Gå til innhold
Fiskersiden

Mine jerkbaits..


Recommended Posts

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det måtte jo gå ann å snakke med f.eks Gero, de har jo kontakter i Sverige. Alt Om Fiske burte jo väre interresert i dette, det er bare å få noen til å jobbe med det, å holde i trådene.....................

Det må jo väre butikker som må ta kontakt med sine leverandörer/produsenter så må de stille opp å demonsterer. Og her bör det jo ikke bare väre jerk. Jigg's er jo noe, Vanlige gjeddewobblere, det er jo masse man kan ha intresse av å se på.................... Der proffer viser frem mulighetensverden med de forskjellige baitene.

Kanskje fiskersiden, det ville jo bli en helt glimrende test/artikkel...................

Du og jeg i mott badekar Michael, kan bli kos det, vi får se om vi kan få utfört en test på lördag.................

En liten oversikt over mine jerkbaits... :)

Blir nok mer i vinter og til våren.. :)

Fiske036.jpg

Legg ut det dere andre har og... Moro å se utvalget!!!

Legg merke til den som er uåpnet... :) CWC Big Pike Contest..

De to överst i rekke to fra venstre, det er vel jaxon bait, har du noen erfaringer å dele med deg rundt disse ?

Og de to nederste på samme rekke, hvordan er de ??

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da gå ann og få leid eller lånt en svømmehall

Kan da ikke være dyrt for en time eller to!!

Jeg er ihvertfall med på no sånt,kan sikkert snakke for

Svein-andre og Rottman også

Er nok mye og lære når det gjelder baits

Ingen her inne som har et stort basseng hjemme da :rolleyes::wub:

Jeg er med jeg!! Svømmehallen på Kongsvinger da.. Jeg har jobbet der, så skulle vel fått leid den noen timer.. :(

Pig'en har etterhvert blitt min favoritt også... Sleit fælt med at den poppet opp i vannflata, men da er det teknikken som er feil.. Mykere jerk er å anbefale på den.. Korte, raske, men myke.. Akkurat vært i Sigernessjøen for å roe ned abstinensene litt.. Ble ikke noe annet enn kaldt... Litt dårlig planlagt tur.. ;)

Hørte jeg STORSJØEN Kenny?? Det har ikke JEG hørt noe om.... Hmm...

Nei men erik har jo badekar..

Michael

Jeg har sundance massasjebad på verandaen, men det blir litt lite å jerke i.. :( Ellers så er det masse vann ute i grøfta her.. ;)

Walmann: De to du trodde var Jaxon heter Efzett der jeg kjøpte de.. :) Jeg fikk gjedde på det første kastet jeg tok med den som ser ut som en mort, men ikke hatt noe napp på de etterpå. Skal sies at de ikke er brukt så mye heller.. De ser mest ekte ut av alle jeg har. Litt tøff gange, men ingen killer for min del..

De to nederste er Zalt Zam Z... Ikke fått noe på de, men gangen er side-til-side.. Kan også dorges med.. om man har en båt som kan gå sakte.. :)

Nå SKAL Ugly Stik'en min være på vei.. Vanskelig å få kjøpt den altså!! :)

PS. BFT-caps'en din er kommet Walmann..

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gero mener jeg skal ha de. Avkroken skal ha de. Men er usikker på hva som er inne på denne tiden av året.

Pig 7' Original96g0-5ftPig 7' Suspender119g2-10ftPig Jr 6' Original51g0-5ftPig Jr 6' Suspender79g2-10ft

Det er jo en CWC bait så hvis ikke Gero har inne så kan de nok bestille til deg. Det kan sikkert Avkroken og Leirud også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får man kjøpt Pig?

Kan få kjøpe av meg... :D Må bestille de, men.. :)

Ja, Kenneth hadde et bra forslag... Får se om han får det til da..!

Like før nå gitt B):D

Skal pilke til helga ;)

Pilkenerd...! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper detta går i boks :D

Veit du hva pilke er da eller lettere sagt "Hvordan kle på seg" B):D;)

Vet du hva en *****freser er?? :)

Jeg har da flytedress på vei ihvertfall.. :D Og de femi-skoa dine...

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walmann: De to du trodde var Jaxon heter Efzett der jeg kjøpte de.. :)

Hei.

Det spesielle med sentraleuropeiske produsenter er at de lager wobblere som ser nesten helt likt ut.

Jaxon Holo Select jerken (den som Erik har) er produsert i polen mens "efzett" er et meget bra produkt fra Tyske D.A.M

Sjekk denne linken og skroll et par cm ned i siden så dukker efzett jerken frem.

http://www.dam.de/katalog/html/rondell_kunstkoeder.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det spesielle med sentraleuropeiske produsenter er at de lager wobblere som ser nesten helt likt ut.

Jaxon Holo Select jerken (den som Erik har) er produsert i polen mens "efzett" er et meget bra produkt fra Tyske D.A.M

Sjekk denne linken og skroll et par cm ned i siden så dukker efzett jerken frem.

http://www.dam.de/katalog/html/rondell_kunstkoeder.htm

Jeg vet... Effzett Super Natural Suspending Jerk 13 cm... Helt syk dekor... Men fungerer ikke så brutalt bra.. Men det er vel bare å fiske mer med de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått no på conradin og Fox Deamon? Hvordan er gangen og finish'en på de?

Conraden har jeg ikke fått noe på, men har gitt de toppen ti minutter, var ikke helt fornøyd med gangen på de, men skal prøve litt mere i helgen. Foxen har gitt fisk men er heller ikke helt begeistret for gangen på den. Den går veldig rett frem med veldig svake side til side utslag. Men den vakler litt (hvis du skjønner hva jeg mener) så den er med i boksen og blir brukt til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi litt av baitsa mine <_<

Skal bli mer pig og phantom i løpet av vinteren :D

Men er du fornøyd med de cwc phantomene, synes det ikke gir helt som forventet...................

Da synes jeg at de små kanskje er de som fungerer best, men det kan jo være min teknikk som ikke omfavner de store................

Flerer pig'er. Det ser da ut som du har de fargene du trenger. Måtte være bedre å bestille noe kult fra USA

:lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så fornøyd med dissa store phantoma nei,er ikke så livlig i vannet ;)

Men det kan jo hende at jeg bruker dem feil da :blink:

Har bestillt orginale 6" fra usa nå som jeg håper fungerer bedre :)

Må jo ha litt flere piger gitt :D

Litt andre farger som må prøves er Chart bandit,Hot frog og Parrot :D

Skaffa meg nok bustere da :lol:

Liker du Big Bandit eller Buster best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så fornøyd med dissa store phantoma nei,er ikke så livlig i vannet ;)

Men det kan jo hende at jeg bruker dem feil da :blink:

Har bestillt orginale 6" fra usa nå som jeg håper fungerer bedre :)

Må jo ha litt flere piger gitt :D

Litt andre farger som må prøves er Chart bandit,Hot frog og Parrot ;)

Skaffa meg nok bustere da :lol:

Liker du Big Bandit eller Buster best?

Har vel egentlig hatt BB som favoritt, trua på større gjedde er tilstede når jeg fisker med de. Men buster fanger det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine jerkbaits

Manta

291120062243HGVnjAuQD1suMzyQlE.jpg?74

gummiutstyr.

291120062246PU3fvIycA2mQBgfkfL.jpg?11

Buster

291120062249nxMsovbuz3GdzhDQU7.jpg?47

Big bandit

291120062252a5ZyXv7wy3qcIWGIno.jpg?62

phantom

291120062255HgXhvggadFfI5pErUq.jpg?58

Pig og conrad

291120062258el2cwnXvZ6YguU7lCV.jpg?56

Litt div.

salmon, jaxon ,fox,belly buster, mm.

291120062200KDOAUiNxUGAx93Inaj.jpg?10

det var mitt arsenal så langt. Har bestilt noe fra Muskyshop så det kommer vel etterhvert.

:blink:

Du som har så bra kamera, må begynne å bruke de manuelle innstillingene snart da.. :lol: Blir faktisk helt konge bilder med det uten blits, bare du kan stille inn lukkertid, blenderåpning, eksponering og iso... Tar du RAW-format kan du gjøre om hvitbalanse og alt.. :) Bare å prøve seg frem...

Du hadde en del baits du ja! Bra det! La merke til at du kjøpte Belly Buster i samme farge som både Buster og trumman brukte i Gäddfeber.. :D

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har så bra kamera, må begynne å bruke de manuelle innstillingene snart da.. :blink: Blir faktisk helt konge bilder med det uten blits, bare du kan stille inn lukkertid, blenderåpning, eksponering og iso... Tar du RAW-format kan du gjøre om hvitbalanse og alt.. :lol: Bare å prøve seg frem...

Du hadde en del baits du ja! Bra det! La merke til at du kjøpte Belly Buster i samme farge som både Buster og trumman brukte i Gäddfeber.. :D

Det har du jammen meg rett i, men la itte så veldig mye jobb i selve bilde denne gangen............ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.