt med fisk :D

Til slutt dregga vi opp på en grei abborspot og fikk ila en halvtime 1 300-400 gram abbor og 2 små gjeddepinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten status på bettet i fjordene.

Var i Steinsfjorden etter gjedda på fredag, og 5-6 timers trolling ga 1 liten fis på ca halvkilon og et napp fra en sikkert kjempesvær en :blink: Dødt for flere andre der også.

Lørdag prøvde vi Tyrifjorden med enda dårligere resultat. 8 timers trolling ga null kontakt med fisk :unsure:

Til slutt dregga vi opp på en grei abborspot og fikk ila en halvtime 1 300-400 gram abbor og 2 små gjeddepinner...

hva fikk du abboren 1,3 kg på og forstår jeg deg riktig hvis dette var i Tyrifjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva fikk du abboren 1,3 kg på og forstår jeg deg riktig hvis dette var i Tyrifjorden.

He he, litt krøkkete formulert der muligens :blink:

Tallet foran 300-400 skulle bety èn- altså èn 300-400 grams abbor :blink:

Og nei det var ikke i Tyri men i Steinsfjorden den siste halvtimen av turen, aner ikke hvorfor jeg ikke skrev det :unsure: Men dødt var det vil jeg påstå.. Høsten er vel ganske mye på etterskudd, får håpe det blir bråkaldt før helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

været ser ut til å bli overskyet 16 grader med 3 sek/m vind. Ingen nedbør. :P:D

Jeg har veldig lyst på å dele fisket inn i lag så langt det lar seg gjøre, dette får å kunne fokusere litt på hva som funker best :D:D og det kan være en artig og interresang vinkling på fiskingen.

De alternativene vi har er.

trolling/dorging.

meite.

jerk/spinnfiske.

flue.

Det jeg ønsker er at man velger seg ut hvilke hovedfisketeknikk man ønsker å delta i. Tenk litt over det til kaptein og matrosmøte på lørdag så tar vi resten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

været ser ut til å bli overskyet 16 grader med 3 sek/m vind. Ingen nedbør. :):D

Jeg har veldig lyst på å dele fisket inn i lag så langt det lar seg gjøre, dette får å kunne fokusere litt på hva som funker best :D:D og det kan være en artig og interresang vinkling på fiskingen.

De alternativene vi har er.

trolling/dorging.

meite.

jerk/spinnfiske.

flue.

Det jeg ønsker er at man velger seg ut hvilke hovedfisketeknikk man ønsker å delta i. Tenk litt over det til kaptein og matrosmøte på lørdag så tar vi resten der.

Passer litt dårlig for vår del ihvertfall... Mulighetene team Gjeddhammer har er trolling/dorging og spinnfiske fra båten(jeg har ikke peil på flue, mangler jerkstenger/sneller/baits og meite frister ikke denne helga).

Bård Hammer har forsåvidt peil på fluefiske, men ikke pokker om jeg skal sitte passiv å se på pga klasseinndelinger. Da gir jeg heller blaffen i konkurransen.

Helga som var var det jo dødt når jeg trollet, fikk mere fisk på spinnfiske på oppdregget båt på en halvtime enn vi fikk på ca 14 timers trolling. Hadde vært knall om vi kan ha muligheten til å benytte spinnfiske fra båt, som forsåvidt er ganske likt trolling uten fart på båten :) Er vel ikke så vanskelig å notere seg hva av fisk som ble tatt med hvilket utstyr/metode heller? Eller det kommer jo litt an på mengdene vi klarer å dra opp selvfølgelig B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.