Gå til innhold
Fiskersiden

Nyheter...


Recommended Posts

Dunwright Dancer Jr,lurer litt på hvordan senior ser ut? Håper ikke Erik skal kaste de med lavprofilsnellene sine,noe sier meg at det går til...Hva ble frakta på godsakene? Og en ting til,nå må du sikkert kjøpe deg en stang til,og da får du vell minst 4 jerkstenger din pryyyylbøg(ja jeg er misunnelig,må kjøpe noe nytt jeg og).

Hola Oskar. Frakte ble rundt 100 dollar :D Sneller ?? Har jo en ambassadör 6000 i sekken ;)

Ble litt overrasket over störreslen på den stöte baite, men Gud hva den skal gi meg av gjeddor over tie kilo :D Men må si jeg er j****** fornöyd med baita ikke en av de 10 jeg angrer på. Ny stang ?? nei da, stiffen fikser dette, bare man ikke kliner til, men tar det litt med ro i svingen hehehee. Gleder meg som et lite barn til helgen og hvis gud finner på å legge is på vannene nå så skal han få höre !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hola Oskar. Frakte ble rundt 100 dollar :) Sneller ?? Har jo en ambassadör 6000 i sekken :)

Ble litt overrasket over störreslen på den stöte baite, men Gud hva den skal gi meg av gjeddor over tie kilo :D Men må si jeg er j****** fornöyd med baita ikke en av de 10 jeg angrer på. Ny stang ?? nei da, stiffen fikser dette, bare man ikke kliner til, men tar det litt med ro i svingen hehehee. Gleder meg som et lite barn til helgen og hvis gud finner på å legge is på vannene nå så skal han få höre !!!!

He he nå kommer isen,takker gud for det :P

Neida håper du får en topp jerketur til helga :D

Vørti dåli med rapporter om jerk om dagen :angry:

Regner med at vi får no tilbakemld om baitsa også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola Oskar. Frakte ble rundt 100 dollar :lol:

100 dollar! Ble dem sendt med NASA? Er vi ti som skal handle,så kan jo en dra dit og fiske musky til prisen av frakta. Hvis vi gjør det vært år,så får vi oss alle en tur,jeg tar 2007 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 dollar! Ble dem sendt med NASA? Er vi ti som skal handle,så kan jo en dra dit og fiske musky til prisen av frakta. Hvis vi gjør det vært år,så får vi oss alle en tur,jeg tar 2007 :lol:

mener alt kom på 283 doller og da var det vareverdi på 181 dollar. Bet i Norge med fortolling ++ ble på 441,-

Men det øker vist kraftig over en viss vekt, tror Mickael snakket om 20 dollar på tre bait !!!!!!!!!!!!!

Men nå har jeg (tror jeg) masse flott bait som kanskje ikke gjedda har sett før å vil teste ut smaken på. Som sakt det er ikke et bait jeg er skuffet over, bare veldig gira for å få prøvd................ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mener at når jeg bestiller 3-4baits så koster det under 20 eller rundtom. Bortsett fra at noe av vinninga går opp i tollspinninga så lønner det seg nesten å ta små kvoter av gangen. Eller om den 100dollares pakka dekker opp til 10kg (eksempel) så kan det lønne seg å bestille göörmye.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikepath, menar du Living Dead Sardine ifrån Illex? Kul bete av bra kvalité ifrån Japan dock för dyrt tycker jag, dyker den med nosen först

när man jerkar den, så den går inte så bra att fiska havsöring på grunt vatten därför, då knuten blir sliten och går av. Har en gång i vattnet som inget annat bete jag haft. Passar bättre för abborr fiske tycker jag.

Den stora jerken på bilden är nog en Cobbs, träjerk tillverkat i USA.

Endret av Alessandro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikepath, menar du Living Dead Sardine ifrån Illex? Kul bete av bra kvalité ifrån Japan dock för dyrt tycker jag, dyker den med nosen först

när man jerkar den, så den går inte så bra att fiska havsöring på grunt vatten därför, då knuten blir sliten och går av. Har en gång i vattnet som inget annat bete jag haft. Passar bättre för abborr fiske tycker jag.

Den stora jerken på bilden är nog en Cobbs, träjerk tillverkat i USA.

Nej det e inte en cobbs, se andra tråden. Skit va kul... bebababbeebabbob.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja de har gjort det igjen! heh

Sett trebustern, men ikke tailen før. Iflg Duster kunne denne jerkes og få side to side gange, og det var det ingen av de andre tailbetene som gjorde...

Nye Phantom i "Pikopath" fargen er kommet meg i hende og i dag :D

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig! INGEN AV DE ANDRE TAILBETENE HAR SIDE TO SIDE GANGE

Meg forstått er jo en "tailbete" bare en jerk med jigghale,og alle vet at det ikke finnes andre jerks med side to side gange :lol:

Ding,ding! Dinner is ready. Wtf is it? It's a pounder. Throw it! Whit what? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store og store, 19cm er vel den treskallen. Husker ikke vekta, men tror det var like under 100gram. Men de har jo en del mer pondus enn feks Phantomene da, som er like lange.

Michael

Okey var ikke så store nei.Så for meg rundt 150 gram jeg :mellow:

Ser faktisk ikke likheten med de gamle jeg ;) Skal vel kanskje ikke være det heller..

Nei til våren er det mer satsing på Phantom,Pig og Jerko gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se bilde av den nye stor "tre Busteren" og Buster-tail:Buster-tail og Store tre Buster :unsure:

Den tre-buster'n har identisk farge med en Pig jeg har.... Som jeg ikke har sett til salgs noe sted.. merkelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Prologic kommer med et nytt jerkbait neste år:

jerkbaits1.jpg

Det er vel mer å glede seg til neste år...

Michael

Etter som jeg jobber i Sverige så har man jo muligheter til å få nyheter litt tidligere en i Norge.

Så har kjøpt meg to av den han holder i hånden øverst. Så har jeg kjøpt to mindre men med samme utseende. og så ble det tre stykk 4-play som den heter, den han holder i hånden som er nederst.

Det er alt for lenge til våren i Norge, derfor drar man til Sverige snart..................

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg kommer til å like ledda swimbaits,de trengs jo ikke jerkes;)

Ellers har jeg sett at Phantom har kommet med jigghale,den heter softtail trur jeg. Selges på Attetudebaits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg kommer til å like ledda swimbaits,de trengs jo ikke jerkes;)

Ellers har jeg sett at Phantom har kommet med jigghale,den heter softtail trur jeg. Selges på Attetudebaits.

jigghale og holdbarhet ?? Får man så man kan byta eller måste man kjøpa ny bait ??

De ledde swimbaitene kommer med og uten skje. Og begge har fint en egen gange ved innsveiving, så de trenger ikke jerkes, men GUD å flott de går hvis man gjør det :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Softtailene kan byttes, Phantom softtail var på test i fjor, og har vært gitt ut i begrenset opplag i ny og ne. Halen som er brukt er fra Action Plastic, om man absolutt vil ha den samme når den ryker. Ellers er det bare å sette på hva enn man synes passer.

Edrit: De Phantomene er av plast også btw, og skal ha beholdt den samme action'n som de av tre.

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny stang? Synes du kritiserte meg for å ha for mye utstyr :) Åssen stang er dette da?Noe spesiallaga,en Edge?

http://www.128810.webshop.eurovator.se/pro...86⊂=0&page=1

Hadde glemt denne jeg oskar.

Har kjøpt inn 5 bait som ligger i den vektklassen og da måtte jeg ha stanga. Smart egentlig. Er man i tvil om man trenger en stang, så må man bare kjøpe inn ting som gjør at man må ha den stang. :)

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dunwright Dancer Jr,lurer litt på hvordan senior ser ut? Håper ikke Erik skal kaste de med lavprofilsnellene sine,noe sier meg at det går til...Hva ble frakta på godsakene? Og en ting til,nå må du sikkert kjøpe deg en stang til,og da får du vell minst 4 jerkstenger din pryyyylbøg(ja jeg er misunnelig,må kjøpe noe nytt jeg og).

Senior har som sagt 3 stycken trekrokar. Den har helt annan gång i vattnet än Junior, vilken som är bäst får fisken avgöra....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Har nå fått tilgang til Illex jerk og wobblere fra min leverandør av fôr. På kontinentet er dette et av de største og mest annerkjente merker av slikt utstyr.

Jeg vil ta inn produkter fra Illex på forhåndsbestilling, kommer egen post ang dette snart.

1.jpg

1.jpg

1.jpg

og mye mer...

har nå sett freddy cat walk (den överste på dette bilde) i levende live og den er grym, meget grym.

Et skummelt bra bete å sveive direkte inn med spinnstopp, og den ser grym ut til jerk. Den må også väre yppelig på dyprigg etter som den går så grymt ved ren innsveiving.

Er nok både gjedde,asp og andre rovfisker som vil la seg lure av den. Kjöpte med meg to stykker, en skit mört og en pearl ayu, den siste spesielt til asp och havsöring. Blir spennende å se om det funker slik jeg har tenkt. At de skal fange masse fisk.............. :)

Kan jo fortelle at i fiskejouernalen nr. 5 så er det en overskrift som lyder fölgende "nya,heta metoden : ta havsöringen på jerkbaits". Jag har enda inte tatt av plasten så hva det står mere vites ikke............. men det skal leses grunndig på hotellrummet i kveld......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.