Gå til innhold
Fiskersiden

La kroken sitje att i gjedda?


Chironomus
 Share

Recommended Posts

Jamfør denne tråden, er det mange som lurer på kor lang tid det tar før krokar løyser seg opp i gjedder. Eg tok eit kjapt søk på jstor (vitenskapeleg database). Der fekk eg inntrykk av at gjedder til og med hadde problem med å løyse opp kitin, altså det stoffet krepsdyr bygger skallet sitt av. Eg trur difor at gjedder har store problem med å løyse opp ein fiskekrok. Dersom kroken i tillegg sit oppe i svelget, er den jo ikkje påverka av "magesyre" (samlebegrep om syre og enzym i magesekk og tarmar, min definisjon). Uansett er det som JL seier, at nedbrytinga går så seint at kroken sannsynlegvis vil punktere indre organer før den "forsvinn". Håpet kan vera at vevet støter frå seg kroken og dett ut. Kva sannsynlegheita for at gjedda då klarer å spytte ut kroken utan at det heng seg fast ein gong til, vil eg ikkje spekulere i, men vevet i spiserøyret er vel lett gjennomtrengbart. Eg skal sjå om eg finn noko meir litt seinare. Kanskje andre kan supplere med fakta og erfaringar? Lar det seg gjere å bruke mothakelause krokar...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som sagt ikke forsøkt kroker uten mottakere etter gjedde, men har brukt det i f.eks Voldsfjorden (pga at fjorden er så forurenset at man bør ikke ta fisk derifra) slik at jeg kan sette fisken enkelt tilbake igjen. Det har gått veldig bra og jeg har ikke mistet mye fisk. Dessuten er det jo en "breeze" å få ut kroken. Så jeg kommer til å utstyre diverse wobblere og poppere med mottaker-løse kroker til våren når jakten på gjedde begynner.

Kan i en forbindelse nevne at mens jeg skulle stramme en knute i fjor vinter så glapp jeg taket og jeg fikk kroken dypt inn i venstre langfinger. Da var iallefall jeg glad for at den var uten mottaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamfør denne tråden, er det mange som lurer på kor lang tid det tar før krokar løyser seg opp i gjedder. Eg tok eit kjapt søk på jstor (vitenskapeleg database). Der fekk eg inntrykk av at gjedder til og med hadde problem med å løyse opp kitin, altså det stoffet krepsdyr bygger skallet sitt av. Eg trur difor at gjedder har store problem med å løyse opp ein fiskekrok. Dersom kroken i tillegg sit oppe i svelget, er den jo ikkje påverka av "magesyre" (samlebegrep om syre og enzym i magesekk og tarmar, min definisjon). Uansett er det som JL seier, at nedbrytinga går så seint at kroken sannsynlegvis vil punktere indre organer før den "forsvinn". Håpet kan vera at vevet støter frå seg kroken og dett ut. Kva sannsynlegheita for at gjedda då klarer å spytte ut kroken utan at det heng seg fast ein gong til, vil eg ikkje spekulere i, men vevet i spiserøyret er vel lett gjennomtrengbart. Eg skal sjå om eg finn noko meir litt seinare. Kanskje andre kan supplere med fakta og erfaringar? Lar det seg gjere å bruke mothakelause krokar...?

Dette understøtter det jeg alltid har trodd. En bronsert krok i saltvann kan høyst sannsynlig ruste bort uten å skape for mye trøbbel, men at en vanlig fiskekrok i ferskvann vil kunne forsvinne stiller jeg meg sterkt tvilende til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.