rug Posted November 9, 2006 Report Share Posted November 9, 2006 Du får sende henne en SMS nå som hun er ledig... Jeg fisker ikke lenger... Bare kjøper fiskeutstyr som jeg kan leke med i stua hjemme. Forum på nettet som omhandler fiske deltar jeg på kun for å spre reklame om Britney. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rigor Mortis Posted November 10, 2006 Report Share Posted November 10, 2006 Fiske (...og jakt, soppsanking, etc...) er mentale friminutt for meg - det står absolutt stille i hodet, det eneste som kverner rundt er vurderingene av hvordan man skal lure fisken til å ta. Jobben, gjelden, pliktene, trøbbel og mas viskes befriende bort av elvesuset - er liksom i perfekt harmoni innabords... ja. men så kommer bakrusen når fisketuren er over, ofte kombinert med bomtur i tillegg. Da virker bekymringene gjerne enda litt større. Så må man bare dra på ny fisketur for nye friminutt, og sette seg enda mer i bakleksa på jobb, regninger og til kjerringa. Det bare baller på seg til alt er helt håpløst. Da biter ofte storlaksen og alt ordner seg på uforklarlig vis. Merkelig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerH Posted November 10, 2006 Report Share Posted November 10, 2006 ja. men så kommer bakrusen når fisketuren er over, ofte kombinert med bomtur i tillegg. Da virker bekymringene gjerne enda litt større. Så må man bare dra på ny fisketur for nye friminutt, og sette seg enda mer i bakleksa på jobb, regninger og til kjerringa. Det bare baller på seg til alt er helt håpløst. Da biter ofte storlaksen og alt ordner seg på uforklarlig vis. Merkelig Kjenner meg godt igjen. Men hvis du jobber som meg, med full flex, vil jeg påstå at du gjør en bedre jobb etter å ha renset hodet ute i friluft. Nytter ofte ikke å sette seg ned å tvinge seg sjøl til å produsere - det må mentalt overskudd til, og det henter man slett ikke på et støvete kontor..! Dog er kona helt fantastisk - hun skjønner driftene mine og vet at hun har mer igjen for å la meg rase rundt enn å finne på meningsløse argumenter for å holde meg hjemme som ufrivillig kosebamse Hadde hun vært snerpen på hva jeg brukte fritiden på, ja da hadde hun heller ikke blitt min kone, men det er nå en helt annen sak...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speydork Posted November 10, 2006 Report Share Posted November 10, 2006 Sjøørret,laks,røye osv. fisker jeg hovedsaklig fordi jeg må. Vet ikke helt hva som driver meg men det er vel en kombinasjon av det meste av det som er nevnt tidligere i tråden av dere. Den kombinasjonen driver meg til fiske omtrent hver bidige dag gjennom sommerhalvåret. Noen kaller meg syk...selv er jeg ikke sikker he he...Kan det være så godt å være syk da ? Sjøfisk som torsk osv.fisker jeg først og fremst fordi det er mat.Selvsagt synes jeg også det er morro, men jeg fisker aldri torsk ol.for å sette ut igjen. Når jeg drar for å fiske i sjøen så er det med tanke på ferskfisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts