Gå til innhold
Fiskersiden

Forslag til Vestlandstreff 2007


 Share

Recommended Posts

jeg kan vell være med om jeg ikke er 18 år? er med om dagen , og såver hjemme liksom?

eller? :)

:lol: Sjølvsagt skal du vera med,Alex! Dersom du tar til takke med denne gamlingen, så er det sikra. :P Men me jo ha nokre fleire "prøvetreff" før den tid, så om du finn fiskestanga igjenn etter all jaktinga så er eg klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrande initiativ Helge!

Her kan det bli treff for alle som fisker om det er frå land eller fiske frå båt på 200-350muh.

Ta kontakt Helge så skal eg få havfiskeentusiastene her til å bidra med båter.

Trur mange kan få ein fin anledning til ein fisketur ut i Bømlafjorden og kansje inn i Ålfjorden her.

Kjempefint at Sigbjørn blir med. Han er lokalkjent i området og det er nok ingen som har fleire dagar i Bømlafjorden enn han. :)

Anbefaler alle å sjekke heimesida hans:

http://www.home.no/havfiske/Havfiskebileder.html

http://www.home.no/havfiske/

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort ifra at gutta fra BARTElona kommer nedover

Skal ikke se bort ifra at det kommer noen fra siviliserte strøk på østlandet også :) Om noen har båtplass og kjennskap til blålangeplasser, da kan bestikkelser diskuteres :lol::P

Er det noe tak på antall deltakere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort ifra at det kommer noen fra siviliserte strøk på østlandet også :) Om noen har båtplass og kjennskap til blålangeplasser, da kan bestikkelser diskuteres :lol::P

Er det noe tak på antall deltakere?

Blålangeplasser er det fleire av her. Den nærmaste er et godt steinkast fra hyttene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØ-fisket kan ikkje sammenlignes med Etne men det er mulig i Åreiddalen på Bømlo. Det er ca 10 minutt å kjøre fra hyttene. Her er det ei bukt med ei strand der det renn ut ei lta elv. Det er fint å fiske med både flue, sluk og agn her og ein del SØ er det her.

Ellers er Dåfjorden og Hellandsfjorden på Stord dei beste plassane men det er litt langt å kjøre (ca ein halv time).

:) Sjølv om ikkje sø-mulighetene er dei beste vert det jevnlig tatt fin fisk på den årstida. Men det er eit anna fiske som kanskje er meir fristande for dei som helst vil ha fettfinnekamp; brunaure i kilo+klassen. På Bømlo er det fleire vatn med grov aure, og på den årstida er det vell full fjørmyggklekking og intens vaking i desse vatna. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på, av og på Føynå... Må man ikke ut med bompenger for både tur/retur både Bømlo og Stord ?? Eller finnes det en omvei rundt dette ?

Jeg tenker da på fra og til hyttene..

Du kan kjøre mellom Føyno og Bømlo uten å passere bommen. Skal du til Stord må dessvere bommen passeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på, av og på Føynå... Må man ikke ut med bompenger for både tur/retur både Bømlo og Stord ??

Eg er meir bekymra for deg Th som rovfisker når det gjelder kystvakta i området som stadig er ute å kontrollerer. Dei sig jamnligt ut og inn Bømlafjorden og Stokksundet, eg har sluppet klar til no.

Så pass på å ha legitimasjon og redningsvest med Th. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er meir bekymra for deg Th som rovfisker når det gjelder kystvakta i området som stadig er ute å kontrollerer. Dei sig jamnligt ut og inn Bømlafjorden og Stokksundet, eg har sluppet klar til no.

Så pass på å ha legitimasjon og redningsvest med Th. :D

Skal ha det med jeg, slik at du ikke kommer i vanskeligheter for å drive med rovfiske. Jeg mener det blir jo ditt lodd å dra meg med... du har en svartskateplass å vise meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Sjølv om ikkje sø-mulighetene er dei beste vert det jevnlig tatt fin fisk på den årstida. Men det er eit anna fiske som kanskje er meir fristande for dei som helst vil ha fettfinnekamp; brunaure i kilo+klassen. På Bømlo er det fleire vatn med grov aure, og på den årstida er det vell full fjørmyggklekking og intens vaking i desse vatna. :P

Eg kan legge til at persen min på brunaure er tatt i et av desse vatna. :D Den var 2 kg og blei tatt på bunnmeite med mark omtrent på samme årstid som treffet. Ellers er det som Even seier store fjørmyggklekkingar på denne tida og fjørmyggpuppeimitasjoner i størrelse 12-16 er tingen. Bunnmeite med mark er også svært effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....... du har en svartskateplass å vise meg :P

Kan bli litt vanskelig med svartskateplassen, har vore i posisjonen fleire gongar no for å sjå om eg kunne fått opp ei til, men nei. Eg kunne likt å få dokumentert at eg hadde fått opp ei svartskate, blei vel litt tungt for mange å svelge når eg nemte at eg hadde fått opp ei svartskate, og ikkje kunne vise til eit bilede av den.

:D;)

Men kan gje deg ein knalltur i fjorden på brosme og lange vist veret er på vår side.

Endret av sigbjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser alle de mulighetene som finnes der nede blir det ikke lett å bli enig med seg selv om hva som bør prioriteres.

Har lyst til å være med på havfiske, kystmeite, jakte på flate, microfiske og fettfinner.

Heldigvis er det litt frem i tid og forhåpentligvis klarer jeg å bli enig med meg selvom hva jeg skal være med på.

Men lett blir det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker veldig spennende! :) Vurderer faktisk å komme over.

Kan jo være en ide å få fylt opp en bil herifra, billigere og hyggeligere å reise flere sammen. Har en 6 seters kassebil, så der får en med mye folk og utstyr (om ikke rusten tar kverken på den før våren da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg blir østlending igjen etter jul er jo dette en gylden anledning til å få sagt hei til vestlandsbanden igjen. Jeg regner med å ta turen, og reiser gjerne sammen med andre over fjellet. Kommer til å bosette meg i Sandefjord, så om andre fra omtrent samme område skal over kan jeg opplyse om at jeg er en gjennomtrivelig type, som ikke går av veien for å føre en god samtale om fisking på en lang biltur. Tar gjerne et glass øl i lystig lag, liker korte turer på fergekaier og moloer godt, ikke sjelden med fiskestanga i handa. Lover absolutt diskresjon og renslighet. Bill. mrk: Vestlandstreff du også?

Mvh Oz

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keep talkin, det er sengeplasser til 40+ på hyttene....

Så oss unge spreke må ligge ute? Makan, det er dårlig gjort altså... Men jeg skjønner jo at de som er over førti må få senger, ryggen vettu...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.