Gå til innhold
Fiskersiden

Mustad Viking Surf Bass/Multitip Match


Jørgen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilke kastevekter var det på denne Mustad stanga di Jørgen? Er det d den opptil 120 gr. eller den opptil 90 gr.? Jeg har sikla litt på den middels tyngste (Mustad Viking Surf Bass 11,6 fot 60-120 gr) tror jeg det var.

Hvem sneller (størrelse, merke) er eventuelt ideelt til denne stanga som jeg nevner?

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv Shimani Biomaster 8000xta på begge mine 30-90grams multi-tipp stenger.

Bruker for det meste 125grams søkker på 90grams tuppen, det går bra uten noen problem.

Hva slags tackel bruker du når du kaster med 125 grams søkker på 90 grams stanga, samt hvor store agn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nesten bare glidetackl, agnet med makrell.

Størrelse er litt "bob bob" men vanligvis strimler som er ca 1-2cm brede og fra 8-10 til kanskje 15cm lange.

Grunnen til at jeg "tøffer meg" 125 grams søkker på 90 grams tuppen er enkel: tuppene er av glassfiber, og glassfiber tåler en støyt :)

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på utkikk etter en lettere kystmeitestang selv, og det er vel denne jeg har endt opp med å ville ha. Bare lurer på om denne også kan passe som meitestang etter gjedde?

Helt sikkert, med de tre tuppene kan man vel se nappene fra kutlinger, og kjempe mot noen av de større beboerne i havet. Så gjedda skulle sikkert passe fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah da har jeg også skaffet med Mustad Multi-tip Match, virker som en nydelig stang og synes den var meget pen. Gleder meg til å få prøvd den ut, synd det er grisevær deluxe ute assa!

Ække så ille nå vel Westside. Litt regn skader ingen, og dette kan jo knappast kalles nedbør.

Grattis med ny stang, at det er en god stang du har skaffet deg er sikkert!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ække så ille nå vel Westside. Litt regn skader ingen, og dette kan jo knappast kalles nedbør.

Grattis med ny stang, at det er en god stang du har skaffet deg er sikkert!

Deiligt å høre/lese en akklimatisert østlending, som kan fortelle de bortskjemte folka på østsia av fjellet hvordan været egentligt er der borte (når de klager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah da har jeg også skaffet med Mustad Multi-tip Match, virker som en nydelig stang og synes den var meget pen. Gleder meg til å få prøvd den ut, synd det er grisevær deluxe ute assa!

Me too, fikk min igår!!! Samt et tonn bly og annet dims. Pluss en liten pakke fra Avkroken idag. Og i løpet av en uke, så kommer en drøss med glow-sticks. Da skal det bli flyndremeite! :lol::P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deiligt å høre/lese en akklimatisert østlending, som kan fortelle de bortskjemte folka på østsia av fjellet hvordan været egentligt er der borte (når de klager)

Hehe har bodd i Bergen i et år før så vet hvordan skikkelig møkkavær er :lol: Men begynner vel å bli sky for vind og regn med aldern :P

Er godt det er sjelden vi kan klage da hvertfall, hvertfall når våren kicker inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt da jeg så bildene fra stormen i Vestfold som hadde stoppet vestfoldbanen... det lå en grein over skinnene :) Hva lager de tog av på østlandet da ? Pappmasje ?

Trakk ganske godt spør du meg. Rart det behovet vestlendinger og "nordlendinger" har for å bruke kjeften så fort været på østlandet får litt oppmerksomhet i media - grenser jo nesten til sjalusi ;-)

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt da jeg så bildene fra stormen i Vestfold som hadde stoppet vestfoldbanen... det lå en grein over skinnene :) Hva lager de tog av på østlandet da ? Pappmasje ?

Ja det stemmer, pappmasje. Men husk de er fylt med isopor og bobleplast for å tåle en støyt da.

Slapp av nå da Thor, greit vi er pyser og du er ei pingle. Men sånn er det jo bare, enkelte ting må vi jo bare godta. Men vi er vel alle enig om at vind og regn er ikke er noe særlig B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer, pappmasje. Men husk de er fylt med isopor og bobleplast for å tåle en støyt da.

Slapp av nå da Thor, greit vi er pyser og du er ei pingle. Men sånn er det jo bare, enkelte ting må vi jo bare godta. Men vi er vel alle enig om at vind og regn er ikke er noe særlig :)

Good one B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.