Gå til innhold
Fiskersiden

Gjedde og abborkonkurranse 30.sept fritt fiske 1.okt


 Share

Recommended Posts

Passer litt dårlig for vår del ihvertfall... Mulighetene team Gjeddhammer har er trolling/dorging og spinnfiske fra båten(jeg har ikke peil på flue, mangler jerkstenger/sneller/baits og meite frister ikke denne helga).

Bård Hammer har forsåvidt peil på fluefiske, men ikke pokker om jeg skal sitte passiv å se på pga klasseinndelinger. Da gir jeg heller blaffen i konkurransen.

Helga som var var det jo dødt når jeg trollet, fikk mere fisk på spinnfiske på oppdregget båt på en halvtime enn vi fikk på ca 14 timers trolling. Hadde vært knall om vi kan ha muligheten til å benytte spinnfiske fra båt, som forsåvidt er ganske likt trolling uten fart på båten :blush: Er vel ikke så vanskelig å notere seg hva av fisk som ble tatt med hvilket utstyr/metode heller? Eller det kommer jo litt an på mengdene vi klarer å dra opp selvfølgelig :blush:

Jeg har sagt det samme, nå som konkurransen har eskalert litt, mtp premier osv., så mener jeg at det er gjeddefiske som er i fokus. Om vi ikke orker å kaste, og vil dorge litt for å ha pauser i kastearmen, må dette være lov....

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Passer litt dårlig for vår del ihvertfall... Mulighetene team Gjeddhammer har er trolling/dorging og spinnfiske fra båten(jeg har ikke peil på flue, mangler jerkstenger/sneller/baits og meite frister ikke denne helga).

Bård Hammer har forsåvidt peil på fluefiske, men ikke pokker om jeg skal sitte passiv å se på pga klasseinndelinger. Da gir jeg heller blaffen i konkurransen.

Helga som var var det jo dødt når jeg trollet, fikk mere fisk på spinnfiske på oppdregget båt på en halvtime enn vi fikk på ca 14 timers trolling. Hadde vært knall om vi kan ha muligheten til å benytte spinnfiske fra båt, som forsåvidt er ganske likt trolling uten fart på båten :blush: Er vel ikke så vanskelig å notere seg hva av fisk som ble tatt med hvilket utstyr/metode heller? Eller det kommer jo litt an på mengdene vi klarer å dra opp selvfølgelig B)

man skal få fiske med akuratt hva man hvil når man vil blir ingen begrensninger på det i det hele tatt, får vi det ikke til så får vi det ikke til. Ska nå itt gjøre det vanskelig altså

:blush::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den/de som trur at trolling gir mest fisk tar sørgelig feil

trollere får minst fisk men sjangsen for at de tar størst fisk er der

"get a grip on it"

Tror nok jeg ville satset på meite hvis jeg skulle gå for stor fisk (gjedde).

Men klart at man med trolling fisker over et mye større område og da vil kunne få mye fisk med kanskje ikke helt de store, men vi får se til helgen,kan være jeg tar feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg ville satset på meite hvis jeg skulle gå for stor fisk (gjedde).

Men klart at man med trolling fisker over et mye større område og da vil kunne få mye fisk med kanskje ikke helt de store, men vi får se til helgen,kan være jeg tar feil :D

GT tid igjen nå?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.