Gå til innhold
Fiskersiden

Bli med på jerk-tur!!


Recommended Posts

Heisann!

Ganske ny på jerkbait-fiske jeg, begynte ifjor høst.. Men har vel investert ENDEL tusener iår i nytt utstyr.. :D Inkludert abbor-jerk.. Og båt m/henger.. ;)

Ingen som vil være med å ta en "jerkdag" i Utgardssjøen på Austmarka?? Det er ca 12-13 mil fra Oslo.. Jeg har tatt endel fin gjedde (og abbor) der i år.. Mine 3 største gjedder der i år var på 8335gram, 6820gram og 6680 gram. Abbor er tatt der på over kilo'n hørte jeg iår.. :D

Hadde vært moro å komme i kontakt med flere som SLIPPER fisken uti igjen..

Send en PM eller svar her... :)

Hilsen Svein-André Huatorpet fra Kongsvinger

EDIT: Har slettet tlf`nr ditt, opplys heller om det i en PM til de interesserte :) Anbefaler folk å benytte anledningen her nå, jerk er på full fart oppover som effektiv og morro fiskemetode!

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende at du tar insiativ til noe slikt Svein-Andre. Vi får håpe noe i ditt område tar i mot invitasjonen.

Men hvis du selv er villig til å kjøre litt så har vi et lite treff på gang i Steinsfjorden. Du kan lese litt her

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=17948

Og vi trenger flere jerker

:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-12mil med båt på henger, mnjai. Når jeg får original hengern kanskje, i stedet for det skrangleverket jeg har nå...

Michael

Hent den fort da..! :) Skal dit idag og prøve, er visst bra bett der nå... Får ta en ordentlig en idag da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hent den fort da..! :) Skal dit idag og prøve, er visst bra bett der nå... Får ta en ordentlig en idag da... ;)

itte glem å legg inn en rapport gjerne med bilder hvis mulig, veldig interresant hvordan det går, har vel opplevd at gjedda på steinsfjorden ikke er helt i draget, om det skyldes feil fisking eller itte får noen annen ta seg av.

:):)

SKITT-FISKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

itte glem å legg inn en rapport gjerne med bilder hvis mulig, veldig interresant hvordan det går, har vel opplevd at gjedda på steinsfjorden ikke er helt i draget, om det skyldes feil fisking eller itte får noen annen ta seg av.

:):)

SKITT-FISKE

Reiser aldri noe sted uten DAM Big Box'en min.. Og der har jeg ALT! Ixus'en ligger alltid oppi der.. :) Er du fra Eidskog forresten? Eller fra Kongsvinger?

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har time hos Sat...Statens Vegvesen, 4. oktober, så jeg får den ikke før etter det. Tydeligvis skummelt med amerikanske hengere her til lands :)

Michael

En sånn lav en dette? Ja, det er nok skummelt.. Ingen som tar bilen hit idag da? Har plass til en til! :)

Er PERFEKT fiskevær akkurat nå..

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser aldri noe sted uten DAM Big Box'en min.. Og der har jeg ALT! Ixus'en ligger alltid oppi der.. :) Er du fra Eidskog forresten? Eller fra Kongsvinger?

Før i verden så var det jo itte så poppis i si at man var på vinger når man var på eidskogen.

Jæ er fra Vinger født og oppvokst der, men far min er fra skøtterud, rett ved gaustsjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er vel litt lavere enn en vanlig Euro henger, men den har hydrauliske bremser, og det er ikke vanlig her, bortsett fra på ca alle biler da. Men det var og et eller annet med vektklasser og no greier.

Michael

det med dempere på hengern da ??? :)

Men får da endelig håpe at dette går i orden, hvis ikke så må jeg si at impotøren får problemer med å selge pakkeløsninger med henger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i verden så var det jo itte så poppis i si at man var på vinger når man var på eidskogen.

Jæ er fra Vinger født og oppvokst der, men far min er fra skøtterud, rett ved gaustsjøen.

Svigers er fra Skøtterud!! :) Hallbekken det da... Får reise og levere ungen til dagmamma jeg, så jeg får sittet her og skrive på forumet i fred.! hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med dempere på hengern da ??? :)

Men får da endelig håpe at dette går i orden, hvis ikke så må jeg si at impotøren får problemer med å selge pakkeløsninger med henger :)

Hehe, ja fa** det er jo dempere på den :) ikke bra...

Nei hovedproblemet var vel at hengeren er beregna for ganske tunge vekter, og ergo så skulle den vært registrert som stor henger (grensa er vel 750kg, mens egenvekta på hengern tilsier liten henger, og båten veier 370kg) I verste fall må den registreres som henger uten bremser, eller man må betale årsavgift på den.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.