Gå til innhold
Fiskersiden

Karpefiske april/mai 2007 Frankrike


Remy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

4000 for to personer en uke, man ordner alt annet enn vannet selv, ikke dyrt med andre ord... 2000 per pers for vannet en tusenlapp eller 1500 for transport og deretter er det rimeligere enn å sitte å surre ved damtjern en uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt frem og tilbake ang fjerning av fisk, noen sier ditt, noen sier datt, Thomas Konen (ikke riktig stavet tror jeg) sier på tlf at joda, masse av de store er igjen, han tok riktig nok med seg noen av de største, men den største er der og mange andre. Tror det blir bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytting av store karper er et stort problem i Frankrike og det skjer i veldig stort omfang.

Har du en karpe på over 25 kilo er den verdt minst 100 000kr i inntakter fra fisket (reklameverdi)

Franskmennene er generelt skikkelig sinna på Briter og andre som fisker store karper i de offentlige vannene (Les elver og sjøer) og setter dem ut i sine egne private vann og tjener fett på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er turen fullkommen, en uke i La Horre, og en uke i nærliggende vann i nasjonal parken Forêt d’Orient som gir mye og bra fisk, snitt på 28 fisk pr mann, høyeste antall jeg har hørt var ca100 fisk på en uke, der de fleste lå på mid twenties. Relativt ukjent vann, spesielt for briter, dog det har vært artikler i Total Carp og flere andre store britiske medier. Tror nok dette BLIR et populært vann i årene som kommer. Siden vi fikk fiske gratis og jobber med noen sponsorer videre så kan våren se ut til å bli en skikkelig karpevår i Frankrike. Har 13 karpefilmer på disk nå, så litt er det jo å lære pluss utallige blader. Blir nok litt spodding øvning i kommende tid, samt det å lære å kjenne de forskjellige bunnforholdene igjennom markørstanga. Videre er det en del div rigger som skal knytes, teste div hooklinks etc etc. Kan ikke si noe annet enn at dette blir spennende :) ER på utkikk etter en billig spoddstang, hvis noen har en 4 - 5 lbs testcurve 10 - 12foter liggende, si i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er billig da Remy?

Warrior spod koster vel en drøy 700 lapp mener jeg å huske.

(forøvrig det samme for Warrior marker)

Edit: TC'en er nok noe over 4-5 på warrior'en.

Sett på Warrior 5lbs test, men den kan man faktisk få fra 700 som du sier ja i England. Det finnes jo div "beachcastere" som duger for forholdet, så noe rundt 350 - 450 merket tenkte jeg! Gjerne brukt.

En annen ting, kanskje noen har noe å komme med på det. Når man holder på med marerrod, finner bunnen, spodder opp plassen, legger ut krokagn, så sveiver man inn igjen markøren. Er det på en eller annen finurlig måte å la den bli liggende på når man ikke har båt? Eller kanskje mer realistisk, er det en måte å markere punktet den lå på. Vet om trikset med å markere lengden på lina med ulike fargede tråder, men det er det. Hva med vinkelen? Sette ned to pinner med en meter i mellom som markerer linja ut, mens tråden på lina markerer lengden, burde man da finne plassen igjen?

Eller så er Korda Part 6 utrolig spennende syns jeg mtp nærfoto når fisken spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var i Frankrike i år brukte jeg vegetasjonen i vannet som "markør"... fisket og fôret mot noe.

Line-clip'en på stanga kan også brukes, men personlig hadde jeg heller foretrukket farge på senen da jeg ikke er så komfortabel med line-clip.

Har sett på film fiskere som bruker to markører ute i vannet og spodder opp området midt mellom de slik at de kan ligge hele tiden (med back leads) uten å skremme fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.