Gå til innhold
Fiskersiden

Israpporter Oslo/Akershus-området 2006-2007


Arnstein
 Share

Recommended Posts

Is på hele Østensjøvannet ved Holstad så vidt jeg så idag (aner ikke noe om tykkelsen). Noe is i vikene, samt noen større flak på Årungen. Det skal nevnes at disse sjøene er så grumsete som jeg ikke har sett dem på mange år nå, så isfiske blir nok nytteløst ei god stund ennå.

Noen som veit forholda på Jaren el. Steins? Enn vanna innover på Hadeland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Is på hele Østensjøvannet ved Holstad så vidt jeg så idag (aner ikke noe om tykkelsen). Noe is i vikene, samt noen større flak på Årungen. Det skal nevnes at disse sjøene er så grumsete som jeg ikke har sett dem på mange år nå, så isfiske blir nok nytteløst ei god stund ennå.

Noen som veit forholda på Jaren el. Steins? Enn vanna innover på Hadeland?

De store vannene/innsjøene er nok utrygge/isfrie en stund fremover.

Det som står for tur nå er små, grunne skogsvann som ligger i kalde "søkk". Her er nok isen brukbar straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is på hele Østensjøvannet ved Holstad så vidt jeg så idag (aner ikke noe om tykkelsen). Noe is i vikene, samt noen større flak på Årungen. Det skal nevnes at disse sjøene er så grumsete som jeg ikke har sett dem på mange år nå, så isfiske blir nok nytteløst ei god stund ennå.

Noen som veit forholda på Jaren el. Steins? Enn vanna innover på Hadeland?

Det var begynt å legge seg snerk innerst i vikene og sivbeltene nå helga som var. Vannet holdt forøvrig 4-4,5 grader.

Bestum og frogner kilen var islagte i dag, like så var stranda her på jobb, i går, men åpen i dag.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke så veldig våt! :D Heldigvis så holdt jeg meg fast i en orebuske som var sterk nok til å holde mitt smekre legeme...

Jeg fikk samtidig sjekket at hjertet mitt var i orden! :lol:

Til dere som skal ut på isen i Osloområdet til helgen ver obs på at da isen la seg så var det høy vannstand og at isen ved land ikke er mer enn en drøy cm tykk (tynn)! Det som har skjedd er at isen var 1 cm tykk og så falt vannstanden med 20-30 cm og det resulterte i at isen henger på land og ikke har blitt noe tykkere der, men bare 1 meter fra land så er den antageligvis tykk nok for oss som har et par kilo ekstra på kroppen. Jeg vet ikke om dere skjønte denne forklaringen, men dere oppdager hva jeg mener til helga! ;)

Ps. Jeg skal ut på isen på lille julaften jeg også! Og hvor..? B) Det kan dere lure på... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.