Gå til innhold
Fiskersiden

Mine jerkbaits..


Recommended Posts

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nope inte fiskesnack, en eller annen shack i USA som har de på nettsiden.

Men Jenk posta noen fra i fjor der.

Michael

Jepp var det jeg så.. :lol:

Sykt råe er de ihvertfall

Jeg syns Manta med laksetrapp i bakruta er best....

Den vet jeg har fungert MYE på Jessheim rundt begynnelsen av 90 tallet.

pict00073mg.jpg

Gikk 2 stk på årnes også :D

Manta 400.

Rød og en svart.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to nye i posten idag og venter en til denne uka B)

Pluss 8stk jeg ikke tok bilde av :P

Jeg skal bytte ut noen av de jeg har så det blir vel litt handling på meg også :D

Noen gang regnet ut hvor mye penger du har brukt på fiskeutstyr?? :lol:

Nå er klærne våre bestilt... Rapala Pro Wear.

Pluss at jeg har bestilt Shimano Calcutta 201 DC.. :D :D Gleder meg som en unge..

En annen positiv nyhet er at det blir Power Pro sene hos Kongsvinger Sport & Fritid alikevel.... :o

Nå er jeg gira her... hehe!

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke regna ut hvor mye jeg har brukt på fiskesaker :D

Kjøper sjelden ting til fullpris- er mye salg :lol:

Jerkebaitsa er ikke så lett og finne på salg....litt synd da de er dyre :)

Men jeg røyker ikke og flyr ikke så mye ute lenger.... så de penga jeg "sparer" på det

kan jeg jo kjøpe fiskesaker :D

Shimano Calcutta 201 DC ser bra ut den :D

Endret av rottmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke regna ut hvor mye jeg har brukt på fiskesaker :D

Kjøper sjelden ting til fullpris- er mye salg :lol:

Jerkebaitsa er ikke så lett og finne på salg....litt synd da de er dyre :D

Men jeg røyker ikke og flyr ikke så mye ute lenger.... så de penga jeg "sparer" på det

kan jeg jo kjøpe fiskesaker :D

Shimano Calcutta 201 DC ser bra ut den :D

Ja, jeg har kjøpt endel på salg jeg og, men... Ikke alt akkurat.. :)

Ja, 201 DC er liten, men jeg trenger ikke så mye sene... Sjeldent jeg har 100 meter utras... ;)

Synd det er så lenge til jeg får den.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjöpt inn tre bait i dag som jeg håper å få prövd i helgen.

En Belly Buster(synk), har egentlig aldri hatt true på den men nå er da den i kassa. Så ble det en pig. Junior med meget flotte farger (synkende) og så kjöpte jeg en ace flipper (suspending) bare for å finne ut hvordan gangen på denne er.

Nå er det bare å krysse fingrene for at det ikke blir masse vind, regne kan det gjerne gjöre, men vind er noe skit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har kjøpt endel på salg jeg og, men... Ikke alt akkurat.. :lol:

Ja, 201 DC er liten, men jeg trenger ikke så mye sene... Sjeldent jeg har 100 meter utras... :D

Synd det er så lenge til jeg får den.. :D

Den som venter på no godt venter ikke forgjeves :(

Er ikke så farlig med liten snelle i båt- men tåler den tunge jerk?

kjöpt inn tre bait i dag som jeg håper å få prövd i helgen.

En Belly Buster(synk), har egentlig aldri hatt true på den men nå er da den i kassa. Så ble det en pig. Junior med meget flotte farger (synkende) og så kjöpte jeg en ace flipper (suspending) bare for å finne ut hvordan gangen på denne er.

Nå er det bare å krysse fingrene for at det ikke blir masse vind, regne kan det gjerne gjöre, men vind er noe skit.

Du har kjøpt deg tre gode og velprøvde baits der, særlig pigen .... er bare og vente på finvær til helga :)

Endret av rottmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjöpt inn tre bait i dag som jeg håper å få prövd i helgen.

En Belly Buster(synk), har egentlig aldri hatt true på den men nå er da den i kassa. Så ble det en pig. Junior med meget flotte farger (synkende) og så kjöpte jeg en ace flipper (suspending) bare for å finne ut hvordan gangen på denne er.

Nå er det bare å krysse fingrene for at det ikke blir masse vind, regne kan det gjerne gjöre, men vind er noe skit.

Fikk med deg en pig ja :(

Er så fan av det baitse,får liksom ikke sagt det nok ganger :)

Har en så sinnsykt rå gange syntes jeg :D

Når det gjelder Belly Buster så har jeg ikke hatt no særlig trua på den jeg heller :lol:

Så har jeg ikke gitt den no sjanse eller da :D

Detta møkka været er til å bli gal av,vil liksom ikke gi seg eller ;)

Vi får satse på oppholdsvær og minemalt med vind til helga.

Hadde vært artig å fått lurt med meg Rottman til et eller annet vann til helga,er ingen vits å prøve i glomma/øyern med tanke på mye vann og ekstremt kakao farge.

Han har fått opp båten på hengern så da blir det litt enklere å farte rundt

:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med deg en pig ja :blink:

Er så fan av det baitse,får liksom ikke sagt det nok ganger B)

Har en så sinnsykt rå gange syntes jeg :D

Når det gjelder Belly Buster så har jeg ikke hatt no særlig trua på den jeg heller :)

Så har jeg ikke gitt den no sjanse eller da ;)

Detta møkka været er til å bli gal av,vil liksom ikke gi seg eller ;)

Vi får satse på oppholdsvær og minemalt med vind til helga.

Hadde vært artig å fått lurt med meg Rottman til et eller annet vann til helga,er ingen vits å prøve i glomma/øyern med tanke på mye vann og ekstremt kakao farge.

Han har fått opp båten på hengern så da blir det litt enklere å farte rundt

B):D

Ut i fra värmeldingen ser det inte bra ut. Regn og 7sek/meter på lördag på Steinsfjorden. Söndag ser vel noe bedre ut. Hvis det blir mye vind, tror jeg at turen går til Skotterud og et ikke så vindutsatt vann.

Jeg må bare ut på lördag, selv om det kan väre trökt, så er det jo ikke umulig å lure opp en madam.

Pigen er super, men har slitt litt med at de har gått noe höyt i vannet. BB som nevnt tidligere liten tru, men den skal få sin tilmålte tid i vannet. Det var i hverfall ikke noe i vegen med skranglekulene. ACE er jeg også usikker på, er litt redd for at det er et bait som ikke passer meg. Har mere en rettfremvikklendegange. Men den skal også få sin tid i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra värmeldingen ser det inte bra ut. Regn og 7sek/meter på lördag på Steinsfjorden. Söndag ser vel noe bedre ut. Hvis det blir mye vind, tror jeg at turen går til Skotterud og et ikke så vindutsatt vann.

Jeg må bare ut på lördag, selv om det kan väre trökt, så er det jo ikke umulig å lure opp en madam.

Pigen er super, men har slitt litt med at de har gått noe höyt i vannet. BB som nevnt tidligere liten tru, men den skal få sin tilmålte tid i vannet. Det var i hverfall ikke noe i vegen med skranglekulene. ACE er jeg også usikker på, er litt redd for at det er et bait som ikke passer meg. Har mere en rettfremvikklendegange. Men den skal også få sin tid i vannet.

Sitter her nå å skimter blå himmel faktisk :)

Kommer det til å skje B)

Vi krysser fingrene..

Når det gjelder pigen så er den en tur oppe og titter en gang i blandt når jeg fiske også.

Men jeg ser da litt postivt i det jeg da :D

Bruker den ikke så ofte på store dybder.

Er stor fan av baits som gir store utslag samt opp og ned :blink:

Blir kanskje odals tur på oss da..Storsjøen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man problemer med at baits søker seg opp etter lina, må man bare knykke mykere som regel, eller twitch som det ofte kalles.

Michael

Ikke sant, og det er kanskje rette teknikken også når gradene synker som de gjör nå.Etter å ha lest en del om höstfisket etter gjedde så tror jeg vi hadde rimelig flaks i fjor Michael Når vi opplevde "mini gjeddfeber" som jeg har valgt å kalle det. Vi traff nok akuratt på timen når det gjalt hugg perioder. Det er egentlig litt kjipt at man opplever et slikt fiske på en av de förste turene (for min del) forde man tror det skal väre slik. Men det er nok en större tålmodighetspröve en det vi opplevede da. Man möste nöta ut dom (som Svenskene sier) og det er nok veldig riktig. Og jeg tror det er viktig å pröve å fiske mere riktig i forhold til vinden, noe jeg egentlig ikke har tenkt så mye på.

Vi får håpe vi kommer oss ut på lördag, og at vi får gjort noen gode kjöp på Muskyshop lördagskvelden. Men vi bör handle för det blir for mye GT, hvis ikke kan rekningen bli höy :)

Sitter her nå å skimter blå himmel faktisk :blink:

Kommer det til å skje :D

Vi krysser fingrene..

Når det gjelder pigen så er den en tur oppe og titter en gang i blandt når jeg fiske også.

Men jeg ser da litt postivt i det jeg da :D

Bruker den ikke så ofte på store dybder.

Er stor fan av baits som gir store utslag samt opp og ned B)

Blir kanskje odals tur på oss da..Storsjøen B)

Pigen er suveren ang. gangen, som du sier så går den opp/ned/ og flotte utslag til siden, men er det ingen av pigvariantene som kan fisken ned mot en 5-6 meter ? Ser ofte at anbefalt dypde er mellom 10 og 15 fot.

Det som hadde värt artig var å leie en svömmehall noen timer og hatt en del produsenter/leverandörer/flinke jerker til å vise hvordan og hvorfor på forskjellige typer bait. Om klor er det beste å dyppe bait og line i vet jeg ikke men..........

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man fiske dypt er det bare å ta det med ro. Men jeg synes heller ikke pigen er helt 100 til akurat det formålet, men ellers er den kanon.

Det finnes, en som heter Pig Jr. Stay Deep, den skal kunne fiskes dypere, men man må fortsatt ta det med ro, og da, for meg, forsvinner noe av de beste egenskapene til pig'en, nemlig tokjerka :D

Derfor bruker jeg Llungen Jerko til det formålet (fiske dypt), den har mye av den samme 'uberegnlige' gangen.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man fiske dypt er det bare å ta det med ro. Men jeg synes heller ikke pigen er helt 100 til akurat det formålet, men ellers er den kanon.

Det finnes, en som heter Pig Jr. Stay Deep, den skal kunne fiskes dypere, men man må fortsatt ta det med ro, og da, for meg, forsvinner noe av de beste egenskapene til pig'en, nemlig tokjerka :)

Derfor bruker jeg Llungen Jerko til det formålet (fiske dypt), den har mye av den samme 'uberegnlige' gangen.

Michael

det å kunne ha et bait med gangen til pig eller jerko som kan fiske på en 5-7 meter hadde värt perfekt.

Men synes vel at pigen har en mere spennende gangen en jerko, eller er det en feil oppfattning ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å kunne ha et bait med gangen til pig eller jerko som kan fiske på en 5-7 meter hadde värt perfekt.

Men synes vel at pigen har en mere spennende gangen en jerko, eller er det en feil oppfattning ??

Nei, sikkert ikke. Jeg mente at jerkon gjør mer enn å bare glide side til side, opp og neråt osv. dette gjør og pigen. Men pigen har en mer nervøs gange.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da gå ann og få leid eller lånt en svømmehall :)

Kan da ikke være dyrt for en time eller to!!

Jeg er ihvertfall med på no sånt,kan sikkert snakke for

Svein-andre og Rottman også :D

Er nok mye og lære når det gjelder baits :D

Ingen her inne som har et stort basseng hjemme da :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.