Gå til innhold
Fiskersiden

07.10.04 Havabbor, Torsk og nesten flipper


Remy
 Share

Recommended Posts

"Man is the dolphins greatest predator, 88% of the dolphines killed are results but fihery as net fishing for Tuna, injuries from boatpropellors and illegal hunting..After man comes the shark, and third is other dolphins"

"Why is Sharks afraid of Dolphins?

Answer: Great question! It does seem sort of crazy that sharks would be scared of dolphins. But there is actually a good reason. Sharks like to eat animals that are smaller than them - they particularly like to eat young (baby) dolphins. Dolphins, however, are really smart animals, so they've long since figured this out. And since the dolphins aren't very fond of having their children eaten, whenever they see a shark, they will try to kill it. (They usually succeed.) It seems a bit odd that a dolphin could kill a shark, but they actually can! The dolphin will swim very fast and ram the shark so hard that it dies. As such, sharks have good reason to be scared of dolphins."

Mente jeg hadde hørt om dette et par ganger og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg også lest. Delfisner og hvaler er jo veldig beskyttende når det gjelder barna, så det der er ikke usannsynlig.

Nå fant jeg noe her, infon er i utgangspunktet ment som en hjelpt til å velge agn når man fisker med line etter hai.... og beskriver maveinnholdet i haienes mage.

"Jeg har også funnet mengder av dolkehaler i maven på tigerhai, såvel som rester av store havskilpadder, delfinhoder og levninger av delfiner, sjøfugl og stykker av stor fisk."

Videre:

"Men maveinnholdet til de største skyggehaiene, med vekt på over 180kg, viste rester av skilpadde, delfisn og småhai"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tilhører også den øverste at meste parten av delfiner haier tar er enten syke døende individer, eller unger en sjelden gang.

Så ja, jeg ville badet med delfiner selv om jeg vet at det er haier i nærheten, selv hvithai.. Har jo badet i haifarevann med delfiner, men dog ikke hvithai da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.