Gå til innhold
Fiskersiden

walker lite jerkestang


Recommended Posts

Walker Light BFT 30 gr jerkstang er kanskje den stanga jeg har blitt mest glad i, helt herlig å fiske med. Kjører med haspel. Simano exage 2500 ladd med PP 0,18 En drøm til jerk og jigg fiske etter abbor. Det finnes sikkert flere stenger i samme klasse men de har jeg ingen erfaring med.

Må få meg et kurs på den stanga.. fikk ikke strike-pro'ene til å gå vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walker Light BFT 30 gr jerkstang er kanskje den stanga jeg har blitt mest glad i, helt herlig å fiske med. Kjører med haspel. Simano exage 2500 ladd med PP 0,18 En drøm til jerk og jigg fiske etter abbor. Det finnes sikkert flere stenger i samme klasse men de har jeg ingen erfaring med.

Det tror jeg på,ser ihvertfall helt rå ut :) hadde tenkt å kjøpe c3 4601 til spinn men kanskje det er lettere å bruke haspel til jigg fiske.. lengden en kaster er vel en vanesak B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg på,ser ihvertfall helt rå ut ;) hadde tenkt å kjøpe c3 4601 til spinn men kanskje det er lettere å bruke haspel til jigg fiske.. lengden en kaster er vel en vanesak :lol:

Vil vel ikke si at jeg kaste no spes kortere enn feks Erik, jeg bruker Ambassadeur Törno 3006HSI og et bass-spö fra usa. Men jeg har faktisk begynt å helle litt til haspelsnelle på jigging.

Til ytfiske MÅ jeg ha multirulle.

Har 2 stk bass-spö og små multiruller (ytfiske, wobblere) og en vanlig haspelstang (jigging) til mitt abborfiske.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg må kjøpe meg den med spinn istedet for haspelen.. Lettere da, når du er vant til å jerke..

Jeg prøvde Erik sin her om dagen, grei og fin stang, dog for kort for min smak og litt ubalansert, men når man skulle jerke/twitche med den, så synes jeg sveiva på en haspel blir for lang. Men det har sikkert noe med at jeg er vant til de litt kortere rotasjonene en multisnellesveiv har.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde Erik sin her om dagen, grei og fin stang, dog for kort for min smak og litt ubalansert, men når man skulle jerke/twitche med den, så synes jeg sveiva på en haspel blir for lang. Men det har sikkert noe med at jeg er vant til de litt kortere rotasjonene en multisnellesveiv har.

Michael

Nå har det vel seg slik at du ikke har prøvd min stang, men det kan vel hende du har lånt samme stangen av noen annen. Jeg gjenner meg ikke helt igjen i din beskrivelse, men dette blir jo en personlig mening. Jeg har hatt litt problemer med å få buster 35 gr til å gå "riktig" men hva er riktig. Fikk tre flotte abborer på de når jeg testet ut første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel ikke si at jeg kaste no spes kortere enn feks Erik, jeg bruker Ambassadeur Törno 3006HSI og et bass-spö fra usa. Men jeg har faktisk begynt å helle litt til haspelsnelle på jigging.

Til ytfiske MÅ jeg ha multirulle.

Har 2 stk bass-spö og små multiruller (ytfiske, wobblere) og en vanlig haspelstang (jigging) til mitt abborfiske.

Michael

Da er det bare en ting å gjøre da, kjøpe en av hver :) Hva tror du om Ambassadeur c3 4601 da? blir den for stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror ikke den er for stor, men for meg er en lavprofil et bedre alternativ, da den er lavere (doh) og derfor lettere å gripe rundt. Villmarksbutikken på Jessheim hadde en av de Amb 2005 LP rullene, til under tusen lappen (mye mulig jeg husker litt feil på prisen her)

PUR2005LP.jpg

Har ingen erfaring med denne snella, så jeg skal ikke uttale meg i noen retning ang den.

Og BFT stengene er de beste i verden, bare tulla i forrige post.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror ikke den er for stor, men for meg er en lavprofil et bedre alternativ, da den er lavere (doh) og derfor lettere å gripe rundt. Villmarksbutikken på Jessheim hadde en av de Amb 2005 LP rullene, til under tusen lappen (mye mulig jeg husker litt feil på prisen her)

PUR2005LP.jpg

Har ingen erfaring med denne snella, så jeg skal ikke uttale meg i noen retning ang den.

Og BFT stengene er de beste i verden, bare tulla i forrige post.

Michael

Sant det, hvis en ikke har kjempe hender :lol: Ser da ganske spennende ut.. Ta meg en tur å ser,ikke lange turen til jessheim..Når det gjelder BFT stengene så er jeg veldig fornøyd,har soften og stiffen..Bra rygg på dem... Takker for svar forresten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg akurat puselanker selv, men litt ekstra komfort må man unde seg :lol:

Jeg har og runde sneller i småutgaver, dvs str 2500-3000, er helt ypperlig de og.

Min Törno har infinispool og jeg ble overraska over hvor lett man kunne kaste med den.

Jeg tror forøvrig Abu har ingen venstresveiv LP sneller, mulig den nye Revo kommer i venstre utgave, når den kommer, til neste år.

Har og sett noen Daiwa sneller rundt forbi i LP utførelse, uten å vite noe mer om de...

Henning: Ikke les nå; Shimano har og LP sneller, finnes ikke i butikkene, som jeg vet, men Elbe skal ha de i sortimentet.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg akurat puselanker selv, men litt ekstra komfort må man unde seg :lol:

Jeg har og runde sneller i småutgaver, dvs str 2500-3000, er helt ypperlig de og.

Min Törno har infinispool og jeg ble overraska over hvor lett man kunne kaste med den.

Jeg tror forøvrig Abu har ingen venstresveiv LP sneller, mulig den nye Revo kommer i venstre utgave, når den kommer, til neste år.

Har og sett noen Daiwa sneller rundt forbi i LP utførelse, uten å vite noe mer om de...

Henning: Ikke les nå; Shimano har og LP sneller, finnes ikke i butikkene, som jeg vet, men Elbe skal ha de i sortimentet.

Michael

Sett litt på daiwa også, mye å velge mellom gitt.. :lol: hvis det blir abu skulle jeg hatt venstre sveiv gitt,men kan surfe litt rundt for å sjekke.. Men en ting er sikkert er at jeg skal ha meg en walker, enten det blir haspel eller spinn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter litt på sidelinja og tenker at det tross alt bare handler om å fange noen fisk. Til gjeddefiske kjører jeg ganske enkelt ei stang med en høyresveiva Calcutta ladet med 0.36 PP. Til abborfiske kjører jeg en enkel stiv kort raie med ei haspelsnelle ladet med ca. 0.18 braid. Med en meter mono funker den dessuten suverent til jiggfiske. Ingen grunn til å gjøre det vanskeligere enn det er! Det er tross alt ikke stanga eller snella som bestemmer om man skal få fisk eller ikke!!!

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter litt på sidelinja og tenker at det tross alt bare handler om å fange noen fisk. Til gjeddefiske kjører jeg ganske enkelt ei stang med en høyresveiva Calcutta ladet med 0.36 PP. Til abborfiske kjører jeg en enkel stiv kort raie med ei haspelsnelle ladet med ca. 0.18 braid. Med en meter mono funker den dessuten suverent til jiggfiske. Ingen grunn til å gjøre det vanskeligere enn det er! Det er tross alt ikke stanga eller snella som bestemmer om man skal få fisk eller ikke!!!

For MEG så handler det om følelsen jeg får med stang og snelle.. :) Min første jerk-stang til gjedde var en Tica Bela Jerkbait... 6,6 fot opptil 80 gram kastevekt.... Den fikk jeg liksom aldri noen go'følelse med.. Så da kjøpte jeg en BFT Stiff.... Og...HALLELUJA! Var helt ypperlig i forhold. Gjorde ikke noe å få seg Amb Record 51 heller.. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror ikke den er for stor, men for meg er en lavprofil et bedre alternativ, da den er lavere (doh) og derfor lettere å gripe rundt. Villmarksbutikken på Jessheim hadde en av de Amb 2005 LP rullene, til under tusen lappen (mye mulig jeg husker litt feil på prisen her)

PUR2005LP.jpg

Har ingen erfaring med denne snella, så jeg skal ikke uttale meg i noen retning ang den.

Og BFT stengene er de beste i verden, bare tulla i forrige post.

Michael

Nå kan du få lov til å teste den ut, kjöpte meg den snellen i dag i Sverige.Kjöpte også et spö, så nå har jeg til kjapt bytte fra jerk til jigg eller motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan du få lov til å teste den ut, kjöpte meg den snellen i dag i Sverige.Kjöpte også et spö, så nå har jeg til kjapt bytte fra jerk til jigg eller motsatt.

Hvordan virker snella? Kan jeg spørre hvor i sverige du kjøpte den :) Litt nyfiken på den snella gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.