Gå til innhold
Fiskersiden

Scierra stenger


Esox Lucius
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg har prøvd HMS (Mortensen serien) #8 til lett laksefiske. det fungerte ikke. Stanga er sikkert fin å presentere tørrfluer med, men den er alt for myk til å kaste langt med intermediate eller sinktip.

Såvidt jeg husker hadde stanga helaksjon. Finischen var forøvrig veldig fin.

Har prøvd en av Sierra sine haspelsneller også. Det var meget bra mht balansering, haspelsystemet og snørekontroll. Et lite minus for at bremsen ikke er så gjevn at den stoppet rotasjonen på spolen når bremsen var strammet hardt(altså fortsatte spolen å spinne etter at kraften fra fisken var borte = backklach!). Men jeg er ikke så flink med haspelsneller så det kan godt hende at jeg gjorde noe feil.

[ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to Scierra HM2 stenger, henholdsvis 9" #4 og 10" #8. Er fornøyd med begge, spesielt #4. Setter trange bukter, fin å kjøre fisk på men kaster sannsynligvis litt kortere enn HMS (i allfall da jeg testet disse stengene mot hverandre).

10" #8 er en kraftig stang, sammen med ett Airflo 40+ snøre får jeg opp ganske brukbare kastelengder.

Er enig i at stengene kan knekke lett. Kaldbaking av grafitten gir ganske sprø stenger, men garantiordningen funker bra. Fikk ny topp på #4 uten kostnad og (heldigvis!) ingen spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd de fleste scierra stengene. Synes det er gode stenger i den prisklasen... Vurderer å kjøpe meg en hms to-hånds nå. men et eks på en utrolig god stang er scierra pico #4 og den koster 1700-1800,- hvis jeg husker rett. Så hvis du vil ha et litt billig alternativ så er scierra absolutt å anbefale! [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.