Gå til innhold
Fiskersiden

Målebånd ......


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Har et måleband jeg tror er Normarkreklame på siden i min gamle båt. Det står storleken har betydelse eller noe lignende på det. Dette er ca 1m langt. Usikker på om dette fortsatt går å skaffe. trenger et selv. Hovedbruksområde mitt er å sjekke om fisken er over minstemål ved dorgekonkuranser. Stor fisk som skal ut igjen veier jeg i veienett og noterer ikke lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fish Scale består av 2 striper med tynn transparent tape med hvit skrift og fungerer som cm.-mål på fluestangen. Tapen har et lim som sitter godt på fluestanga uten å ødelegge lakken. Fish Scale er lett å fjerne dersom det er ønskelig. De to delene med tape er delt opp med 0-35cm. på den ene og 35-70cm. på den andre. Disse kan skjøtes og kappes etter behov. Rengjør stangen din godt før du fester tapen, det er alltid litt støv eller fett som må fjernes for et godt resultat. Det er også viktig å ikke starte på et tapert sted på stanga. De aller fleste starter med innfestingen ca. 5cm. ovenfor korken. Dette geniale verktøyet passer perfekt for de som fisker i områder med minste/max-mål eller rett og slett praktiserer Fang og Slipp.

39,- kr fra www.eikre-fly.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måletape får du hos OKANI tlf 55342804, de holder til i Bergen. Det koster 120,- for en rull. Da får du 150 ganger 50 cm. Sannsynligvis vil også andre firmaer som forhandler matematikkutstyr for skoler ha det. Prøv for eksempel Norli, de holder vel til i Oslo?

Endret av Davyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måletape får du hos OKANI tlf 55342804, de holder til i Bergen. Det koster 120,- for en rull. Da får du 150 ganger 50 cm. Sannsynligvis vil også andre firmaer som forhandler matematikkutstyr for skoler ha det. Prøv for eksempel Norli, de holder vel til i Oslo?

takk skal du ha Davyen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lime fast ??? med superlim ??? Kjipt hvis jeg skulle selge båten til noen som ikke har noe de trenger å måle da. Et klistremerke kan man få vekk hvis man ønsker det.

Jeg kjenner en som profilerer biler og vinduer og slikt.. Han kunne lage det sikkert!! ;) Send meg en PM hvis det er intr. Så kan jeg ringe ham..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.