Gå til innhold
Fiskersiden

abbormeite..


langnes
 Share

Recommended Posts

kan være en fordel å lodde dybden. hvis dybden er 3m,så prøv på 270cm. Til de store trytene er hel agnfisk å foretrekke. Ikke vent for lenge med tilslaget. jørgen ø anbefalte trebel krok i ryggfinna,samme skal jeg prøve ut.

Skitt fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen Ø

Føler ikke at takkelet jeg bruker er særlig banebrytende, det er veldig enkelt og det funker. Men hvorfor gjøre hva som er enkelt vanskeligere enn det er. Det som jeg synes er vanskeligst delen å vite når den er i støtet hvor. Det er også lurt å ikke gi opp selv om det virker håpløst.

Det skal alltid være mulig å få abbor sa Terje sist vi var ute når det hadde vært dødt hele dagen. Plutselig fikk han tre flotte abborer på rappen, to stk over halvannen kg.

Tackelet fra øverst til nederst:

Først trær jeg sena gjennom en så liten duppstopper som mulig, så en liten dupp med 5-8 grams bæreenve. Deretter fester jeg tilsvarende mange splithaggel som må til for å holde duppen såvidt flytende når agnfisken henger på kroken. Hvis det er en liten styrefinne eller lignende øverst på duppen så fjerner jeg denne for å unngå at sena surrer seg rundt denne i kastet.

Jeg pleier å feste hagglene helt inntil hverandre ca 40- 50 cm over en stk str 6 eller 8 owner trblekrok. Kroken fester jeg rett foran ryggfinnen til agnfisken. Dybden justeres med duppstopperen etter hvor høyt i vannet jeg føler for å presentere agnet. Tilslaget bør komme raskt, ca så lang tid som det går fra du ser duppen forsvinner, til du reiser deg opp fra stolen og finner stanga som ligger ca to meter unna er passe. Går det for lang tid kan abboren slippe agnfisken hvis den føler motstand i duppen, eller den sluker.

Lykke til med abborgutsinga Langnes!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.