Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som ser hva dette er?


 Share

Recommended Posts

Henger meg på en sel jeg, ei brugde har så store gjellesplater at de burde være lette å se.

Det ser da også mer ut som loffer enn finner :angry: , da mener jeg de som er montert under selen/haien :D

Er enig i at det ser ut som luffer, brudgen har vel forholdsvis lange brystfinner (i hvertfall i forhold til denne avbildede). Men denne er jo såpass herjet at finnene fort kan være spist/avrevet. I tillegg ser det ut til at den har blitt godt "marinert" i sand/leire som kan gi litt misvisning mtp gjellelokkene.

Men går ut i fra at Hr. Sjursen vet hva han snakker om, han har vel hentet noen skrog langs strendene på Orre etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel tro at når den godeste døde-dyr-langs-standa-henteren sier det er en hai så er det en hai. Man skal vel være over gjennomsittet tilbakestående, blind og generelt idiot for ikke se forskjell på en sel og en hai på nært hold. Altså skikkelig dum, dum, dum. Skulle det være en liten hval av noe slag ville han nok lagt merke til det og... Hadde jeg hatt noen penger skulle jeg satt dem på brugde, men siden jeg har brukt alt på fiskeutstyr kan jeg ikke det. Diskusjonen under artikkelen var forøvrig fin.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spesifisere at jeg ikke TROR det er noen sel, men at den utfra bildet SER UT som en sel. Når fyren sier det er en hai har han sikkert rett, og da er det sannsynligvis en liten brugde som har kubba og drevet i land. Men dyret ser herja ut, og bildet er som nevnt elendig mtp artsbestemmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er siste innlegg i avisa:

Håkjerring

Innsendt 11.10.2006 14:50 av I. Byrkjedal

Gjelleåpningene i forkant av brystfinne viser at dette er hai. Størrelsen begrenser artsutvalget til 3-4 arter som kan være aktuelle i våre farvann. De korte og forholdsvis butte brystfinnene, den jevne gråfargen og forløpet av sidelinjen viser at dette er ei håkjerring (Somniosus microcephalus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne jo bare latt den ligge i sanda en stund til, så hadde han kunne teste den islandske spesialiteten hàkarl....
å grøsse meg...har du smakt på`n ell??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som er Islandsk. Han fikk en stor forsendelse av svineriet fra sin far for ikke lenge siden. Mener jeg skal smake... Jeg tror ikke det.

Er visst plent umulig å spise dævelskapen uten å drikke dugelig med sprit til. Det er vel også litt av greia, et ekstra "kick" i spriten.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som er Islandsk. Han fikk en stor forsendelse av svineriet fra sin far for ikke lenge siden. Mener jeg skal smake... Jeg tror ikke det.

Er visst plent umulig å spise dævelskapen uten å drikke dugelig med sprit til. Det er vel også litt av greia, et ekstra "kick" i spriten.

Mvh Oz

Det må skyldes ned med rikelige mengder svartadaudir. Min bror har bodd på Island og smakt det meste av islandske "delikatesser". Og han sier klart at det ikke er alt som passer for sarte norkse mager og ganer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.