Gå til innhold
Fiskersiden

Mustad Viking Surf Bass/Multitip Match


Jørgen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, så godt er det ikke. Koster vel bare et par hundringser mer fra Baardsen tenker jeg.

Har lest noen brukererfaringer om den, og ord som "floppy" går igjen.

Ville vel heller tatt en kikk på denne:

http://baardsen.no/catalog/product_info.ph...048cf63b5196089

Fantastisk stang til det lettere surffisket og ikke minst til flyndremeite! Anbefales! Du får faktisk spent opp den mykeste tuppen med 30-40 g søkke. Er i praksis en kraftig quiverstang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multitip Match er vel det beste stangkjøpet jeg har gjort på lenge! Stanga virker tung og klumpete ved første feeling, men den har blitt min absolutte favoritt både til kystmeite og faktisk også lakemeite. Super allroundstang med enorm ryggrad, har fått torsk på 10,74 og lange opptil 5,2 , samtidig med at de følsomme toppene gir god nappindikasjon og gjør det morsomt å fiske selv småfisk. Stanga er veldig lettkastet, men kanskje ikke så langtkastende - funker ihvertfall fint med kastevekt opp til 100g og er etter min mening en soleklar løp&kjøp :lol:

(BTW: Jeg vurderer selv sterkt å kjøpe meg en til, den jeg har er svært mye brukt - og på toppen av alt greide jeg å knuse den største stangringen på ferjekaia på Stranda i sommer - noen som vet hvem som kan skaffe ny?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en snelle i 4000-str, så baitrunner 6000 eller 8000 passer best. 10000 blir litt for stort og vil skape ubalanse i stanga.

Den har litt mer kraft enn en karpestang da den er tykkere, men har through-action og bøyer seg ned i håndtaket når du kaster. Jeg har kastet over 100m med den med 80g pilk og en Okuma 40 haspel, oppgitt maks kastelengde er 120 m. Du kan jo få prøve den. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var første tur med de nye Multitip Match stengene et faktum, og jeg har en ting å si: "Im in love!" Dette var kjærlighet ved første kast, var jo lettkastede og kastet lengre enn jeg hadde trodd. Jeg fisket med pulley-rig med 90 grams søkke. Har kun testet de hvite tuppene. Disse surf-light stengene kommer til å bli med mye på tur fremover, surfstengen får hvile litt oftere fremover. Fantastico Mustad! :)

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nyss anskaffet meg Multitip Match-stanga og er foreløpig veldig fornøyd med den.

Har likevel litt problemer da fortomsknuta bremser kastet en god del. Jeg bruker uni-knute mellom 0,25 FL og 0,50 mono. Noen som har tips for å unngå lugging i stangringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekka denne kjapt i paint :D Denne har iallefall løst mine problemer med at knuten slår i toppringen. Den enkle knuten på monosnøret strammer du til skikkelig med en tang. Du burde seff bruke flere "tørn" rundt monosnøret med mulitsnøret - fikk bare litt liten plass når jeg tegnet:-)

12870_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/5173/12870.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Denne finnes på nett et eller annet sted bedre forklart, håper du ser hvordan denne funker...

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har en trist nyhet angående den ene multitip match-stanga mi. Var en tur ute med Jarl Fr. for noen dager siden. Jeg sto og demonstrerte og skrøt av stanga mens jeg tok noen kjappe liksom-kast. Svisj sier det og jeg kastet den hvite tuppen min til sjøs :D , setter min lit til at Baardsen ordner en ny tupp til meg uten at jeg blir ruinert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en trist nyhet angående den ene multitip match-stanga mi. Var en tur ute med Jarl Fr. for noen dager siden. Jeg sto og demonstrerte og skrøt av stanga mens jeg tok noen kjappe liksom-kast. Svisj sier det og jeg kastet den hvite tuppen min til sjøs :angry: , setter min lit til at Baardsen ordner en ny tupp til meg uten at jeg blir ruinert...

nono.gif

nono.gif

nono.gif

nono.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.