Gå til innhold
Fiskersiden

Mest populære fisk


 Share

Recommended Posts

Fisker hva som helst, nesten[ ;) ]

De fleste prioriteringer er vel basert mer på hva som er praktisk mulig enn hva jeg har mest lyst til. Hadde jeg hatt anledning hadde det vel blitt mest ørretfiske på fjellet, sjømeite i Sunnmørsfjordene, laksefiske i Sunnmørselvene, ispedd en og annen gjørs/gjedde/abbor-tur, samt noen turer etter stam og andre meitefisk...

Slik det er nå blir det vel mest fiske etter gjedde, gjørs, stam og andre meitefisk, samt noen småturer etter ørret o.likn. - alt annet fiske er begrenset til ferien[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Frisch. Alt fra små kutlinger til svære torskebeist i sjøen, og alt fra bittesmå stingsild til svære laks i ferskvann. Nesten alle arter har sin form for utfordring som gjør den spennende å fiske etter.

Eneste mulige unntaket er hork. Trodde det skulle bli moro å få min første av den arten, men det var det egentlig ikke. Dum så den også ut.

Hva som er favorittfisken varierer nesten fra dag til dag. Men gjedde, laks og større ørret er jo alltid moro da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meiter 95% av tiden, og står 99% av tiden på land:

De siste årene har dette vært:

* September - November: Spette, Varrer, Hvitting

* December - Februar: Torsk, Hyse, Steinbit, Kveite

* Mars - Juni: Spette - Varrer - SØ

* Juli - August: Makrell, Horngjell, Leppefisk

I 2005 vil dette oppsettet kanskje forandre seg litt:

* April - Juni: HA, Skater, SØ, Spette og Varrer

* Juli - August: HA, Multe

* August - Oktober: Skater, HA, Spette og Varrer

Tråden spør hva slags fisk jeg fisker mest etter. Disse har jeg ramset opp. Hva slags fisk jeg får er en annen sak. (Sandflyndrer, små torsk, lyr og sypiker[} :D ])

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.