Gå til innhold
Fiskersiden

Greys Fluestenger


rikky
 Share

Recommended Posts

Bare for å nevne det så er også sage østenprodusert. dvs klingene. Stengene blir kun montert med ringer og resten i usa... iallefall etter som jeg har forstått. Å sammenligne greys mot sage er nok litt lettere dersom du nevner hvilke modeller du vil sammenligne.

Det er tull, Rune. Sage produserer fortsatt alle blanks selv i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to rimeligste modellene blir vel produsert i Østen.....

Nei, alle Sage stengene er produsert på Bainbridge Island USA. Til og med Sage Launch.

Redington produseres i østen sammen med blant annet Loop, LTS, Guideline og Albright. Tidligere ble toppmodellene til Redington produsert av CD-rods på New Zeeland men etter at Sage kjøpte opp Redington ble de tatt ut av programmet.

http://www.danblanton.com/viewarchive.php?.../arch200509.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint da er det oppklart, fulgte en debatt tidligere om akkurat dette emne på et annet forum. Ser nå at man er komt frem til at det er sage fli og launch som er produsert i Korea, resten skal være produsert i usa.

Leser og at sage snellene blir produsert i korea og det kommer fra Marc Bale himself.

Er ikke ute etter å sverte noe merke foran andre. Liker godt sage og min neste stang blir kanskje at dette merket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd flere Greys og det med positivt fortegn.

Kjøpte Greyflexen etter å ha prøvd denne i 15 fot.

For meg en perfekt synkelinestang og langlinestang, dyp og meget progresssiv uten bruddstykker nesten uansett hva du lemper på.

Den nye Greyflex MK2 tror jeg den heter har jeg prøvd men ikke fått noe inntrykk av, den sies å være noe kraftigere i ryggen og ikke fullt så dyp som greyflexen.

GRX liker jeg mindre godt, stivere i bunn og mykere i topp, ikke min greie.

Den nye GRXi kjennes veldig annerledes ut, mer balansert og spenstigere, ett mye mer vellyket prosjekt fra Korea

:)

Utseendemessig er det ingen som slår Sage synes jeg, vakre stenger (de aller fleste) og en serie for enhver smak. Greys er lettere i utsmykningen. GRX er grusomt stygg med noe kork i håndtaket akkurat som Hardy Gem bare på den ser det litt bedre ut enn på Greys GRX.

Greyflexen ser helt ok ut, verken billg eller dyrt, svart snellefeste med noe blankt greier på, grønn finish.

den nye Grxi ser mye penere ut det samme gjelder den burgunder/vinrøde emnet på MK2 stanga.

Totalt sett er de nye seriene vakrere å se på, men noen SAGE er det ikke.

Guideline har og mye stygge stenger utseendemssig, den eneste jg liker utseende på er Lecie, den er vakker og forseggjort. Kastemessig digger jeg lecien min også utseendemessig.

Likte også LPXE kastemessig, men den opplevde jeg som ymsekvalitet, hørte om endel brekkasje samt at den er svart, matt og dønn kjedelig.

Tricast kjenner jeg ikke til, det skrytes endel av procast- serien.

Guideline Alpha prøvde jeg i fjor, den var meget bra sett ut fra pris.

Det ble mye navn her, rotete, men trådstarter er kanskje så interesert at han gidder rote opi suppa mi? :o

Oppsummert:Greys lager meget bra stenger med noen unntak, Sage lager mye flere serier, mye meget bra og selvsagt stenger som ikke appellerer til med f.eks rplxi kastepinnen.

Guideline har og mange serier om ikke så mange som Sage, jeg tror spørsmålet ditt tenger en liten utdypning om hva du er ute etter og hva du liker av aksjon, bruksområde osv.

Endret av Tres Bien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det noen som har erfaring med Greys fluestenger. Hvordan er dem i forhold til Guideline og Sage

Rikky

Hallo Rikky.

Jeg er selv en stor fan av greys sine stenger, har selv den nye grxi og den funker som bare det!

Jeg og en kompis gjorde en blindtest med 5 stenger i prisklasse i fra 2000 til 7000, alle stengen var i klasse 7/8 og 10 fot. Jeg visste ikke prisen på noen av stengene men etter utlukingen av stengene havnet vi på Greys og Sage. begge var noen slikkelige katapullter, lina blir skutt ut uten for mye arbeid.

Å det er viktig for min egen del da jeg fisker mye i sjø og prøver å fiske så effektivt som mulig.

Ser det er noen som klager på utsmykkningen av grx stanga, men for min del betyr det lite, det er viktiger med aksjonen og måten den jobber på, (grxi er mye finere enn grx)

Resultatet: Jeg havnet med Greys grxi og kompisen min havnet opp med Sage.

Hilsen Speyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er noen som klager på utsmykkningen av grx stanga, men for min del betyr det lite, det er viktiger med aksjonen og måten den jobber på, (grxi er mye finere enn grx)

Hei Speyer!

Det er ikke "noen" som klager på utsmykningen, det er meg :)

Nei, det betyr ikke noe, var en litt tåpelig måte å prøve å skille stengene utseendemessig.

Og vi er helt enige i at GRXi er en helt annen stang enn GRX eller som du sier "mye finere".

Likevel synes jeg GRX er såpass lite forseggjort så selv om kasteegenskapene er helt ok ville det være litt urettferdig å ikke gi beskjed om utseende når SAGE har x antall serier med meget flott håndarbeid, samt at de andre Greys stengene faktisk er mye penere og enda tøffere "katapulter" enn GRX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.