Gå til innhold
Fiskersiden

Israpporter Oslo/Akershus-området 2006-2007


Arnstein
 Share

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

100 % isfritt på Lutvann, men vistnok is på Store Åklungen (gikk ikke helt opp og sjekket da jeg møtte på en jogger som fortalte at det lå is der)

Var heller ikke is på Børtervann eller Raudsjøen forrige helg (og det har jo vært mildvær siden) , men is på småvannene i det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kanskje ikke helt pent å si det, men jeg håper faktisk at vinteren kan drøye enda litt til :D

Uka som kommer ser travel ut, men uka etter det igjen kunne jeg godt ha tenkt meg kveldsturer opp i både Lillomarka og Nordmarka - men ikke så moro å harve med mark eller flue dersom det ligger is. :lol:

Vel, et eller annet sted leste jeg om en som dro markklysa oppå isen også kom ørreten nedenifra og knuste isen og tok marken (kortversjon - var litt mer omstendig enn det). Noen andre som har lest den historien? Uansett tror jeg ikke det er noe jeg vil satse på. Legger isen seg i Lillomarka og Nordmarka får jeg heller ty til vannet som har vært redningen gang på gang: Lutvann. B) Når isen legger seg der også - ja, da innser jeg også at det er på tide å vende nesa mot rennende vann eller sjøen

- eller rett og slett sette meg oppå isen og fiske gjennom et hull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt pent å si det, men jeg håper faktisk at vinteren kan drøye enda litt til :P

Uka som kommer ser travel ut, men uka etter det igjen kunne jeg godt ha tenkt meg kveldsturer opp i både Lillomarka og Nordmarka - men ikke så moro å harve med mark eller flue dersom det ligger is. :D

Vel, et eller annet sted leste jeg om en som dro markklysa oppå isen også kom ørreten nedenifra og knuste isen og tok marken (kortversjon - var litt mer omstendig enn det). Noen andre som har lest den historien? Uansett tror jeg ikke det er noe jeg vil satse på. Legger isen seg i Lillomarka og Nordmarka får jeg heller ty til vannet som har vært redningen gang på gang: Lutvann. :D Når isen legger seg der også - ja, da innser jeg også at det er på tide å vende nesa mot rennende vann eller sjøen

- eller rett og slett sette meg oppå isen og fiske gjennom et hull :D

:) Håper også at isen holder seg unna en stund til !

Regner med at det blir en eller to turer denne uka.....og kanskje treffes vi i marka neste uke :D

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele vannspeilet i sandvika så langt øyet kan se ligger under is.Flere vann i Akershuområdet som var halveis til helveis islagt på søndag, men det blåste opp på slutten av økta og noe av isen gikk i oppløsning pga skalpebølger fra vinden. I dag tror jeg flere av vannene jeg fisket i er isbelagt. Men temperaturen skal stige igjen, men om det slår feil er det trolig gangbar is på flere vann til helgen. Abboren var villig i bettett forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele vannspeilet i sandvika så langt øyet kan se ligger under is.Flere vann i Akershuområdet som var halveis til helveis islagt på søndag, men det blåste opp på slutten av økta og noe av isen gikk i oppløsning pga skalpebølger fra vinden. I dag tror jeg flere av vannene jeg fisket i er isbelagt. Men temperaturen skal stige igjen, men om det slår feil er det trolig gangbar is på flere vann til helgen. Abboren var villig i bettett forresten.

Bitevillig abbor nå på vann uten is? Trodde det avviket fra normalen jeg? Mulig abboren er forvirret over det merkelige været i høst? Vanligvis pleier de jo bare å sture på bunnen og vente på isen :)

I dag hadde jeg nest siste eksamen, og på fredag er jeg ferdig.

Hadde vært mildt sagt digg å koble av med en tur på isen tidlig på julaften eller første juledag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.