Gå til innhold
Fiskersiden

Pustende vadebukse


emilf
 Share

Recommended Posts

har nettopp tatt knekken på bukse nr 3 på like mange sesonger.

det er mye dritt der ute..

har hørt mye bra om simms men de er dyre.

det kommer an på hvor mye du fisker men jeg skal prøve simms neste gang,må vel kansje litt mer opp i pris men det kan bli dyrt å handle billig også..

skitt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bruke buksen mest til smålaksfiske i mindre/grunne elver, samt vårfikse etter SØ i fjorden da...har også sett på Simms buksene, men en slik bukse må du jo betale 4-5000 for. Så mye har jeg ikke tenkt å legge i...takk for tipsene [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig postet av emilf

Kommer til å bruke buksen mest til smålaksfiske i mindre/grunne elver, samt vårfikse etter SØ i fjorden da...har også sett på Simms buksene, men en slik bukse må du jo betale 4-5000 for. Så mye har jeg ikke tenkt å legge i...takk for tipsene [ :) ]

[/quote

de har noen syke marginer i[ :) ] enkelte sjapper.

prut, det kan du fort spare mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt orvis sine clearwater vadere i 3 sesonger, og de er like fine (mye brukt). Disse kjøpte jeg på jesting, så hvis du er heldig så er det salg på dem nå også.

Tror det er 5 års garanti på de nye modellene.

Jeg bruker de kun i ferskvann, så holdbarheten i saltvann kan jeg ikke si noe om.

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par Vision vadere som jeg er meget godt fornøyd med. Hadde et par Vangen bukser på prøve, sikkert helt OK de også, men jeg synes å merke at Vangen klær generelt er jæ....a små i størrelsen, meg passet de i hvert fall ikke! Så prøv for all del buksene med nok undertøy, og ta "kne & rumpe testen". Det vil spare deg for mye ergrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker, av naturlige årsaker, Fenwick sine pustende stretch-vadere... og har bytta to ganger pga at de puster begge veier![} :) ]

Men jeg har et par nye nå igjen som jeg ennå ikke har fått prøvd ut. Ingen problemer med å få bytta dem i hvert fall og det sies at nå holder de tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskar du mycket och använder vadare ofta skall du inte kompromissa när det gäller kvaliten. Köp ett par kvalitetsvadare direkt, medveten om att dom är dyra, men det lönar sig i längden. Att ha ett par vadare där ventialtionen verkligen funkar är guld, finns inget värre än att vara småfuktig under en hel dags fisk. Använder själv simms och har aldig ångrat på det köpet, har använt dom några säsonger nu, och dom är lika bra nu som dom var första gången jag använde dom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage

Hei,

Min mening er at pustene vadebukser er helt unødvendig. Og det gjelder dobbelt hvis du skal bruke de i saltvann. Salvannet tetter prorene på kort tid. Det samme gjør vanlig skitt som man jo får på vaderne. Ikke la deg lure og kjøp heller vanlige lettvektsvadere av god kvalitet! Disse vaderne har 1/2 pris og dermed har du penger til overers som du feks kan bruke på en flybillett til Finnmark og dermed har du din livs fiskeopplevelse innen rekkevidde.

[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tja, litt uenig der Brage, men skjønner piontet ditt. Men til fjellvann og elver der du må gå litt frem og tilbake er man nesten nødt til å bruke pustende, ellers blir man våtere enn om man faktisk er i vannet selv..

Men smaken er som baken, delt[ :) ]

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage

"Litt ueneig" er mer enn en halv seier, spør du meg. Også må jeg spørre: Er det naturlig å ta på seg varderne før man labber innover vidda for å fiske? Neppe. Navnet lettvektsvadere tyder jo på at det de er lette å bære. Og fisker du i en elv og blir litt svett av å gå tilbake til KO etter å ha avfisket valdet, så er vel spørsmålet: Ventilerer ikke den store åpningen (den du putter kroppen din ned i!) langt mer fuktighet enn ett gortex stoffe el noen gang vi kunne gjøre? Selvfølgelig gjør den det!

Det er ikke alltid sammenheng mellom pris, funksjonalitet og etterspørsel! Pustene vadere går unna som varmt hvetebrød, men det er etter min mening et eksempel på et fiktivt behov, skap av flinke produsenter og merkevare byggere.

[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då får jag väl säja att jag är helt oenig. Har använt gore-tex vadare i över 10 år nu och det är bland det bästa som kommit på marknade under den tid jag hållit på med fiske. Använder dom numera mest i saltvatten och har aldrig har problem med att ventialtionfunktionen inte funkar, och dom har använts mycket! Brukar tvätta dom en gång per år och samtidigt sätt in dom men lite vattenavstötande gore-tex imprengnering. Så om ventilationen funkar på gore-tex vadare är ett icketema, för det gör den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.