Jump to content
Fiskersiden

Hvorfor fisker vi egentlig?


Esox Lucius
 Share

Recommended Posts

Fiske (...og jakt, soppsanking, etc...) er mentale friminutt for meg - det står absolutt stille i hodet, det eneste som kverner rundt er vurderingene av hvordan man skal lure fisken til å ta. Jobben, gjelden, pliktene, trøbbel og mas viskes befriende bort av elvesuset - er liksom i perfekt harmoni innabords...

ja. men så kommer bakrusen når fisketuren er over, ofte kombinert med bomtur i tillegg. Da virker bekymringene gjerne enda litt større. Så må man bare dra på ny fisketur for nye friminutt, og sette seg enda mer i bakleksa på jobb, regninger og til kjerringa. Det bare baller på seg til alt er helt håpløst.

Da biter ofte storlaksen og alt ordner seg på uforklarlig vis.

Merkelig

Link to comment
Share on other sites

ja. men så kommer bakrusen når fisketuren er over, ofte kombinert med bomtur i tillegg. Da virker bekymringene gjerne enda litt større. Så må man bare dra på ny fisketur for nye friminutt, og sette seg enda mer i bakleksa på jobb, regninger og til kjerringa. Det bare baller på seg til alt er helt håpløst.

Da biter ofte storlaksen og alt ordner seg på uforklarlig vis.

Merkelig

Kjenner meg godt igjen. Men hvis du jobber som meg, med full flex, vil jeg påstå at du gjør en bedre jobb etter å ha renset hodet ute i friluft. Nytter ofte ikke å sette seg ned å tvinge seg sjøl til å produsere - det må mentalt overskudd til, og det henter man slett ikke på et støvete kontor..!

Dog er kona helt fantastisk - hun skjønner driftene mine og vet at hun har mer igjen for å la meg rase rundt enn å finne på meningsløse argumenter for å holde meg hjemme som ufrivillig kosebamse ;) Hadde hun vært snerpen på hva jeg brukte fritiden på, ja da hadde hun heller ikke blitt min kone, men det er nå en helt annen sak......

Link to comment
Share on other sites

Sjøørret,laks,røye osv. fisker jeg hovedsaklig fordi jeg må. Vet ikke helt hva som driver meg men det er vel en kombinasjon av det meste av det som er nevnt tidligere i tråden av dere. Den kombinasjonen driver meg til fiske omtrent hver bidige dag gjennom sommerhalvåret. Noen kaller meg syk...selv er jeg ikke sikker he he...Kan det være så godt å være syk da ? :D

Sjøfisk som torsk osv.fisker jeg først og fremst fordi det er mat.Selvsagt synes jeg også det er morro, men jeg fisker aldri torsk ol.for å sette ut igjen. Når jeg drar for å fiske i sjøen så er det med tanke på ferskfisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.