Gå til innhold
Fiskersiden

Trollingbåt


Gjest Wiberg
 Share

Recommended Posts

Gjest La Dolce Vita

Satt och glanade på lite trollingfilmer idag och fastnade för vilka feta båtar gubbarna körde. Efter lite surfande dök Beason upp. Vilka båtar! Kolla själva:http://www.beason.se/index2.html

Funderar ju på att bo i tält för att ekonomin ska räcka till en sån. Bara en sån där nonsens tråd jag måste slänga ut för att jag fått fiska för lite i veckan[ :D ]

Nä, nu går vi på spriten i stället... skål!

/LDV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beason har alt som kan forlanges av en båt i nordiske forhold..Det er ingen over ingen under..Kjøp ikke ocqveteau ,ocen osv...De har ca null sjø egenskaper,bare flotte å se på,de er ubrukelige i høye bølger..Skal man kjøpe fiskebåt,se først på kjøl.V formet er et most.Se deretter på finish..Et tips er..Velg nordisk..Det et faktum at det blåser mer i norden en andre steder..Det vet de nordiske båt byggerene..Styr unna båter som er lag for middelhavet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beason funker det! V-bånn eller ikke har svært mye med størrelsen og vekta på båten å gjøre da, men desto større båter det er snakk om, desto mer v-kjøl kan skuta ha. Har selv fisket fra en "Middelhavsbåt" (Ocean) både i Langesund, Oslofjorden, Vänern og ikke minst utenfor Irland (men det ble bare blåhai, ingen tuna) og den funker den! Men generelt er det nok dessverre slik at de nord-europeiske båtene er mer laget for det tøffe været vi har her oppe enn båtene som frekventerer solkysten lengre sør. In short; en båt med bred og flat bunn er mer sidestabil, men slår mer i sjøen når man kjører mot bølgene og tas lettere av vinden. Med v-kjøl går den langt penere i sjøen er mer retningsstabil, men er også langt mindre sidestabil. Det siste problemet avtar kraftig desto større båten blir. Dyp v-kjøl er sjelden noen ideell fiskebåt i de størrelsene vi stort sett opererer med. Alt er et kompromiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg en brukt båt som jeg kjøpte av Bjørn rune Gjelsten med en Lamborghini 1000hk. I ettertid har jeg montert en 15hk trollingmotor da jeg ikke helt fikk den til å dorge under 2 knop. Har tenkt å selge den fordi jeg er så lei av å åpne kabinen og klatrre ut bak hver gang jeg får fisk på riggen. Noen som er interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Professor Bacon

Selv bruker jeg en brukt båt som jeg kjøpte av Bjørn rune Gjelsten med en Lamborghini 1000hk. I ettertid har jeg montert en 15hk trollingmotor da jeg ikke helt fikk den til å dorge under 2 knop. Har tenkt å selge den fordi jeg er så lei av å åpne kabinen og klatrre ut bak hver gang jeg får fisk på riggen. Noen som er interessert?

Boremaskin og stikksag, så fikser du fort noen flere steder å ta inn fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beason funker den, men husk å bestille ny bil og spesialbestille båthenger samtidig og oppgrader førerkortet ditt[ :D ]

Netto vekt på en brukbar Beason over 6meter er som en liten lastebil...legg på 300kg i utstyr* og du har titanic2

Lett,bred og god hytte-altså en fiskeplattform er d vi trenger!!

Fort kan en kjøre på stille vann-I over 2 meter sjø så feiger de fleste ut alikevel...

God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.