Gå til innhold
Fiskersiden

Blanking etter rødflekket kutling


Rudolf
 Share

Recommended Posts

Under påskudd av å fylle luft til helgas dykkeprosjekt, lurte jeg meg ned på kaien utenfor klubbhuset til Stavanger Dykkeklubb seint i kveld. I kaien der har jeg observert hårvar, hornkvabbe og masse rødflekkede kutlinger.

Det var utrolig avstressende og avslappende og sitte slik i mørket og stirre uavbrutt på tuppen på fiskestanga. Litt tullete kanskje og garantert bare for hoppende gale folk, men artig lell. Hadde masse napp og en fisk som gikk inn i kaien før den slet seg (garantert rødflekket :) ). Fangsten ble to stinter og to svartkutlinger. Når det er mørkt, er svartkutlinger pip like rødflekkede når de sprellende kommer opp av vannet, så det var med bankende hjerte og svette hender jeg brakte de to svartkutlingene inn i klubbhuset for identifisering. Vel, de var svarte ;)

But I'll komme to back med annet agn and bedre time :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hmmm, må kanskje utnytte flyten i kveld... :rolleyes:

Good luck. Hvis du vil ha et ukvalifisert tips, så virker det som om kutlingene helst tar agn som ligger på bunnen med bitteliten krok i. Tror ikke hengende agn er noe for andre enn tang- og sultne svartkutlinger.

Det funket jaffal på den spisshalede og den er jo ganske lik den rødflekkede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spør om hvor du har tenkt å fiske?

Under påskudd av å fylle luft til helgas dykkeprosjekt, lurte jeg meg ned på kaien utenfor klubbhuset til Stavanger Dykkeklubb seint i kveld. I kaien der har jeg observert hårvar, hornkvabbe og masse rødflekkede kutlinger.

Synes denne beskrivelsen var nok :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Kjenner eg deg rett Richard, så har du spist den og :-)

Desverre eller heldigvis alt etter som, fikk akuratt denne kutlingen svømme i Thor's akvarium, til den var mett av dage.

Men svartkutlinger smaker ganske godt, så hvorfor ikke rødflekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.