Gå til innhold
Fiskersiden

Lenger wire


hen.sol
 Share

Recommended Posts

Jeg har Cannon Uni-Troll med 60m wire men skulle gjerne hatt lenger wire.Jeg har vet at det finnes wire på 90m men skulle gjern hatt lenger enn det også.

Er det noen der ute som vet om det er mulig å få lenger wire.

Jeg fisker etter sei på 140-150m med havfiskeutsyr,men tenkte det kunne være artig å prøve med dyp-rigg,så jeg skulle gjerne hatt så pass lang wire.Er det noen der ute som har løsning på hvordan enn kan kjøte disse tynne wirene slik at kjøten blir så liten som mulig og går greit gjennom trinsen.

Er det noen som har prøvd så dypt med dyp-rigg?

Henning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er sprø!

forskjell på trolling og tråling da[ :( ]

det finnes rigger for fiske ned til 500 fot og motordreven......ellers sveiver du deg ihjæl

og ordentlige tunge lodd med tanke på undervanns strøm

Tror nok CB har noen kommentarer til innlegget ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Dolce Vita

Är väl lite off topic men såg häromdagen på filmen " Trolling i Scandinavien ". Där kör dom efter storsej men väntar till sejen kommer upp i ca 30 - 40 meter och till och med grundare. Det borde väl vara vid denna årstiden eller tidigare. Kan tänka mig att de går grundare vid våren oxå. Du kan inte lugna dig till sejen når ett mer normalt trolling djup?

/LDV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på en ting hvis du skal trolle så dypt: Ekstrem vannmotstand på slike dyp så sørg/se til at riggen er skikkelig festet- Jo dypere, dess mer motstand. Som Donkmann sier så trenger du et skikkelig svært blylodd (finnes det noe tyngre enn et 10kg's?) ellers ender du som dyp dorger dvs. med loddet langt bak båten i stedet for noenlunde under båten. Lykke til og informer oss om det ble suksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrensningene er hva riggen tåler, samt samlet vannmotstand på rigglodd, wire og ikke minst sena. Scottys kraftigste rigger tåler oppimot ti kilo. Cannons bronserte wire er tynnere enn Scottys wire, og fås kjøpt på spoler på 400 fot (120 meter). Selv har jeg dorget med 280 fot wire ute. I to knop lå det bra bakover med et sjukiloslodd. Hvor dypt redskapen gikk i virkeligheten blir det bare å spekulere i. Tror grensen var rimelig nær der. Ellers er problemet bellyen på selve sena. Med en tubeutløser av type Walker kan man spenne opp stanga temmelig hardt, men fortsatt vil linebuen være stor. Dette kan avhjelpes ved å bruke flere stackere oppover wiren på samme sene, men disse skal være bra justert for at det skal funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.