Gå til innhold
Fiskersiden

Koppang Leverte 14 og 15 oktober 2006


martinmmfiske
 Share

Recommended Posts

Planen denne gang var egentlig å dra til Tretten på Lillehammer.Men etter mye om og men,fant vi ut at vi skulle prøve storharren på Røros.Men det ble ikke slik.På vei oppover tok vi like så godt helomvending,og havnet på Koppang B):DIkke dumt valg det heller.

Det var ove,Morten,og Martin som fyllte opp bilen denne gang,og dro avgårde tildig lørdags morgen.

Litt trangt med 3 mann,lavo,mat,ved og masse fiskeutstyr i en liten Audi A3.Men opp kom vi :D

Ove i gang med Lavo

1710200609532qThr3KdFs7F2jKvkh.JPG?6

Etter å ha rigget Lavo og Fiskeutstyr bar det i bil oppover Elva for å finne gromplassen.

Heldighvis har jeg etter flere år i Elva blitt ganske kjent,så plassen vi nå skulle til,viste jeg var ganske sikker.

Tok ikke lange stunden før første fisk var et faktum.(På tsjekkisk)

171020060957sjCrm6r2JdE3O2QhQg.jpg?91

Morten med sin nyinnkjøpte 2er stang koste seg fælt med tørrfluene sine

171020061021pKkbaAYkWhTJ3EK7Px.JPG?48

171020061056B7k1ejVp7HPM1Qofpx.JPG?58

171020061019rKlor7ZYaJkhIkgzla.JPG?35

171020061008jZZ7MP6BXVEruZVjg2.JPG?84

171020060818sYYnXJGm3MXMiyxWr1.JPG?60

171020060809kd2k9WeMoykOJHmppo.JPG?12

1710200608578FKkba9wfexnzTWQEQ.JPG?36

Ove med fast fisk

171020060904n8nGO8VX5BtidA3tZV.JPG?25

171020061037iwecMrp2PRhhM45i4o.JPG?39

Etter en skikkelig flott dag bar det hjem til campen for å slappe av litt med god mad og drikke.

Ove som var eldstemann på laget hadde med akkevitt,som han prøvde og lure i meg og morten.Morten sa blankt nei,mens je svarte ja for selskapets skyld.prøvde å true i meg de små dråpene jeg fikk.Akkevitt er ikke godt.Må si jeg ble litt lettet,da morten klarte og sparke til glasset så alt randt ut i gresset.Kald øl er tross alt bedre asså. :D:D

Men det skulle vise seg at jeg hadde værre ting i vente.Siden jeg hadde tatt et lite bad med vadere,kamera og mobil,måtte jeg prøve å tørke dette i soveposen.Ikke å anbefalle.Er ganske klamt og vått skal jeg si.

Heller ikke lett å sove når gamlefar ove ligger ved siden av og snorker som en gris.Sov vel kanskje toppen 4 timer denne natta. :lol:

Ny dag og ove steker flesk til oss unggutta

171020061022rNeOekMABxHoJq5wvJ.JPG?50

Gode og mette,etter en deilig frokost og kaffe,var det dags for fisking igjen.Prøvde litt ved campingen,men uten det helt store resultatet,bar det opp til gromplassen igjen

Fantastisk fiske også denne dagen

Jeg måtte teste toerstanga til Morten med tørt

1710200608083wlQpZRmWfPBNVDwli.JPG?97

171020060851IVWVn614alGpbqsZfw.JPG?35

Harr og superlett utstyr er noe alle burde prøve.Er utrolig gøy :D

17102006090591Tp9q5KgE87Zi1ECr.jpg?80

171020060929fdXniFgE3JAzVlm2Kw.jpg?37

171020060959fpxgNodtuLe2ZB3IYx.jpg?21

171020061004kx4jWlTwFWKu4HHlnp.JPG?61

Morten sin bonusfisk

171020060921nRFhu89OhQvLbZ3F4k.JPG?85

171020060935tAadcETNWdvYOcrWEl.jpg?15

Nydelig filitert Koppangharr,smakte bare helt sinnsykt godt

171020061150bxeB7VQol5ZNNhnZfE.jpg?96

Ja nok en fantastisk høstur var et faktum,og alle kunne glade og fornøyde reise hjem med et digert smil om munnen søndag kveld.Tror det ga mersmak for alle og enhver,og skulle ikke forundre meg om vi ikke tar en tur til ut i noember en gang.

ps.Kun 6 fisk ble tatt på land,mens resten ble sluppet ut til de neste som kommer :lol:

Turens siste idet mørket faller på

171020060917fTRubir7lq2NDWSNzF.jpg?88

Takk for nok en flott tur :lol:

Jo når det gjelder størrelse,var nesten all fisk over 35cm

Endret av martinmmfiske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport og fine bilder :lol:

Har hatt noen turer til Koppang selv, men mine erfaringer er at man sjelden får stor fisk der. Harr på 35 cm er likevel "stort" syns jeg, så dere gjorde det bra, og mengdene dere tok, gjør jo saken bedre :lol:

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport og fine bilder :lol:

Har hatt noen turer til Koppang selv, men mine erfaringer er at man sjelden får stor fisk der. Harr på 35 cm er likevel "stort" syns jeg, så dere gjorde det bra, og mengdene dere tok, gjør jo saken bedre :lol:

Hei du.Spørs jo hva en sammenligner med da.

Men generelt er harr rundt 35 til 40 cm stor fisk.En harr på 40 cm er fisk på 500gr som regel.

Største vi fikk nå var 42 cm på tørt.

fisker man tsjekkisk som jeg pleier,får man vanlighvis de største eksemplarne,som går langs bunn,og mesker seg i nympfer og sniler.

Men hadde en fisket foreksempel på dalby i rena hvor nesten all fisk er over 1 kg så blir jo disse små da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu å dere presterer om dagen. Eller du hvertfall :):D:D

Må si jeg er missunelig på disse knallturene deres. Sjelden bomtur her i gården :):)

Så ut til å være en sabla flott tur detta..

Har da noen År på baken nå da.

:D

Behøver ikke være missunnelig.Har du lyst er det bare å bli med det vettu.. :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport og masse flotte bilder! Slikt liker vi.

Har aldri fisket harr før, virker på meg som en utpreget "fluefisk". Tar den på annet enn flue?

Grattis med masse fisk, og en flott tur. Ser meget bra ut.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært på "årntli" harrfiske,er ikke mindre fysen etter å ha sett denne rapporten.

Fikk nesten lyst til å begynne med fluefiske igjen tilogmed :angry:

Helle ut akevitt..?smaker pyton?

Gamlefar skulle ha gitt dere litt pryl etter å ha tømt flaska så hadde det blitt orden på dere gutter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen Ø

Flott rapport og masse flotte bilder! Slikt liker vi.

Har aldri fisket harr før, virker på meg som en utpreget "fluefisk". Tar den på annet enn flue?

Grattis med masse fisk, og en flott tur. Ser meget bra ut.

Mvh Oz

Harr blir nok ofte sett på som en typisk "fluefisk", men den tar også veldig gjerne reke, mais, maggot, mark etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harr blir nok ofte sett på som en typisk "fluefisk", men den tar også veldig gjerne reke, mais, maggot, mark etc etc.

Min harrfavoritt er mark eller mark/mais på kroken. Det er ofte en dødelig kombinasjon. På et par timer i helga fikk jeg 8 harr med mark/mais på kroken, alle perfekt kroket og satt tilbake.

Metode aktivt bunnmeite.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.