Gå til innhold
Fiskersiden

Takker og bukker!


Recommended Posts

Viktig at vi som jerker nå forteller og informerer om hvordan,når og hvorfor. Legg inn alt av rapporter og egne erfaringer runt fisket. Når det gjelder jerk så tror jeg det er et fiske som etterhvert kommer til å spre seg til andre arter og ikke bare gjedde og abbor som de fleste prøver seg på nå. Jeg vet at det testes ut nye bait f.eks til sjøørret og funker det på SØ så er det masse annen fiskarter som plutselig følger med. Havabbor er jo også en art jeg tror etterhvert vil være aktuelt for dette fisk. Jeg kommer til å dele med meg av den erfaringen jeg etterhvert vil få innen denne fisketeknikken om den er til nioe nytte får jo tiden vise :)

Jerkbait er jo så mye mye mer en buster, noe vi må få fiskeforettningen til å forstå. Det er ikke alt for mange som er veldig gode på jerkbaits .Jan Leirud og Gero er vel de som har det beste utvalget i sammen med avkroken. Men ser tydlig at dette er mere utbrett i Svergie der sortimentet ofte er mye bedre enn i Norge.

Jerk betyr jo å rykke, målet er å sette liv i et bait som i utgangspunktet selv ikke har noen gange.

I tiden frem til isen legger seg så bør det være mulig å få med seg et bra jerk-fiske etter gjedda og abboren. Så det er mye godt fiske fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er egentlig slukfiske med myke sluker :D Kommer Flying Lure under her også?

Når det gjelder f.eks jigg så har de fleste en egen gange etter son halene eller andre deler på kroppen som begynner å lea på seg ved innsveiving, men du har også gummibaits som ikke har noen ting og trenger hjelp. Jeg har bilder av noe eksempler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.