Gå til innhold
Fiskersiden

glassklare intermediatesnører


flygefisk
 Share

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et glassklart snøre som jeg er UTROLIG fornøyd med og ikke har funnet sidestykke til er SA Stillwater snøre. Ikke minst er det utrolig smidig og gir lange kast, noen ganger skulle man ønske det var lengre enn 27m. Minus er at det blir minne og at det ikke er det mest holdbare, men kastemessig +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et glassklart snøre som jeg er UTROLIG fornøyd med og ikke har funnet sidestykke til er SA Stillwater snøre. Ikke minst er det utrolig smidig og gir lange kast, noen ganger skulle man ønske det var lengre enn 27m. Minus er at det blir minne og at det ikke er det mest holdbare, men kastemessig +++++++

selges det hos Nordisk Fiskeutstyr? Har du en link på nett til et sted det kan kjøpes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har klusset litt med siden til nfisk... Gikk inn på enhåndssnører, men trykte ikke på synkesnører- så jeg såg bare de flytende snørene. Hva er forskjellen på disse snørene og f.eks. pounch og triglass frå Guideline? Er det egentlig noen kvalitetsmessig forskjell mellom Guideline og Scientific Angler? Har forstått det sånn at det er 3M som produserer begge.

Endret av flygefisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nyansere det hele en smule; Rio har også en intermediate "glassline" som heter Aqualux. Lina er både smidigere og har mindre minne enn konkurrenten, og med en total lengde på 30,5 m vil jeg påstå denne er hakket vassere enn Scientific Angeler sin. Holdbarheten er upåklagelig og lina leveres med sveisede løkker i begge ender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det krakkelerer rimelig kjapt, har selv hatt 2 stk som ble ødlagt på kort tid. flere sø fiskere på haugalndet har opplevd det samme. Men det skal og sies at dette skjer med de fleste clear intermediate snørene jeg har prøvd. Snowbee snøret har jeg nå brukt siden mars i år uten antydninger til slitasje. blir spennede å se om det holder gjennom vinteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere skyller snørene skikkelig etter bruk i saltvann? Jeg har gjort dette grundig og så fort som mulig etter at jeg har fisket i saltvann, og da har til og med et billig Airflo snøre (glassklart intermediate) vart i par år. Men jeg fisker ikke like ofte som det høres ut som at mange av dere gjør...

Hvor får man kjøpt Rio snørene i norge eller på nett?

Har du prøvd SA stillwater med samme erfaring på vestlandet Rune?

Endret av flygefisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har klusset litt med siden til nfisk... Gikk inn på enhåndssnører, men trykte ikke på synkesnører- så jeg såg bare de flytende snørene. Hva er forskjellen på disse snørene og f.eks. pounch og triglass frå Guideline? Er det egentlig noen kvalitetsmessig forskjell mellom Guideline og Scientific Angler? Har forstått det sånn at det er 3M som produserer begge.

De fleste Guideline snører produseres nå av Airflo, vat ikke hvem som produserer den snøretypen du er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere skyller snørene skikkelig etter bruk i saltvann? Jeg har gjort dette grundig og så fort som mulig etter at jeg har fisket i saltvann, og da har til og med et billig Airflo snøre (glassklart intermediate) vart i par år. Men jeg fisker ikke like ofte som det høres ut som at mange av dere gjør...

De fleste skyller nok snørene, men det med bruksmengden er et godt poeng. Jeg vet ihvertfall at Rune til tider fisker mye i sjøen og vet hva det går i :) bruker du snøret 10-15 ganger i løpet av vinteren\våren og skyller, vil de fleste snører holde en del år.

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-15 ganger? Et snøre av noenlunde god kvalitet tåler godt over 100 turer i saltvann, blir det behandlet som det skal, og det ikke oppstår kutt og sår som er uopprettelige. Men fiskes det så mye, anbefales ett skifte hvert år.

Ja, jeg kan tenke meg at det Cortland 444 SL er bra. Remy sier SA stillwater har endel minne. Vel... er det noe vi ikke trenger om vintern, så er det nettopp det. Vanligvis er SA ganske bra de, på både coating og kjerneteknologi, men disse snørene her har ikke kjerne. Litt minne er ikke kun negativt, da det kan betegne et godt allroundsnøre for alle årstider. En negativ ting med mange snører idag, er at de ligger på kun 27 meter. Ikke for det, selv om jeg personlig liker å langkaste litt, så fisker jeg ofte aktivt mellom 20 og 28 meter sånn circum, men trenger man å dra på litt ekstra, så synes jeg personlig at 27 meter blir litt stutt. Cortland har en rekke snører som er lengre, men jeg litt usikker på hvor lange clearsnørene deres er. Hvor langt er 444 SL?

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å spikke flis her, men mannen spør etter et #8 snøre, SA Stillwateren finnes ikke i den klassen??

Det opplagte valg etter min mening er SA Striped Bass snøret. Det snøret jeg bruker iallefall når det er #8ern som skal til pers. Det er dessuten flere og trævde meter langt, noe som kan være kjekt når man har dagen og vinden i ryggen.

http://shop.nfisk.no/index.php?main_page=p...roducts_id=1212

Edit: mulig striped bass lina ikke går i kategorien glassline da den har kjerne tror jeg...

Edit 2: Stillwater finnes visst i #8 allikevel... Men ville fortsatt gått for Bass snøret :lol:

Endret av ulff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.