Gå til innhold
Fiskersiden

Trøndelagstreff 2007 - se siste post


 Share

Recommended Posts

Som de fleste vet, så gikk treffet i år til skogen pga dårlige isforhold. hadde det bare vært helgen etter eller før hadde forholdene vært suverene.

Så jeg tenkte jeg skulle prøve å gjøre et nytt forsøk og satse på at forholdene neste år blir suverene.

Sikkert greit å være ute i god tid med å lufte interesse, slik at flesteparten kan prøve å ordne seg fri samt at jeg har muligheten til å ordne endel ting på forhånd.

Skal høre med Sjøåsen hotell om bra pris for overnatting. Dette er jo ikke akkurat høysesong for dem, så kanskje om vi blir en bra gjeng, så får vi en god pris. Dette avhenger selvfølgelig av at folk ikke bare sier dem er interessert, men faktisk har tenkt å komme.

Det jeg da trenger å vite er hvem som faktisk vurderer en tur til barteland for å fiske på sjøisen etter skater og hai, samt forslag til hvilken helg det skal avholdes. MTP isforhold bør det legges til en gang mellom 15januar og 10mars, om man skal følge prognoser fra tidligere vintre. Forrige vinter var det kun den helgen ismeitetreffet skulle være at det ikke lå is (eller det lå is med 20cm overvann).

Primærfisket på isen her foregår først og fremst etter skate og diverse andre haifisker. Det blir tatt mye stor pigghå her(snitt på over 4,5kg), piggskate frekventerer det en god del av her inne, samt at 2 tidligere norgesrekorder på spisskate kommer herifra. Ellers er det tatt endel strømsild, øyepål, taggmakrell + noen fangster av gapeflyndre. Selvfølgelig tas de vanlige hvitting,hyse, svarthå, hågjel og slimål her også. Man kan også få bonusfangster som torsk, sei (ikke så vanlig), DIGRE sjøkreps og svære trollkrabber.

2976_s.jpg

1613_s.jpg

1616_s.jpg

testturen i fjor

NY INFO:

Dersom det er interesse for det kan vi også ordne leir ved fiskeplassen der vi slår opp noen lavvoer/telt og fisker derifra. Pr i dag er det dårlig med is,men det er kaldt om nettene for tiden, slik at det har begynt å legge seg isfilm på vannet. Vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ble jo treff i fjor, men det var bare Jim Frode og jeg som var på isen ;) Hadde vi visst det vi fant ut i etterkant hadde det jo vært mulig å fiske flere dager enn den ene vi var på isen. Selv om det var plussgrader på dagtid lå jo isen hele uka, og det var minusgrader om natta. Det ble både skate og hågjel + mengder med hyse og bleik på den ene turen, fantastisk gøy!

Er seff med i år også, kommer uansett vær og føre! :)

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut noen bilder fra turen til meg og Geir her...

Husker ikke vekt på fiskene,men det kan vel geir tillføye....

12689_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/5066/12689.jpg

12690_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/5066/12690.jpg

12691_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/5066/12691.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Treffet vil mest sannsynlig bli lagt til Februar måned.

Ingen fler som er gira på dette?

Vet det er fler som har tenkt på det, og jeg vil gjerne at dere legger igjen en post i tråden, slik at jeg iallefall får en ide om hvor mange vi kan bli om det skal bli aktuelt å booke hotell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.