Gå til innhold
Fiskersiden

Bergensmafiatreff torsdag 5 okt.


Recommended Posts

Jeg og Hunter skal ha oss en tur til Alvestraumen og fiske på torsdag kl 16.30, og hvis noen vil være med er det bare å slenge seg på :D

Plassen er en ca 80 meter lang brygge, som går rett ut i Alverstraumen. Det går mye flott fisk rundt i strømmen, og det er også tatt flyndrer og breiflabb under dykking der :D

Også gode muligheter til å micromeite, samt at det er noen syke bergylter der....

Sleng dere på da, slik at jeg slipper å reise aleine med gamlefar. ( ikke min tur til å skifte bleie på han denne gang :D )

Ps: Dere kan kjøre helt frem, og det er tilgang på dass og kaffitrakter der :P

kart bergen - alverstraumen

Edit: Selvsagt også mye SØ, og det er også tatt HA her.............

Sist vi var der ble det kun "micro"meiting etter smågylter :P

Gyltebonansa

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sikkert innom en tur, men har ikke helt kontroll på når enda.

Ps: hvis gamlefar får noen nye arter, venligst kast han på sjøen...

Er ikke uka di dette Jan: Horngjel som kødder seg med deg :D , en bil som kødder med deg :D og så lar du sinne gå ut over en gammel mann :o:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja sant nok. Morsom bil jeg har ja... startet ikke i går når jeg skulle på skolen, men startet på kvelden... startet ikke i dag når jeg skulle på skolen, men startet når jeg kom hjem igjen fra skolen, etter en buss og gå tur på 2 TIMER.... jaja sån er det med fransk kvalitet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja sant nok. Morsom bil jeg har ja... startet ikke i går når jeg skulle på skolen, men startet på kvelden... startet ikke i dag når jeg skulle på skolen, men startet når jeg kom hjem igjen fra skolen, etter en buss og gå tur på 2 TIMER.... jaja sån er det med fransk kvalitet....

Så skal det og sies at du ikke bor i verdens navle når det gjelder bussforbindelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja sant nok. Morsom bil jeg har ja... startet ikke i går når jeg skulle på skolen, men startet på kvelden... startet ikke i dag når jeg skulle på skolen, men startet når jeg kom hjem igjen fra skolen, etter en buss og gå tur på 2 TIMER.... jaja sån er det med fransk kvalitet....

Den bilen er vel alle ungdommers drøm.. fungerer _aldri_ til skolen, kun på fritiden :D

plagsomme horngjelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vert utrulig moro å treffe noen av dere.. Synd eg e på jobb da.. E ikke ferdig før kl 23:00

Men e klar i helgen hvis det skulle være no.

Men har en følelse av at mange av dere er none nivå høyere en meg, når det gjelder fiske..

Men e en ivrig etter å lære..

Endret av Lindås-fiskeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi gitt oss for i kveld, og det ble heller en laber fangst :)

Fikk MASSE lyr, et par torsk, mange bergylter, hvitting, grønngylt, makrell og sypiker :)

De store fiskene uteble, men det er altid godt å komme seg ut.

Takk for turen gutter og jenter, og spesielt til ford prefect som var med for første gang.

kommer sikkert til å slenge ut noen bilder i morgen.

Ps: fikk også to krabber, og en trollkrabbe.

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for en fin tur alle sammen!

Selv om de store fangstene uteble, så var det lærerikt og ikke minst hyggelig å være med mafiaen ;)

Ble 9-10 smålyr på flue og lettspinn, samt et BEIST av en HA (eller lyr som noen velger å kalle det) som var etter.. Det ble beholdningen for min del, men jeg fikk se av Hunter hvordan man tar meite-tilslag med baitrunnerfunksjonen på og hvor rask Gone Fishing er på glatt trebrygge :)

Kveldens høydare var når sypike-kongen hadde C&R'et en stakkars sypike og en schvær lyrefaen kom opp og sa "Schluuurp" på denne. Kjenner ikke til Rønsingens normale reaksjonstid, men deciever'en kom rimelig kjapt i vannet og kroket kveldens største lyr!

Ser frem til å ta en kveld på Bontelabo med denne artige gjengen :)

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.