Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefiskerns fiskerapporter.


Laksefiskern
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

Uten at jeg vil at tråden "min" skal bli en ny C&R-tråd -

Hva er vitsen med å sette ut en så stor og fin hakalaks når;

1. kultivering er det eneste som gir en bærekraftig stamme i Dr.elva.

2. Vi får nok rogn og melke ved stamfisket. Og det trengs mye mindre melke enn rogn.

3. Sannsynligheten er stor for at laks som settes ut igjen utvikler soppinfeksjoner.

4. Sannsynligheten for at denne laksen ville komme en gang til på elva er ufattelig mikroskopisk.

5. Svært så usikkert om denne laksen ville ha kommet seg i og med den måtte trettes godt ut før den kunne landes.

+ det faktum at det er en lovlig fanget fisk, fiskeren har tenkt på å bruke den som troféfisk på veggen (hans første på veggen og største fanget noensinne).

Fint spørsmålet reises.. så fler og fler kan begynne å tenke på nødvendigheten av, ukritisk, å drepe fisk.

Ellers ble sesongen ikke spesielt bra for meg.. snarere sånn litt under midt på treet. Men i en sesong hvor samlet fangst for elva blir såpass lav, kan jeg si meg sånn nogenlunde fornøyd allikevel.

Som jeg skrev, spørsmålet mitt var mer av generell art, og dine argumenter her er gode. Og for all del, jeg unner naturligvis fiskeren å få laget et skikkelig trofe av sitt livs fisk, når argumentene for å ikke sette tilbake fisken er særlig sterke! [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

Takker Gutter!

Gabrielsen - les bedre: EN torsk...hehe.. men det er for ingen å regne når det gjelder meg, er klar over det! [ :) ]

Caddis - ja, du og Eirik skal vel ut = suksess!!!

-og så har en fugl hvisket meg i øret at Trollet har kommet nedover og "hyret" eksperthjelp.. dere får noe å slite med der..! [ :) ]hehe!

Og du skal ut i morgen, 15 grader og sol, passer en laksefisker det Henning[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

godt å se det ble liv i denne tråden, tyder på at Hening har våknet fra dvalen og kommet seg ut på sjøen.[ :) ]

Men vi må komme oss opp tidligere på morningen Henning[ :) ].

Var det ingen tegn til SØ noe sted, ikke vak ingen ting ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Interessant. Men det at silda står så dypt er jo ikke så bra for oss/de som fisker etter rovfisken fra land. Har du lagt merke til om silda stiller seg høyere i vannet eller trekker inn på grunnere vann i kveldingen?

Ellers var det jo fantastisk vær i dag, så du var jo heldig som fikk vært ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.