Gå til innhold
Fiskersiden

Mine jerkbaits..


Recommended Posts

Har vel egentlig hatt BB som favoritt, trua på større gjedde er tilstede når jeg fisker med de. Men buster fanger det også :)

Sant det :)

Har sans for BB jeg også.

Når det gjelder Salmo Fatso da,erfaring rundt den?

Den ser jo veldig spennende ut,men jeg får liksom ikke no særlig trua på den når det gjelder utslagene :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det gjelder Salmo Fatso da,erfaring rundt den?

Den ser jo veldig spennende ut,men jeg får liksom ikke no særlig trua på den når det gjelder utslagene :lol:

Salmo fatso er en super wobbler mener jeg. Ikke egentlig nødvendig å jerke den,men med en vekt på 100gr passer den godt til utstyret. Jeg vil beskrive gangen som langsomt vuggende med mye "belly flash",passer ypperlig til dorging også. Tips: søk på fatso og du finner noen tråder med mere diskusjon rundt den. Personlig liker jeg mange av Salmo wobblerene,mens andre hater de. Uansett om fatso er en jerkbait eller en vanlig wobbler fanger den fisk.

Har noen prøvd fatso crank eller worrior?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmo fatso er en super wobbler mener jeg. Ikke egentlig nødvendig å jerke den,men med en vekt på 100gr passer den godt til utstyret. Jeg vil beskrive gangen som langsomt vuggende med mye "belly flash",passer ypperlig til dorging også. Tips: søk på fatso og du finner noen tråder med mere diskusjon rundt den. Personlig liker jeg mange av Salmo wobblerene,mens andre hater de. Uansett om fatso er en jerkbait eller en vanlig wobbler fanger den fisk.

Har noen prøvd fatso crank eller worrior?

Takker :lol:

Er verdt å prøves ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kenneth "KG?"K ifrån Eskilstuna håller Salmo Fatso 14cm som ett av dom bästa gädd-dragen för trolling i både älv och insjö han har fått flera

+10 på den aborrfärgade, största på 13,9kilo. Själv har jag haft svårt att kroka fast gäddor på 14cm:aren, men hugg drar den på sig, färgen sitter lite dåligt på den också.

Salmo Fatso 10cm är betydligt lättare att kroka med, har fått både gädda och gös på den, tyvärr så drog

jag av linan på den största gäddan som jag hade på den. Jämför man med Salmo Slider så vaggar Fatson fram mera även när man jerkar och har även inbyggd gång, den hakar inte upp sig lika lätt därför. Jag tycker Fatson är mera ett kallvatten bete som Zalt och Slider´n är bättre när det är varmare i vattnet.

Endret av Alessandro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth "KG?"K ifrån Eskilstuna håller Salmo Fatso 14cm som ett av dom bästa gädd-dragen för trolling i både älv och insjö han har fått flera

+10 på den aborrfärgade, största på 13,9kilo. Själv har jag haft svårt att kroka fast gäddor på 14cm:aren, men hugg drar den på sig, färgen sitter lite dåligt på den också.

Salmo Fatso 10cm är betydligt lättare att kroka med, har fått både gädda och gös på den, tyvärr så drog

jag av linan på den största gäddan som jag hade på den. Jämför man med Salmo Slider så vaggar Fatson fram mera även när man jerkar och har även inbyggd gång, den hakar inte upp sig lika lätt därför. Jag tycker Fatson är mera ett kallvatten bete som Zalt och Slider´n är bättre när det är varmare i vattnet.

Detta var en bra forklaring :) Takker

Hmm aldri prøvd å dorge med salmo,må utforskes det da ;)

Sånn ca dybde vil Fatso legge seg på ved normal dorgefart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svårt att säga vilket djup dom går på beror också på hur strömt det är i t.ex älvar, beror på om det är flyt- eller sjunkmodellen, 10cm eller 14cm, då dom väger olika? Ett stort problem med både Salmo Fatso och Slider är att dom många gånger är felmärkta, dvs flyt-modellen sjunker och sjunk-modellen flyter, man får

prova dom själv och märka dom, inte direkt rapala kvalité på deras grejor, men dom funkar.

Fatso Crank 14cm har jag bara hört en som fick en 9-kilos gädda på trolling ifrån Norra Sverige, har inte provat den själv.

Endret av Alessandro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Billyboyen koster vell 299sek,betalte du virkelig 635 for 1 slik? I så fall har den navet ditt gravert og er dekt i bladgull :),ellers trur jeg det kansje var litt overpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.