Gå til innhold
Fiskersiden

Lang fangst på Børsa


Triturus
 Share

Recommended Posts

Takker for stalltips fra gjørs angående langeplass.

Arve (chironomus) og jeg tok turen til Børsa igår, til en plass som så dyp og svært spennende ut. Det resulterte bl.a. i denne på 2.05 kg.

Bilde%2520022.jpg

Tatt på paternoster-takkel med sildestrimmel. Fightet faktisk svært bra til torskefisk å være.

Når sildestimen kom inn mot land i skumringen, kom også lyren. Dette gav mulighet til å sprite opp en grandisdominert studentkost.

Dette var en mellomstor en på ca 1,5 kg.

Bilde%2520028.jpg

Vi fikk i tillegg en liten sypike, en hvitting, en kilostorsk og en huka sild.

Var utrolig mye niser i fjorden, det pustet og peset rundt ørene våre.

nisse.JPG

Alt i alt, en trivelig lørdags ettermiddag/kveld med en en sprek lange som høydepunkt.

Neste tur må bli et forsøk på havabbor. Håper det ikke er blitt for kaldt i vannet allerede.

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også og fisket i Buvikfjorden på lørdag. Jfr annen tråd var jeg ute etter storseien. Niesene dere så jaget nok småsild, helt symtomatisk at når man kom i nærheten av dem fikk man storsei. Kom vel ikke nærme nok land for dere. Hvis dere er ute etter en virkelig dyphøl bør dere prøve Hundlaupet, ca. 2 km vest for Børsa. Her bør det være mulig å ta storlange fra land, dog ta med mange takler for her er vil det bli slitt vekk mye utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fangst. Jeg fikk en på 1.95 kg når jeg prøvde langen der. Jeg regner nesten med at du fisket under >>>-skiltet, typisk størrelse på fisken der det der. De største lyrene får du nok i nærheten av tunellen, dorging med store woblere er en grei metode.

Jeg husker niesene ja, det er faste gjester på Børsa. En gang hadde jeg to stk svømmende under beina mine mens jeg balanserte på betongfundamentet ved vraket. De var nærmere land enn meg noen sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bare en liten kvervulantisk rettelse til "garp" det heter ikke Buvikfjorden , men Gaulosen.

:)

Har fiska i fjorden siden jeg var litten gutt, no er jeg blitt bare litt større.

Det er riktig trivlig å kjøre ut Børsbergan for tiden mange som fisker der og får bra med fisk.

Skal ut i morgen hvis jeg får tak på sild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.