Gå til innhold
Fiskersiden

Målebånd ......


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Hvorfor gjøre det så vanskelig. Kjøp deg ett målband av rustfritt stål, av typen som er beregnet til å feste på snekkerbenker\sagbord. Kapp ned til ønsket lengde, og lim fast i båten. En velassortert jernvarebutikk bør jo ha det. (Har iallefall der eg jobber :blush: )

Lime fast ??? med superlim ??? Kjipt hvis jeg skulle selge båten til noen som ikke har noe de trenger å måle da. Et klistremerke kan man få vekk hvis man ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt forslag: Teip fast en teipremse som er så lang som du vil ha linjalen, tegn en strek for hver centimeter. Når du har tegnet ferdig teiper du over med gjennomsiktig teip så ikke tusjstrekene slites bort.

DET kaller jeg godt forslag, grattis til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gjør som jeg har på fluestanga som brukes i sjøen, lagde "Dymo" merker på 5-10-15-20 o.s.v limes på ved bruk av meterstokk slik at målestokken blir rett.

man klarer lett å "ruse" lengden med litt trening om fisken havner mellom to merker, om det blir en cm +/- er vel ikke det kritisk ?...(er det snakk om en rekordfisk kommer vel et skikkelig målebånd fram)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke lage ei målekasse med to vegger. En på den ene kortsiden og den andre på en langside. Lim fast ett målebånd du får kjøpt i en syforetning med start fra kortveggen. Kassa kan jo kles med et matriale som ikke skader fisken til C&R.

Kassa kan da tas ut hvis ikke den skal brukes eller til renhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så seriøs sportsfisker legger vel ikke fisken rett på bunn av båten? Målbånd må man ha løst for lengde og eventuelt rundmål. Hvis fisken skal legges på siden må man ha en avkrokingsmatte som er fuktet.

Selvsagt kan man montere et målbånd på siden av båten og holde fisken inntil men dette blir for unøyaktig for en seriøs kar.

JL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så seriøs sportsfisker legger vel ikke fisken rett på bunn av båten? Målbånd må man ha løst for lengde og eventuelt rundmål. Hvis fisken skal legges på siden må man ha en avkrokingsmatte som er fuktet.

Selvsagt kan man montere et målbånd på siden av båten og holde fisken inntil men dette blir for unøyaktig for en seriøs kar.

JL

Den hadde jeg ventet på, og du har helt rett i det du skriver Jan, man all fisk skal ikke tilbake igjen. Det vil nok være fisk som blir liggende på mitt middagsbord. :D Et målebånd kan også brukes til andre ting i en båt Jan.

Trodde du forsto at jeg som er så seriøs fisker ikke utsetter fisk på den måten du skriver. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.