Gå til innhold
Fiskersiden

synkesnøre


max_fishing
 Share

Recommended Posts

Bruker selv synk3 som synker sakte, men det fisker god fra våren til og med høsten.

Ellers har jeg et synk6 som synker fort og dypt.

Har ikke fisket så veldig mye me synk6'en, men det virker.

Skal du fiske med et sånt snøre bør det være ganske så bratt nedover fra land da det lett legger seg på bunn og da skader du lett snøret.

Det er også vanskeligere å kaste med enn et vanlig snøre, det er tungt og ganske tynt.'

Har brukt synk6'en på 15-20 meters dyp, med da fantes det ikke strøm.

Tror nok at 30 meter er i dypste laget, kanskje grain snører hadde vert noe?...jeg vet ikke.

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det blir vanskelig å komme seg ned på 30m uten grains, trenger ikke absolutt fiske på akkurat det dypet, men var bare for å si at det kan godt være at jeg prøver meg på det en eller annen gang og da vil jeg at det skal gå mindre enn 5 min før jeg kommer ned :D Den dybden jeg kommer til å bruke dette snøret mest på blir vel 10 - 20m. Men er greit å ha muligheten for å komme iallefall litt dypere. :D

Kommer til å prøve meg fra båt. Men også fra land hvor det blir fort dypt.

Endret av max_fishing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fiske dypere enn 5-10 meter er ikke noen enkel sak.

Terrenget, dybden med andre ord alt skal passe 100%, så lenge du ikke fisker fra båt.

Med den måten å fiske på som du sier, må du nok få deg et grain snøre, men jeg tror du klarer deg godt med et synk3 snøre i første omgang.

Som tidligere skrevet så er det ikke enkelt det du skal til med her :D

Begynn med et synk3 snøre så kan du lære litt om hvordan dette foregår, når det går bra så kan du eventuelt gå over til synk6 eller grain.

Obs!!! det er ikke alle stenge som takler et grain snøre, du må nok opp i #8, helst #9-#10.

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker ein Cortland 444 ST 11 synk 6 330 grain skyteklump på ei #9 stang. Stanga er ei Redington NTIQ og det går heilt fint på den stanga.

Kjøpte snøret for nesten ingenting på ebay hos denne karen:

http://cgi.ebay.com/CORTLAND-444-ST-WF8-S-...oQQcmdZViewItem

Eg har handla hos denne selgeren mange ganger og kan trygt anbefale han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips Max, hvis du kjøper deg et synk6 snøre må du ta det med ro når det gjelder kastinga.

Du må passe på at snøret er strukket helt ut før frem/bak kastet begynner, det kan lett bli et skjærereir i første ringen hvis du prøver å skyte skikkelig på siste fremkast.

Ta det med ro i starten, det er ikke et "vanlig" fluesnøre.

Du må også følge godt med på snøret i sjøen, det synker fort.

Bruker ei #8/9 Sage stang, og ei #8 Loop stang går også så lenge jeg ikke tar for mye i(#8 synk6 Scierra snøre).

Hvis du lurer på noe så er det bare å sende en PM.

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.